Elfyn Evans wykorzystał pech swoich rywali i odniósł zwycięstwo w wymagającym Rajdzie Turcji. Dla Brytyjczyka to drugi triumf w tym sezonie WRC oraz trzeci w karierze. Drugie miejsce zajął Thierry Neuville, a na najniższym stopniu podium stanął Sébastien Loeb. W klasie WRC 3 po pewny triumf sięgnął Kajetan Kajetanowicz, który ponadto wywalczył siódme miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.
Po sobotniej części rywalizacji liderem był Thierry Neuville, który przez większość dnia walczył z Sebastienem Ogierem. Obaj jednak doznali przebicia opony na pierwszym oesie dnia, 38-kilometrowej próbie Çetibeli, podobnie zresztą jak znajdujący się na trzecim miejscu Sébastien Loeb. Tym samym Evans, który przez cały rajd jechał dość ostrożnie, został wynagrodzony za swoje podejście i wysunął się na prowadzenie, mając aż 46 sekund przewagi nad resztą stawki.
Na krótkim, 6-kilometrowym odcinku Marmaris Neuville wyprzedził Ogiera i awansował na drugie miejsce w klasyfikacji rajdu i ruszył w pogoń za liderem rywalizacji. Ogier ostatecznie nie ujrzał linii mety z powodu awarii w jego Toyocie, do której doszło na drugim przejeździe Çetibeli, promując tym samym Loeba z powrotem na podium.
Hyundai postanowił wykorzystać powrót Otta Tänaka na trasy, aby spróbować rozegrać taktycznie przejazdy swojego faworyta – Neuville’a. Estończyk, który odpadł w sobotę z rywalizacji z powodu awarii układu sterowania, celowo spóźnił się na punkt kontrolny na przedostatnim odcinku specjalnym, dzięki czemu znalazł się między zespołowych kolegów. Następnie po starcie, Tänak zatrzymał się i przepuścił Neuville’a oraz Loeba, aby mieli na swojej trasie jak najmniej kamieni.
Tänak skupił się przede wszystkim na Power Stage, na którym kierowcy mogą zdobywać dodatkowe punkty do klasyfikacji. Jego taktyka polegała na maksymalnym oszczędzaniu najbardziej miękkiego kompletu opon, a także doborze tylko jednej zapasówki. Estończyk ostatecznie uzyskał drugi czas na tym przejeździe, ponieważ pięć punktów zgarnął Neuville.
Evans nie miał potrzeby aż takiego ryzykowania i odniósł zwycięstwo w najtrudniejszej rundzie sezonu – Rajdzie Turcji. Kierowca Toyoty na Power Stage wywalczył dodatkowe dwa punkty i dzięki temu wynikowi został liderem klasyfikacji mistrzostw, mając 18-punktową przewagę w zestawieniu nad Ogierem na dwa rajdy przed końcem.
Drugie miejsce zajął Neuville, a na najniższym stopniu podium stanął Loeb. Czwartą lokatę wywalczył Kalle Rovanperä, piąty był Gus Greensmith, zaś jako szósty linię mety przekroczył Esapekka Lappi.
Dzięki problemom w czołówce i bezbłędnej jeździe, zwycięstwo w WRC 3 oraz siódme miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu wywalczyła polska załoga Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak. Polacy w swojej kategorii pokonali najbliższą załogę o ponad dwie minuty, a także triumfatora WRC 2 Pontusa Tidemanda o prawie 25 sekund.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu WRC będzie Rajd Sardynii, który odbędzie się za 2 tygodnie, w dniach 9-11 października.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin | Toyota Gazoo Racing WRT | 2:43:02,7 | |||
2 | 11 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | + 35,2 | |||
3 | 9 | Sébastien Loeb Daniel Elena | Hyundai Shell Mobis WRT | + 59,4 | |||
4 | 69 | Kalle Rovanperä Jonne Halttunen | Toyota Gazoo Racing WRT | + 2:35,9 | |||
5 | 44 | Gus Greensmith Elliott Edmondson | M-Sport Ford WRT | + 4:08,3 | |||
6 | 4 | Esapekka Lappi Janne Ferm | M-Sport Ford WRT | + 5:36,2 | |||
7 | 26 | Kajetan Kajetanowicz Maciej Szczepaniak | Kajetan Kajetanowicz | + 12:35,5 | |||
8 | 21 | Pontus Tidemand Patrik Barth | Toksport WRT | + 12:59,7 | |||
9 | 22 | Adrien Fourmaux Renaud Jamoul | M-Sport Ford WRT | + 14:42,6 | |||
10 | 24 | Marco Bulacia Wilkinson Marcelo Der Ohannesian | Marco Bulacia Wilkinson | + 14:46,4 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.