Thierry Neuville nie oddał prowadzenia podczas sobotniej części rywalizacji w Rajdzie Argentyny, korzystając między innymi na problemach swoich głównych rywali.
Po piątkowych zmaganiach lider Neuville miał 11,9 sekundy przewagi nad drugim Sébastienem Ogierem oraz 13,4 sekundy nad Ottem Tänakiem, który na ostatnim oesie obrócił swój samochód na skutek uszkodzenia półosi, w wyniku czego spadł z pierwszej na trzecią lokatę. W sobotę załogi miały do pokonania 7 odcinków specjalnych o łącznej długości 146,52 km.
Chociaż na pierwszym odcinku specjalnym dnia Tanti - Mataderos 1 (13,92 km) najszybciej pojechał Neuville, to Tänak był bardzo blisko Belga, tracąc na tej próbie tylko 0,4 sekundy. Jednocześnie Estończyk przesunął się na drugie miejsce w zestawieniu, wyprzedzając Ogiera, który odnotował piąty rezultat ze stratą 4 sekund do Neuville’a.
Kolejne dwa odcinki specjalne Mataderos - Cuchilla Nevada 1 (22,67 km) oraz Cuchilla Nevada - Characato 1 (33,65 km) należały już do Tänaka, który ze straty do lidera urwał kolejno 2,5 oraz 6,1 sekundy, jednak później okazało się, że zarówno kierowca Toyoty, jak i jego zespołowy kolega Kris Meeke, a także lider WRC 2 Pro Mads Østberg otrzymali kary czasowe w postaci doliczenia 10. sekund za użycie niedozwolonej części drogi w prawym zakręcie. Ogier cierpiał na tej próbie, ponieważ stracił wspomaganie kierownicy na skutek zawahania, ponieważ nie wiedział, która linia przejazdu na wspomnianym odcinku trasy jest właściwa i uderzył w słupek bramy. Jak tłumaczył kierowca Citroëna, na zapoznaniu bramka była zamknięta i według wytycznych jedyną możliwą opcją był przejazd po lewej stronie bramki, jednak w czasie trwania oesu ta bramka była jednak otwarta, co wykorzystały trzy załogi. Ogier stracił na tym odcinku aż 36 sekund względem Tänaka.
Na zakończenie porannej pętli załogi zmierzyły się z drugim podczas tego rajdu przejazdem superoesu Parque Tematico (6,04 km), który składał się z dwóch okrążeń. Na nim najlepszy czas ustanowił Andreas Mikkelsen, który systematycznie zbliżał się do miejsca na podium. Wykorzystał on również problemy Ogiera z prowadzeniem się samochodu – aktualny rajdowy mistrz świata tym razem stracił kolejne 25,4 sekundy, spadając w klasyfikacji rajdu na szóste miejsce. Na prowadzeniu w klasyfikacji rajdu znajdował się Neuville, drugi był Tänak, a na trzecią lokatę awansował Mikkelsen.
Popołudniowa część rywalizacji sprzyjała Neuville’owi, który co prawda nie był najszybszy na żadnym z trzech odcinków specjalnych, jednak wykorzystał pech swojego dotychczasowego głównego rywala Tänaka. Estończyk został zmuszony do zatrzymania swojej Toyoty na OS14 na skutek problemów z akumulatorem, które pojawiły się już na poprzednim odcinku specjalnym. Tym samym Neuville przed finałowym dniem Rajdu Argentyny ma 45 sekund przewagi nad zespołowym kolegą Andreasem Mikkelsenem, który uzyskał najlepszy czas na ostatnim oesie.
Trzecie miejsce zajmuje Ogier, który był najszybszym kierowcą na poprzednich dwóch odcinkach specjalnych, jednak jego strata do Neuville’a wynosi 1:06 minuty. Francuz wciąż może spróbować powalczyć o drugie miejsce, ponieważ ma on 20 sekund straty do Mikkelsena. Mistrz świata musi jednak jednocześnie uważać na to, co dzieje się za jego plecami, ponieważ jadący za nim Dani Sordo ma tylko 6 sekund straty, a piąty Kris Meeke traci kolejne 1,2 sekundy.
Na szóstym miejscu plasuje się Jari-Matti Latvala, siódma lokata przypada Teemu Suninenowi, a ósme miejsce okupuje lider WRC 2 Pro – Østberg. Tänak mimo przedwczesnego wycofania się z sobotniej części rywalizacji plasuje się na dziewiątym miejscu, a czołową dziesiątkę uzupełnia Pedro Heller – lider zestawienia WRC 2.
W rajdzie brała udział polska załoga Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak, jednak po awarii zawieszenia w piątek na czwartym oesie i powrocie samochodu do serwisu podjęto decyzję o wycofaniu się z rywalizacji.
Dzisiaj po południu załogi będą miały do pokonania 3 odcinki specjalne o łącznej długości 53,16 km, w tym nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | 2:37:23,6 | |||
2 | 89 | Andreas Mikkelsen Anders Jæger | Hyundai Shell Mobis WRT | + 45,7 | |||
3 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia | Citroën Total WRT | + 1:06,0 | |||
4 | 6 | Dani Sordo Carlos del Barrio | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1:12,0 | |||
5 | 5 | Kris Meeke Sebastian Marshall | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1:13,2 | |||
6 | 10 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1:28,3 | |||
7 | 3 | Teemu Suninen Marko Salminen | M-Sport Ford WRT | + 3:48,4 | |||
8 | 22 | Mads Østberg Torstein Eriksen | Citroën Total | + 12:14,5 | |||
9 | 8 | Ott Tänak Martin Järveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | + 14:14,3 | |||
11 | 45 | Pedro Heller Marc Martí | Pedro Heller | + 16:18,2 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.