Ott Tänak utrzymał pozycję lidera Rajdu Niemiec i powiększył przewagę nad resztą stawki, wykorzystując również pech jego rywali w walce o tytuł Thierry’ego Neuville’a oraz Sébastiena Ogiera, którzy doznali przebicia opony w swoich samochodach na słynnym odcinku Panzerplatte.

Po piątkowej części rywalizacji na czele znajdował się Tänak, który miał tylko 2,8 sekundy przewagi nad Neuvillem. Dzisiaj załogi miały do pokonania osiem odcinków specjalnych o łącznej długości 157,92 km.

Na rozpoczęcie dnia na odcinku OS8 Freisen I (14,78 km) najlepszym czasem popisał się Dani Sordo, który na zakończenie piątkowych jazd doznał problemów ze skrzynią biegów i z czwartego miejsca spadł na dziewiątą lokatę. Na tej próbie czwarty Tänak stracił do trzeciego Neuville’a 1,3 sekundy. Na OS8 Römerstraße I (12,28 km) Tänak uzyskał najlepszy czas, wykorzystując mały błąd Neuville’a, który wjechał zbyt optymistycznie w nawrót, w wyniku czego jego Hyundai zgasł. Na tym incydencie Belg stracił do kierowcy Toyoty 5,2 sekundy, przez co różnica między nimi w klasyfikacji rajdu wzrosła do 6,7 sekundy.

Chcąc się zrehabilitować, Neuville przejechał najszybciej spośród wszystkich drugi przejazd oesu Freisen, lecz Tänak, który miał identyczny czas jak Sordo, stracił do swojego głównego rywala tylko 0,2 sekundy. Delikatnie lepiej było na OS11 Römerstraße II, na którym Neuville ponownie był najszybszy, lecz tym razem różnica między nimi wyniosła 1,5 sekundy. Dzięki temu Tänak prowadził z pięciosekundową przewagą nad reprezentantem Hyundaia.

Na trzecim miejscu nadal podążał Sébastien Ogier, który ponownie narzekał na sposób prowadzenia się jego Citroëna. Był on jednak w stanie o poranku utrzymać za swoimi plecami duet Toyoty – Krisa Meeke i Jari-Mattiego Latvalę, choć przewaga nad nimi była niewielka (odpowiednio 3,7 i 7,9 sekundy). Na szóstej pozycji jechał Andreas Mikkelsen, który toczył zacięty pojedynek z Esapekką Lappim, lecz Fin na OS10 Freisen II popełnił błąd i wylądował w rowie. Będący na miejscu kibice szybko pomogli mu powrócić na trasę, lecz mimo to stracił on pozycję na rzecz Sordo.

Popołudniu na załogi czekała długa przeprawa przez słynny Panzerplatte, który w tym roku był przejeżdżany w odwrotnym kierunku niż w ubiegłym sezonie. Najpierw jednak pierwszym oesem po serwisie był OS12 Arena Panzerplatte I (10,73 km), na którym najlepszy czas uzyskał Tänak, będąc szybszym od drugiego Neuville’a o 0,6 sekundy.

Pech Neuville’a nadszedł na pierwszym przejeździe Panzerplatte (41,17 km), na którym złapał kapcia w lewej tylnej oponie po przejechaniu zaledwie 4,5 km. Na tym incydencie stracił półtorej minuty i spadł na siódmą lokatę. Z kolei Ogier uzyskał wolniejszy czas niż Meeke i Latvala, dzięki czemu na czele znalazły się trzy załogi Toyoty. Tänak na tym etapie miał spore prowadzenie wynoszące 42,6 sekundy.

Na OS14 Arena Panzerplatte II najszybciej pojechał Latvala, który do zespołowego kolegi Meeke’a tracił w tym momencie tylko 1,2 sekundy. Brytyjczyk odpowiedział na OS15 Panzerplatte II najszybszym czasem, powiększając swoją przewagę nad Latvalą do 9,4 sekundy. Po kapciu Neuville’a z pierwszego przejazdu, tym razem ta sama sytuacja dotknęła innego kandydata do tytułu Ogiera, który także doznał przebicia opony w swoim Citroënie, spadając na ósmą pozycję.

Na prowadzeniu przed finałowym dniem Rajdu Niemiec znajduje się Tänak, który po pechu Neuville’a zwolnił tempo, w wyniku czego różnica między nim a Meekem zmalała do 32,4 sekundy. Jako trzeci jedzie wspomniany Latvala, zaś na czwartą lokatę awansował Sordo, który ma pół minuty straty do Fina. Piąty jest Neuville, który niewykluczone, że przesunie się jutro na czwarte miejsce po zastosowaniu poleceń zespołowych w Hyundaiu, aby w ten sposób powiększyć szanse na tytuł mistrzowski. Szóste miejsce zajmuje Mikkelsen, siódmą pozycję okupuje Lappi, a na ósmą lokatę spadł Ogier. Na dziewiątym miejscu znajduje się Gus Greensmith, który zaliczył pechowy poranek – młody Brytyjczyk popełnił błąd na otwarcie dnia, obrócił swojego Forda Fiestę i zahaczył o drzewo. Stracił on na tym trzy minuty, lecz później obyło się już bez większych przygód. Czołową dziesiątkę rajdu zamyka czwarty kierowca Toyoty Takamoto Katsuta, który otrzymał szansę od japońskiego producenta na start w asfaltowej rundzie.

W klasie WRC 2 Pro prowadzenie objął Jan Kopecký, który wykorzystał błąd innego kierowcy Škody Kalle Rovanpery, który na pierwszym przejeździe odcinka Freisen, który wyleciał z trasy i utknął w trawie przodem samochodu, lecz z pomocą ponownie przyszli kibice. Teraz głównym rywalem Czecha jest Mads Østberg, nad którym ma ponad 40 sekund przewagi. Z kolei w kategorii WRC 2 nowym liderem został Fabian Freim po tym, jak dotychczasowy prowadzący Stéphane Lefebvre zatrzymał się na OS10 Freisen II. Drugi jest Marijan Griebel, a na trzecią lokatę awansowała polska załoga Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak, którzy do liderów tracą 25,4 sekundy.

Jutro załogi będą miały do pokonania cztery odcinki specjalne o łącznej długości 79,50 km, w tym nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 8
Ott Tänak
Martin Järveoja
Toyota Gazoo Racing WRT 2:27:21,9
2 5
Kris Meeke
Sebastian Marshall
Toyota Gazoo Racing WRT + 32,4
3 10
Jari-Matti Latvala
Mikka Anttila
Toyota Gazoo Racing WRT + 41,8
4 6
Dani Sordo
Carlos del Barrio
Hyundai Shell Mobis WRT + 1:10,8
5 11
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Shell Mobis WRT + 1:35,2
6 89
Andreas Mikkelsen
Anders Jæger
Hyundai Shell Mobis WRT + 1:37,3
7 4
Esapekka Lappi
Janne Ferm
Citroën Total WRT + 1:43,1
8 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Citroën Total WRT + 2:09,7
9 44
Gus Greensmith
Elliott Edmondson
M-Sport Ford WRT + 6:02,6
10 17
Takamoto Katsuta
Daniel Barritt
Tommi Mäkinen Racing + 6:57,4

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race