Thierry Neuville nie oddał prowadzenia podczas sobotniej części rywalizacji w Rajdzie Argentyny, korzystając między innymi na problemach swoich głównych rywali.

Po piątkowych zmaganiach lider Neuville miał 11,9 sekundy przewagi nad drugim Sébastienem Ogierem oraz 13,4 sekundy nad Ottem Tänakiem, który na ostatnim oesie obrócił swój samochód na skutek uszkodzenia półosi, w wyniku czego spadł z pierwszej na trzecią lokatę. W sobotę załogi miały do pokonania 7 odcinków specjalnych o łącznej długości 146,52 km.

Chociaż na pierwszym odcinku specjalnym dnia Tanti - Mataderos 1 (13,92 km) najszybciej pojechał Neuville, to Tänak był bardzo blisko Belga, tracąc na tej próbie tylko 0,4 sekundy. Jednocześnie Estończyk przesunął się na drugie miejsce w zestawieniu, wyprzedzając Ogiera, który odnotował piąty rezultat ze stratą 4 sekund do Neuville’a.

Kolejne dwa odcinki specjalne Mataderos - Cuchilla Nevada 1 (22,67 km) oraz Cuchilla Nevada - Characato 1 (33,65 km) należały już do Tänaka, który ze straty do lidera urwał kolejno 2,5 oraz 6,1 sekundy, jednak później okazało się, że zarówno kierowca Toyoty, jak i jego zespołowy kolega Kris Meeke, a także lider WRC 2 Pro Mads Østberg otrzymali kary czasowe w postaci doliczenia 10. sekund za użycie niedozwolonej części drogi w prawym zakręcie. Ogier cierpiał na tej próbie, ponieważ stracił wspomaganie kierownicy na skutek zawahania, ponieważ nie wiedział, która linia przejazdu na wspomnianym odcinku trasy jest właściwa i uderzył w słupek bramy. Jak tłumaczył kierowca Citroëna, na zapoznaniu bramka była zamknięta i według wytycznych jedyną możliwą opcją był przejazd po lewej stronie bramki, jednak w czasie trwania oesu ta bramka była jednak otwarta, co wykorzystały trzy załogi. Ogier stracił na tym odcinku aż 36 sekund względem Tänaka.

Na zakończenie porannej pętli załogi zmierzyły się z drugim podczas tego rajdu przejazdem superoesu Parque Tematico (6,04 km), który składał się z dwóch okrążeń. Na nim najlepszy czas ustanowił Andreas Mikkelsen, który systematycznie zbliżał się do miejsca na podium. Wykorzystał on również problemy Ogiera z prowadzeniem się samochodu – aktualny rajdowy mistrz świata tym razem stracił kolejne 25,4 sekundy, spadając w klasyfikacji rajdu na szóste miejsce. Na prowadzeniu w klasyfikacji rajdu znajdował się Neuville, drugi był Tänak, a na trzecią lokatę awansował Mikkelsen.

Popołudniowa część rywalizacji sprzyjała Neuville’owi, który co prawda nie był najszybszy na żadnym z trzech odcinków specjalnych, jednak wykorzystał pech swojego dotychczasowego głównego rywala Tänaka. Estończyk został zmuszony do zatrzymania swojej Toyoty na OS14 na skutek problemów z akumulatorem, które pojawiły się już na poprzednim odcinku specjalnym. Tym samym Neuville przed finałowym dniem Rajdu Argentyny ma 45 sekund przewagi nad zespołowym kolegą Andreasem Mikkelsenem, który uzyskał najlepszy czas na ostatnim oesie.

Trzecie miejsce zajmuje Ogier, który był najszybszym kierowcą na poprzednich dwóch odcinkach specjalnych, jednak jego strata do Neuville’a wynosi 1:06 minuty. Francuz wciąż może spróbować powalczyć o drugie miejsce, ponieważ ma on 20 sekund straty do Mikkelsena. Mistrz świata musi jednak jednocześnie uważać na to, co dzieje się za jego plecami, ponieważ jadący za nim Dani Sordo ma tylko 6 sekund straty, a piąty Kris Meeke traci kolejne 1,2 sekundy.

Na szóstym miejscu plasuje się Jari-Matti Latvala, siódma lokata przypada Teemu Suninenowi, a ósme miejsce okupuje lider WRC 2 Pro – Østberg. Tänak mimo przedwczesnego wycofania się z sobotniej części rywalizacji plasuje się na dziewiątym miejscu, a czołową dziesiątkę uzupełnia Pedro Heller – lider zestawienia WRC 2.

W rajdzie brała udział polska załoga Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak, jednak po awarii zawieszenia w piątek na czwartym oesie i powrocie samochodu do serwisu podjęto decyzję o wycofaniu się z rywalizacji.

Dzisiaj po południu załogi będą miały do pokonania 3 odcinki specjalne o łącznej długości 53,16 km, w tym nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 11
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Shell Mobis WRT 2:37:23,6
2 89
Andreas Mikkelsen
Anders Jæger
Hyundai Shell Mobis WRT + 45,7
3 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
Citroën Total WRT + 1:06,0
4 6
Dani Sordo
Carlos Del Barrio
Hyundai Shell Mobis WRT + 1:12,0
5 5
Kris Meeke
Sebastian Marshall
Toyota Gazoo Racing WRT + 1:13,2
6 10
Jari-Matti Latvala
Mikka Anttila
Toyota Gazoo Racing WRT + 1:28,3
7 3
Teemu Suninen
Marko Salminen
M-Sport Ford WRT + 3:48,4
8 22
Mads Østberg
Torstein Eriksen
Citroën Total + 12:14,5
9 8
Ott Tänak
Martin Järveoja
Toyota Gazoo Racing WRT + 14:14,3
10 45
Pedro Heller
Marc Martí
Pedro Heller + 16:18,2

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race