Sébastien Ogier wciąż znajduje się na prowadzeniu po sobotniej części rywalizacji w Rajdzie Meksyku, tym razem mając prawie pół minuty przewagi nad resztą załóg. Z kolei o drugie miejsce podczas finałowego dnia walczyć będą Elfyn Evans oraz Ott Tänak, których dzieli zaledwie 2,2 sekundy.
Po piątkowych zmaganiach liderem był Ogier, który miał 14,8 sekundy przewagi nad Evansem, jak również skorzystał na problemach swoich rywali. W sobotę załogi miały do pokonania dziewięć odcinków specjalnych o łącznej długości 138,37 km.
Pierwszy odcinek specjalny dnia Guanajuatito (25,90 km) został przerwany poprzez wywieszenie czerwonej flagi. Esapekka Lappi wypadł z trasy i utknął na poboczu tuż obok drogi, będąc ustawionym przeciwnie do kierunku jazdy i nie mogąc w żaden sposób ruszyć. Jadący za nim Kris Meeke oraz Elfyn Evans byli w stanie przecisnąć się przez ten odcinek trasy, jednak niedługo później organizatorzy zdecydowali się wdrożyć procedurę czerwonej flagi, przez co pozostali kierowcy do mety musieli dojechać wolnym tempem, zaś ich wynik na mecie został odgórnie przypisany.
Za plecami Fina Ogier doznał przebicia prawej przedniej opony, przez co czerwona flaga uratowała go przed znaczącą stratą czasową. Francuz otrzymał na mecie czas o 22,4 sekundy wolniejszy od wyniku Meeke’a, który był najszybszy na tej próbie i spadł na drugie miejsce w klasyfikacji rajdu.
Ten stan rzeczy nie utrzymał się jednak zbyt długo. Już na kolejnej próbie Otates (32,27 km) kierowca Citroëna odzyskał prowadzenie po tym, jak w samochodzie Meeke’a doszło do przebicia prawej tylnej opony na początkowym etapie odcinka, tracąc ponad półtorej minuty do lidera i spadając na piąte miejsce. Jazda z przebitą oponą doprowadziła do uszkodzenia zawieszenia w jego Yarisie, przez co na kolejnym oesie stracił kolejne blisko dwie minuty. Na próbie Otates najszybszy czas uzyskał Jari-Matti Latvala, który plasował się na 11. miejscu w rajdzie, zaś na ostatnim odcinku przed serwisem El Brinco (8,13 km) Fin wraz z Ogierem byli współautorami najlepszego czasu. Na tym etapie w klasyfikacji generalnej Ogier miał 19,2 sekundy przewagi nad Evansem. Na trzecie miejsce awansował Ott Tänak, a jako czwarty jechał Thierry Neuville.
Po południu Ogier starał się kontrolować wypracowaną przez siebie przewagę. Francuz uzyskał najlepszy czas na drugim przejeździe odcinka Guanajuatito, powiększając swoje prowadzenie do 22,9 sekundy. Na tym samym oesie doszło do dosyć kuriozalnej sytuacji – otwierający trasę Andreas Mikkelsen, który powrócił do rywalizacji w ramach Rally2, musiał zatrzymać się na minutę, aby jego pilot Anders Jæger mógł otworzyć zamkniętą bramę. Później organizatorzy rajdu skorygowali jego czas, dając mu wynik o 0,4 sekundy gorszy od jego zespołowego kolegi Daniego Sordo.
Na kolejnych oesach do głosu doszedł Tänak, który starał się dogonić jadącego przed nim Evansa. Estończyk pojechał najszybciej zarówno na Otates, jak i El Brinco, urywając dotychczasowe 22,4 do zaledwie 3,8 sekundy straty. Do końca dnia ta różnica zmniejszyła się do 2,2 sekundy, dzięki czemu kierowca Toyoty stał przed szansą zachowania pozycji lidera mistrzostw. Skorzystał on również na błędzie Ogiera, który na krótkim Street Stage León (1,11 km) przestrzelił szykanę i uderzył w bel – po tym incydencie jego Citroën zgasł i na tej sytuacji stracił 6 sekund. W wyniku tego Tänak zbliżył się do Ogiera na prawie pół minuty. Na czwartym miejscu znajduje się Neuville, który ma ponad minutę straty do lidera, zaś na samotnym piątym miejscu podąża Meeke.
W klasyfikacji WRC 2 na prowadzenie wysunął się Benito Guerra jr., który ma 3 i pół minuty przewagi nad swoim najbliższym rywalem Marco Bulacia Wilkinsonem. Duet ten zmierza po sporą liczbę punktów w klasyfikacji sezonu, jadąc odpowiednio na szóstym i siódmym miejscu w rajdzie. Ósmą pozycję zajmuje Latvala, dziewiąty jest Ricardo Triviño, a czołową dziesiątkę zamyka Dani Sordo, który podobnie jak Mikkelsen także powrócił do rywalizacji na zasadach Rally2.
Jedyna polska załoga Łukasz Pieniążek/Kamil Heller jadą samotnie w kategorii WRC 2 Pro, zaś w klasyfikacji rajdu znajdują się na 12. miejscu, tracąc 6 minut do jadącego przed nimi Mikkelsena.
W niedzielę na załogi czekają 3 odcinki specjalne o łącznej długości 56,80 km, w tym nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia | Citroën Total WRT | 2:57:21,4 | |||
2 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin | M-Sport Ford WRT | + 27,0 | |||
3 | 8 | Ott Tänak Martin Järveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | + 29,2 | |||
4 | 11 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1:15,7 | |||
5 | 5 | Kris Meeke Sebastian Marshall | Toyota Gazoo Racing WRT | + 4:37,1 | |||
6 | 41 | Benito Guerra jr. Jaime Zapata Ortega | Benito Guerra jr. | + 12:06,0 | |||
7 | 42 | Marco Bulacia Wilkinson Fabian Cretu | Marco Bulacia Wilkinson | + 15:39,6 | |||
8 | 10 | Jari-Matti Latvala Antti Linnaketo | Toyota Gazoo Racing WRT | + 16:32,4 | |||
9 | 81 | Ricardo Triviño Marc Martí | Ricardo Triviño | + 21:59,6 | |||
10 | 6 | Dani Sordo Carlos del Barrio | Hyundai Shell Mobis WRT | + 21:59,7 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.