Zespół Volkswagena jako pierwszy będzie testował pod kątem zmian obowiązujących od 2017 roku. Testerem będzie dwukrotny mistrz świata Marcus Grönholm.
Volkswagen będzie testował do końca roku przez dwa tygodnie, a większość czasu za kierownicą spędzi fiński mistrz. Grönholm i szef teamu - Jost Capito nie wypowiadają się na ten temat, ale wiele wskazuje na to, że sprawdzanym autem będzie Polo R WRC w tegorocznej specyfikacji, ale z nadwoziem z uwzględnieniem nowych regulacji.
Prawdopodobnie dopiero w drugim kwartale przyszłego roku testowany będzie samochód w kompletnej specyfikacji na sezon 2017, również wtedy kierowcą testowym będzie Marcus.
„Kierowcy etatowi będą zajęci przygotowywaniem samochodu do kolejnych rajdów. Grönholm odegra istotną rolę nie tylko w tym, ale i w przyszłym roku”
- dowiedziała się strona WRC.com
Po zatwierdzeniu przez FIA nowych regulacji technicznych, ich szczegóły zostaną ustanowione jeszcze w tym roku na spotkaniu Światowej Rady Sportów Motorowych. Samochody będą miały moc o wartości 380 koni mechanicznych, czyli około 80 wyższą niż obecnie. Auta WRC mają mieć bardziej agresywny wygląd i dużo lepszy pakiet aerodynamiczny niż teraz. Będą miały wagę 1175 kilogramów i mają mieć 1875 milimetrów szerokości. W użyciu ponownie będzie centralny dyferencjał sterowany elektronicznie.
Będą to największe zmiany w przepisach od 2011 roku, kiedy to samochody klasy B jak Fiesta czy DS3 zastąpiły auta klasy C jak Impreza, Lancer, Focus czy C4. Zmieniona została również wtedy pojemność silnika z dwulitrowego na 1.6. FIA podkreśla, że obecne zmiany są ewolucją a nie rewolucja.
Źródło: wrc.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.