Ott Tänak odniósł pewne zwycięstwo w Rajdzie Niemiec i powiększył swoją przewagę w klasyfikacji kierowców tegorocznego sezonu WRC. Pozostałe miejsca na podium również zajęli kierowcy Toyoty – Kris Meeke oraz Jari-Matti Latvala.

Po wczorajszym dniu rywalizacji na czele znajdował się Tänak, który wykorzystał pech swoich głównych rywali w walce o tytuł – Thierry’ego Neuville’a oraz Sebastiena Ogiera, którzy złapali kapcia odpowiednio na pierwszym i drugim przejeździe słynnego odcinka Panzerplatte. Estończyk miał wówczas 32,4 sekundy przewagi nad Meekem, który awansował na drugie miejsce, a jako trzeci jechał Latvala.

Prowadzący Tänak postanowił nie szarżować tempa w niedzielny poranek, mając i tak sporą przweagę nad resztą stawki. Na pierwszym odcinku specjalnym dnia OS16 Grafschaft I (28,06 km) najszybciej pojechał Neuville, który był o 3,8 sekundy szybszy od zespołowego kolegi z Hyundaia Daniego Sordo. Tänak stracił na tej próbie 14,1 sek. względem Belga, jednak jego przewaga nad Meekem nadal wynosiła 25,1 sek.

Na OS17 Dhrontal I (11,69 km), który przy drugim przejeździe był Power Stagem, Tänak do zwycięzcy tego etapu Latvali stracił już tylko 2,4 sekundy, a dzięki nieco wolniejszemu tempo Meeke’a, Estończyk powiększył swoją przewagę w klasyfikacji rajdu do 26,9 sek. Na drugim przejeździe odcinka Grafschaft Neuville ponownie był najszybszy, lecz nadal tracił do Sordo 15,2 sekundy – należało jednak spodziewać się, że na ostatnim oesie dojdzie między nimi do zamiany pozycji, aby zwiększyć szanse Neuville’a na tytuł.

Na OS19 Dhrontal II, czyli Power Stage, najszybszy był co prawda Neuville, jednak to Tänak przypieczętował pewne zwycięstwo w Rajdzie Niemiec. To jego czwarte zwycięstwo w ostatnich pięciu rajdach i piąte w tym sezonie. Nie zdobył on punktów na Power Stage, ponieważ jak przyznał na mecie odcinka, na przedostatnim oesie doznał problemów z przednimi hamulcami i nie mógł jechać na maksimum możliwości samcohodu. Dzięki triumfowi, Estończyk powiększył prowadzenie w klasyfikacji kierowców do 35. punktów. Drugie miejsce zajął Meeke, a na najniższym stopniu stanął Latvala, kompletując podium dla Toyoty.

Czwartą lokatę wywalczył Sordo, piąty był Neuville – co ciekawe, między kierowcami Hyundaia nie doszło do zamiany pozycji. Jako szósty dojechał Esapekka Lappi, siódma pozycja przypadła Andreasowi Mikkelsenowi, zaś dopiero na ósmym miejscu został sklasyfikowany Ogier, dla którego był to trudny weekend i jego szansę na obronę tytułu zmniejszają się. Dziewiąte miejsce zajął Gus Greensmith, a czołową dziesiątkę uzupełnił czwarty kierowca Toyoty Takamoto Katsuta.

Na Power Stage po dodatkowe punkty sięgnęli: Neuville (5), Teemu Suninen (4), Latvala (3), Meeke (2) i Ogier (1).

W klasyfikacji WRC 2 Pro po pewne zwycięstwo sięgnął Jan Kopecký, który o ponad minutę pokonał drugiego Erica Camilli. Francuz na ostatnim oesie doznał jednak przebicia prawej przedniej opony, lecz mimo tego miał sporą przewagę nad trzecim Kalle Rovanperą. Z kolei w kategorii WRC 2 triumf przypadł Fabianowi Kreimowi. Drugie miejsce zajął Marijan Griebel, a na najniższym stopniu podium stanęła polska załoga Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak.

Do końca sezonu WRC pozostały cztery rundy. Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu WRC będzie Rajd Turcji, który odbędzie się w dniach 12-15 września.

Aktualizacja

Już po rajdzie Sordo otrzymał 30, a Lappi 20 sekund kary za spóźnienie się w parku serwisowym. Było to celowe zagranie ze strony Hyundaia oraz Citroëna, ponieważ dzięki temu Neuville awansował na czwarte, a Ogier na siódme miejsce w klasyfikacji rajdu, zwiększając nieznacznie swoje szanse na zdobycie tytułu. Na karze Lappiego skorzystał również Mikkelsen, który przesunął się na szóstą lokatę.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 8
Ott Tänak
Martin Järveoja
Toyota Gazoo Racing WRT 3:15:29,8
2 5
Kris Meeke
Sebastian Marshall
Toyota Gazoo Racing WRT + 20,8
3 10
Jari-Matti Latvala
Mikka Anttila
Toyota Gazoo Racing WRT + 36,0
4 11
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Shell Mobis WRT + 58,5
5 6
Dani Sordo
Carlos del Barrio
Hyundai Shell Mobis WRT + 1:16,6
6 89
Andreas Mikkelsen
Anders Jæger
Hyundai Shell Mobis WRT + 1:46,2
7 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Citroën Total WRT + 1:56,3
8 4
Esapekka Lappi
Janne Ferm
Citroën Total WRT + 2:02,2
9 44
Gus Greensmith
Elliott Edmondson
M-Sport Ford WRT + 6:22,2
10 17
Takamoto Katsuta
Daniel Barritt
Tommi Mäkinen Racing + 8:19,2

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race