Defender dołączy do uczestników Rajdu Dakar

Defender ogłosił, że weźmie udział w Mistrzostwach Świata w Rajdach Terenowych (W2RC), co za tym idzie, również w Rajdzie Dakar w 2026 roku jako część trzyletniego programu startów. 

Brytyjski producent, będący częścią Land Rovera, wystawi dwa pojazdy Defender we wszystkich rundach przyszłorocznych Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych, a na Rajd Dakar dołączy trzeci samochód. W kategorii Stock, przeznaczonej dla aut seryjnych, zaktualizowane przepisy na 2026 rok mają zwiększyć konkurencyjność i umożliwić lepszą prezentację możliwości pojazdów.  

Defender został zaprojektowany z myślą o Dakarze, wykorzystując swoją naturalną zdolność do radzenia sobie w ekstremalnych warunkach. Jego konstrukcja D7x (x oznacza ekstremalność) opiera się na lekkim aluminiowym monokoku, który zapewnia wyjątkową sztywność nadwozia. Jest to trzy razy bardziej sztywna konstrukcja niż tradycyjne pojazdy z ramą, co czyni ją idealnym fundamentem do przetrwania trudnych warunków Dakaru.  

Marka rozpoczęła intensywny program rozwoju nowego pojazdu rajdowego, który po raz pierwszy zostanie przetestowany jesienią 2025 roku. Debiut nastąpi podczas 48. edycji Rajdu Dakar w styczniu 2026 roku.  

Defender, jako oficjalny partner Rajdu Dakar, w tym roku dostarczył 20 SUV-ów dla oficjeli i VIP-ów oraz sześć pojazdów Recee, które pomogą ASO (organizacja odpowiedzialna m.in. za zarządzanie Rajdem Dakar) w planowaniu tras na edycje rajdu w latach 2026–2028.  

Defender już teraz pokazuje swoje możliwości i trwałość dzięki naszej oficjalnej współpracy motoryzacyjnej, ale świadomość, że za 12 miesięcy wrócimy z zespołem fabrycznym składającym się z trzech samochodów Defender na początku pełnego sezonu Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Terenowych, jest niezwykle ekscytująca. Zdecydowaliśmy się na rywalizację w kategorii Stock, aby zaprezentować wytrzymałość i niezawodność produkcyjnego modelu Defender” – powiedział Mark Cameron, dyrektor zarządzający marki Defender. 

Przed nami wiele pracy w ciągu najbliższych 12 miesięcy, ale program testów i rozwoju fabrycznego Defendera jest już w pełnym toku, a zespół z entuzjazmem podejmuje wyzwanie, jakie niesie ze sobą ta ostateczna przygoda motorsportowa, która rozpocznie się w 2026 roku” – podsumował. 

James Barclay, dyrektor zarządzający JLR (Jaguar Land Rover) Motorsport dodał: To będzie niesamowita przygoda zarówno z perspektywy ludzkiej, jak i inżynieryjnej. Zespół już intensywnie pracuje nad rozwojem modelu Defender w ramach nowych przepisów kategorii Stock FIA W2RC na rok 2026, które uczynią tę klasę wyjątkowo konkurencyjną. Wraz z FIA, ASO i innymi producentami mieliśmy swój wkład w kształtowanie tych nowych regulacji, które otwierają ekscytujący nowy rozdział dla Dakaru, W2RC i rajdów terenowych jako całości. Nie mogę się doczekać, aby wkrótce podzielić się z Wami kolejnymi informacjami o naszym Defenderze w specyfikacji rajdowej, obecnie będącego w fazie rozwoju”. 

Defender nie ogłosił jeszcze kierowców do Rajdu Dakar, ale poszukuje doświadczonych zawodników, w tym również kobiety, do swojego zespołu.  

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Land Rover Media

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze