Østberg i Camilli kierowcami M-Sportu w sezonie 2016

Mads Østberg i Eric Camilli w przyszłym sezonie będą reprezentować barwy zespołu M-Sport w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Oznacza to, że w składzie tej ekipy zabraknie Elfyna Evansa. 

Powrót Østberga do zespołu, gdzie spędził sezony 2011-13, był spodziewany po tym jak Citroën ogłosił roczną absencję od startów w WRC, by w pełni skupić się na przygotowaniach do sezonu 2017. Z kolei potwierdzenie Camilliego jest swego rodzaju niespodzianką. Zawodnik ma na swoim koncie zaledwie 10 startów w WRC i nie wyróżniał się specjalnie konkurencyjnością. Jednak szef M-Sportu, Malcolm Wilson nie ukrywał, że był pod wrażeniem występów 28-letniego Francuza, który w tym sezonie startował w kategorii WRC2. Wilson nie zdecydował jeszcze, czy M-Sport weźmie udział we wszystkich 14 rundach WRC.

„W przyszłym roku rozwój samochodu na sezon 2017 będzie dla nas niezwykle ważny i musimy upewnić się, że kwestia ta nie zostanie zagrożona zanim podejmiemy jakąkolwiek decyzję w sprawie tego, czy podjąć się udziału we wszystkich 14 rundach” – powiedział rzecznik zespołu.

Østberg i Camilli zastąpią Otta Tänaka i Elfyna Evansa, którzy mają za sobą rozczarowujący sezon. W piątek potwierdzono, że Tänak weźmie udział we wszystkich przyszłorocznych rundach WRC wraz z zespołem DMACK. M-Sport nie zamknął jednak ostatecznie drzwi dla Evansa. 

„Zespół nadal dyskutuje o tym z Elfynem i istnieje możliwość stworzenia pewnego rodzaju programu na sezon 2016. Informacje na ten temat zostaną podane, gdy będzie wszystko wiadomo” – dodał rzecznik.

M-Sport nie potwierdził, na jak długo podpisano kontrakty z nowymi kierowcami, jednak uważa się, że umowa z Camillim będzie obowiązywała dłużej niż przez rok. Østberg ukończył tegoroczną rywalizację na czwartym miejscu w klasyfikacji i wierzy, że w sezonie 2016 może walczyć o zwycięstwa.

„W ciągu ostatnich dwóch lat zmieniłem mój styl jazdy, więc interesująco będzie zobaczyć, jak będzie to działało w przypadku Fiesty i czy nie będę musiał przypadkiem wrócić do poprzedniego stylu. Ciężko teraz powiedzieć jak szybko będę w stanie dostosować się, jednak pamiętam, że Fiesta jest bardzo łatwa w prowadzeniu. Mam wrażenie, że w ostatnim czasie dokonałem postępu i planem jest, by kontynuować ten trend w przyszłym roku. Chcę dokonać kolejnej poprawy pod względem szybkości, walczyć o podia i myślę, że zwycięstwa także są możliwe. Chcę być szybszy i uważam, że mogę to osiągnąć bez utraty spójności” – powiedział Østberg.

Camili ukończył sezon w WRC2 na 10 miejscu startując w Fordzie Fieście R5. W ostatnim rajdzie w Wielkiej Brytanii był bardzo blisko zwycięstwa, jednak na ostatnim odcinku specjalnym dotknęły go problemy mechaniczne.

„Priorytetem na przyszły sezon będzie szukanie odpowiedniego poziomu wymaganego do konkurowania w samochodzie klasy WRC i nauczenie się Forda Fiesty RS. Wiem, że będzie on szybki – szybszy niż cokolwiek innego, czym jeździłem do tej pory – więc będę potrzebował robić wszystko krok po kroku i pracować ciężko, by poprawiać się w każdym aspekcie i stać się kiedyś kierowcą światowej klasy. Chciałbym zrobić to najlepiej, jak potrafię, ale wiem, że nie mogę na początku wymagać od siebie zbyt wiele. Jestem niezwykle zmotywowany, jednak wiem, że każdy kierowca musiał od czegoś zacząć i konkurowanie na najwyższym poziomie będzie wymagało pewnej ilości czasu” – stwierdził Camilli.

Wilson jest podekscytowany nowym składem kierowców. „Wiemy, że Mads jest w stanie osiągnąć wiele i może pozwolić M-Sportowi i Fordowi w przyszłym roku na powrót na najwyższy stopień podium. Jest kilka rajdów, gdzie może powalczyć o zwycięstwa i to będzie naszym celem na nadchodzący sezon. Doświadczenie Erica w WRC jest ograniczone, jednak wierzę, że ma zadatki na przyszłego mistrza świata. Zdążył już udowodnić, jak szybko potrafi dostosować się do nowego samochodu i nowych rajdów i myślę, że jego progres będzie szybki”.

Źródło: wrc.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze