Zacięta walka o zwycięstwo w Rajdzie Portugalii, Latvala liderem

Tegoroczny Rajd Portugalii rozpoczął się wyjątkowo interesująco. Niewielu kierowców zmagało się z problemami, a co ciekawsze – w tabeli zachodziły nieustanne przetasowania. Na trzech pierwszych odcinkach specjalnych pozycję lidera zajmowali na zmianę: Andreas Mikkelsen i Dani Sordo. Na czwartym OS-ie na czoło tabeli wskoczył Jari-Matti Latvala i nie oddał prowadzenia aż do końca drugiego dnia rajdu. Ostatecznie, Fin wyprzedza Krisa Meeke’a o 6,1 s i Andreasa Mikkelsena o 9,2 s.

W rajdzie na pewno jeszcze niejedno nas zaskoczy, jako, że różnice pomiędzy kierowcami są niewielkie i aż ośmiu z nich mieści się w granicy jednej minuty. Robert Kubica, który po absencji w Rajdzie Argentyny powrócił do WRC, pokazuje spokojne tempo. Polak obecnie plasuje się na 10. pozycji ze stratą 1:29.1 min.

W pierwszym dniu rajdu, na krótkim superoesie najszybszy był Andreas Mikkelsen, który minimalnie wyprzedził Ogiera (+0,5 s) i Latvalę (+0,8 s).

W drugim dniu zmagań, na kierowców czekało sześć odcinków specjalnych. Niestety, piąty odcinek został odwołany ze względu na pożar okolicznego lasu, z którym strażacy walczyli już od wczoraj.

W piątek kilku kierowców zmagało się z problemami. Ogier i Kubica na porannej pętli przebili opony, przez co stracili nieco czasu. Lorenzo Bertelli po południu dokonał tego aż dwukrotnie, co nie pozwoliło mu na dojazd do serwisu. Oznacza to, że Włoch będzie startował jutro w systemie Rally2.

Kolejnym z pechowców był Elfyn Evans. Brytyjczyk borykał się z problemami ze swoim samochodem: nowa Fiesta nieprawidłowo reagowała na ruchy pedału gazu. W związku z tym, na drugim odcinku specjalnym, kierowca stracił aż godzinę do zwycięzcy OS-u. Po przejechaniu porannej pętli, Evans wycofał się z rywalizacji, a jutro, podobnie jak Bertelli powróci w systemie Rally2.

Problemy nie ominęły także Khalida Al Qassimi. Z powodu zablokowanego hamulca ręcznego w samochodzie, wycofał się z rywalizacji na starcie czwartego OS-u.

W piątek nie można było wskazać jednoznacznego lidera, jako, że aż czterech kierowców (Sordo, Østberg, Ogier, Latvala) wygrywało odcinki specjalne. Co więcej, różnice pomiędzy kolejnymi kierowcami były minimalne. Z bardzo dobrej strony pokazał się Ott Tänak, który od tego rajdu dysponuje Fordem Fiestą w specyfikacji na 2015 rok. Estończyk plasował się na wysokich miejscach, co w rezultacie pozwoliło mu na objęcie czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej, z niewielką stratą do lidera (+17,8).

W sobotę na kierowców czeka sześć odcinków specjalnych. Początek zmagań o godzinie 9:54.

 

Źródło: wrc.com

 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze