FIA podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych zatwierdziła, że od 2022 roku samochody czołowej klasy będą wyposażone w system hybrydowy.

O pojawieniu się samochodów hybrydowych w WRC mówiło się już od jakiegoś czasu. Teraz organ zarządzający potwierdził te doniesienia, wprowadzając do samochodów czołowej klasy rajdów system hybrydowy. Cykl homologacji nowej generacji pojazdów ma trwać pięć lat i rozpocznie się w sezonie 2022.

Przez pierwsze trzy sezony auta mają być wyposażone we wspólne komponenty i oprogramowanie silników hybrydowych, na które złożą się silnik elektryczny i magazyn przechowywania energii. Z kolei od czwartego roku obowiązywania przepisów FIA zamierza otworzyć możliwości techniczne producentom. Celem jest możliwość jazdy samochodów po mieście wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej, jak również umożliwienie wykorzystania tej energii na odcinkach specjalnych.

Oprócz tego FIA odniosła się także do budowy i kształtu samochodów klasy WRC. Jak podkreślono, producenci będą mogli skorzystać z produkcyjnego nadwozia lub prototypowej struktury zgodnej z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi rozmiarów auta, zaś organ zarządzający zamierza w przyszłości nakreślić, jakie kluczowe elementy wizualne z produkcyjnych samochodów mają zostać przeniesione do klasy WRC. Jednocześnie zezwolono na skalowanie wymiaru nadwozia w dozwolonych granicach.

Dodatkowo WRC po raz pierwszy od 2010 roku powróci do pojedynczego dostawcy opon, aby zredukować koszty wynikające z eskalacji rozwoju ogumienia. Od sezonu 2011 we wszystkich rajdach triumfowało Michelin za wyjątkiem Rajdu Walii 2017, gdzie po zwycięstwo sięgnął Elfyn Evans korzystający z opon DMACK. Nowy przepis dotyczący tego obszaru ma obowiązywać w latach 2021-2024.

FIA poinformowała również, że przyszłoroczny kalendarz Rajdowych Mistrzostw Świata zostanie opublikowany pod koniec czerwca, jednak do tego czasu nie wyklucza możliwych roszad w kolejności rozgrywania poszczególnych rund.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej FIA

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race