Mikkelsen liczy na powrót do WRC wraz z M-Sportem

Andreas Mikkelsen, który obecnie jest liderem kategorii WRC2, postawił sobie za cel powrót do najwyższej rajdowej klasy wraz z zespołem M-Sport Ford.

Mikkelsen to doświadczony kierowca WRC, który w przeszłości startował w Volkswagenie przed wycofaniem się niemieckiego producenta mistrzostw, a następnie zaliczył krótki epizod w Citroënie, by następnie nieco ponad dwa sezony spędzić w Hyundaiu. Jego najlepszym wynikiem na koniec sezonu to trzy razy wywalczone trzecie miejsce w latach 2014-16 w Volkswagenie. Obecnie startuje w WRC2 w zespole Toksport, z którym planuje wywalczyć tytuł, jednak jego celem jest powrót do najwyższej kategorii.

Jak stwierdził, M-Sport wydaje się być dobrym zespołem do realizacji tego zadania, ponieważ brytyjska ekipa w przeszłości świetnie sobie radziła ze zmianami przepisów, zaś WRC od przyszłego roku będzie korzystać z samochodów o napędzie hybrydowym w ramach klasy Rally1.

„M-Sport byłby naprawdę dobry miejscem w 2022 roku. Pamiętacie o sezonie 2017? Wygląda na to, że M-Sport jest na starcie [nowych przepisów] zawsze mocny, a dopiero później inni producenci z większymi budżetami nadrabiają zaległości. Chcę wrócić do najwyższej klasy i, jak powiedziałem, M-Sport to bardzo dobre miejsce” – powiedział Mikkelsen.

Brytyjski zespół pokazał się z mocnej strony na starcie sezonu 2017, kiedy wprowadzono nowe przepisy techniczne. Wówczas Sébastien Ogier odniósł dominujące zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo za kierownicą Forda Fiesty, by ostatecznie wywalczyć dwa mistrzowskie tytuły wraz z tym zespołem. Mikkelsen dodał, że jego zdaniem ma wiele do zaoferowania w zakresie ciągłego rozwoju nowego samochodu M-Sport Forda na sezon 2022.

„Mam duże doświadczenie w rozwoju samochodów. Wykonałem dużo pracy dla Škody, Citroëna, Hyundaia i oczywiście Volkswagena. Pracowałem z Polo [R WRC] od 2012 roku i poświęciłem dużo czasu nad rozwojem tego auta. Jedną rzeczy, którą się nauczyłem podczas rozwoju pojazdów, jest to, że samochód powinien pracować w jak najszerszym oknie. Potrzebny jest dość neutralny pojazd i tak było w przypadku Polo, który spisywał się tak dobrze. Jeśli masz samochód, który działa tylko w określonych warunkach, będzie ciężko”.

Źródło: wrc.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league