Ogłoszono dostawcę systemów hybrydowych do WRC od 2022 roku

FIA potwierdziła, że Compact Dynamics będzie wyłącznym dostawcą systemów hybrydowych do Rajdowych Mistrzostw Świata od sezonu 2022.

Od 2022 roku w życie wchodzą nowe przepisy techniczne, które będą dotyczyć nowej generacji samochodów najwyższej kategorii o nazwie Rally1. Silniki w tych pojazdach mają być wspomagane systemem hybrydowym, które będą produkowane przez niemiecką firmę Compact Dynamics i dostarczana wszystkim producentom.

Decyzja o przyznaniu licencji tej firmie została podjęta poprzez wirtualne głosowanie Światowej Rady Sportów Motorowych. Compact Dynamics jest częścią Grupy Shaeffler, która współpracuje pod kątem technologicznym z Audi w Formule E oraz Mercedesem w Formule 1.

W komunikacie FIA potwierdzono również, że silnik od sezonu 2022 będzie oparty o obecny, jednak mają zostać podjęte środki, które umożliwią redukcję kosztów i rozwoju. Na razie nie poznaliśmy pełnego regulaminu technicznego dla Rally1, a opóźnienia mają wynikać z przeciągających się prób uzyskania złotego środka, który zadowoliłby istniejących producentów prowadzących negocjacje. Niewykluczone jednak, że samo wprowadzenie nowych przepisów technicznych do WRC zostanie opóźnione o przynajmniej rok, a to chociażby ze względu na ogromną niepewność wywołaną trwającą pandemią COVID-19.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league