Kalle Rovanperä uzyskał najlepszy czas na shakedownie przed Rajdem Szwecji, który został znacząco skrócony z powodu zbyt ciepłych warunków panujących w okolicy.

Kierowca Toyoty był najszybszy na 7,21-kilometrowej próbie Skalla, uzyskując na nim czas 3:57,7. Fin dokonał tego na swoim czwartym i zarazem ostatnim podejściu do tego odcinka. Był on o 3,5 sekundy szybszy od zespołowego kolegi Sébastiena Ogiera, zaś czołową trójkę uzupełnił kolejny z reprezentantów Toyoty – Elfyn Evans – który do Francuza stracił tylko 0,1 sek.

Warunki pogodowe w Szwecji i Norwegii były monitorowane od dłuższego czasu. Z wyprzedzeniem FIA poinformowała o skróceniu harmonogramu z powodu małych ilości śniegu i dość wysokich temperatur, lecz potwierdziła, że przyznane zostaną pełne punkty za tę rundę. W wyniku braku białego puchu, załogi wykorzystały shakedown przede wszystkim po to, aby poznać zachowanie opon przeznaczonych na śnieg na szutrowej nawierzchni.

„Zawsze poszukujemy prędkości, ale na tym shakedownie ważna była analiza pracy opon, których nigdy nie używaliśmy na pełnym szutrze. Próbowałem przyswoić wiedzę na temat poziomów przyczepności i ich wytrzymałości, więc pod tym względem był to interesujący shakedown” – mówił Ogier.

Na czwartej pozycji w zestawieniu znalazł się Craig Breen, który swój najlepszy czas odnotował na drugiej jednocześnie ostatniej próbie. Piąty był Tänak, który będzie chciał odbudować się po niekończonym z powodu spektakularnego wypadku z Rajdu Monte Carlo. Szósty czas uzyskał Takamoto Katsuta z Toyoty. Siódmą pozycję wywalczył Teemu Suninen, który obrócił swój samochód przy dość dużej prędkości, lecz nie uszkodził zbyt poważnie swojego Forda Fiesty. Podobny incydent zaliczył jego zespołowy kolega Esapekka Lappi. Ósmy czas uzyskał Jari-Matti Latvala, który powrócił na tę rundę do WRC wraz z prywatnym zespołem i Toyotą Yaris. Taki sam wynik co Fin wykręcił również zwycięzca z Monte Carlo Thierry Neuville, a czołową dziesiątkę zamknął wspomniany Lappi.

Z powodu zmian w harmonogramie i panujących warunków, załogi będą miały okazję do drugiego, jednokrotnego testu na próbie Karlstad, który pierwotnie miał otwierać rajd, lecz został odwołany. Łącznie załogi będą miały do pokonania 10 odcinków specjalnych o łącznej długości 169,74 km.

Źródło: wrc.com

PNrZałogaZespół Rezultat
169

Kalle Rovanperä
Jonne Halttunen
Toyota Gazoo Racing WRT3,57,7
217

Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Toyota Gazoo Racing WRT+ 3,5
333

Elfyn Evans
Scott Martin
Toyota Gazoo Racing WRT+ 3,6
416

Craig Breen
Paul Nagle
Hyundai Shell Mobis WRT+ 5,4
58

Ott Tänak
Martin Järveoja
Hyundai Shell Mobis WRT+ 7,0
618

Takamoto Katsuta
Daniel Barritt
Toyota Gazoo Racing WRT+ 7,2
73

Teemu Suninen
Jarmo Lehtinen
M-Sport Ford WRT+ 9,2
810

Jari-Matti Latvala
Juho Hänninen
Latvala Motorsport OY+ 9,8
911

Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Shell Mobis WRT+ 9,8
104

Esapekka Lappi
Janne Ferm
M-Sport Ford WRT+ 10,7

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race