Andreas Mikkelsen pracuje nad własnym programem, w ramach którego miałby przejechać trzy rundy Volkswagenem Polo nowej generacji.
Były kierowca Volkswagena, razem z Sébastienem Ogierem i Jari-Mattim Latvalą znalazł się w trudnej sytuacji, po wycofaniu się niemieckiego zespołu z Rajdowych Mistrzostw świata. Ogierowi i Latvali udało się jednak znaleźć nowych pracodawców, podczas gdy Mikkelsen został zmuszony do wystartowania w Rajdzie Monte Carlo w kategorii WRC-2, jadąc Škodą Fabią R5. Norweg nie przejdzie wszystkich rund tegorocznego sezonu, jednak pracuje nad tym, aby w kilku z nich wystartować za kierownicą nowego Volkswagena Polo.
„Moim celem jest powrót do fabrycznego auta i walka o tytuł mistrzowski w kolejnym sezonie, z kolei w tym roku naszym planem jest udział w trzech rundach, jadąc Volkswagenem Polo 2017”
– mówił Mikkelsen.
„Mieliśmy nadzieję, że już w Rajdzie Szwecji będę rywalizował tym autem, ale nie udało się go homologować, więc pracujemy nad tym, aby zdążyć na Portugalię”
.
„Dużo testowałem za kierownicą Polo. To jedyne auto, którym wiem jak jeździć. Chcę rywalizować tym samochodem i byłoby miło, gdyby tak się stało. Muszę znaleźć sponsorów i dowiedzieć się, jak wygląda sprawa z homologacją”
– dodał Norweg.
Podczas Rajdu Monte Carlo przedstawiciele zespołów WRC spotkali się z FIA, aby przedyskutować sprawę homologacji Polo 2017. Spotkanie przebiegło w pozytywnej atmosferze, jednak szefowie zespołów mieli wiele uwag i zastrzeżeń dotyczących dołączenia auta Volkswagena do stawki.
„Rozumiem obawy Michela [szefa Hyundaia]”
– mówił Jarmo Mahonen, dyrektor ds. rajdów z ramienia FIA. „Mieliśmy podobną sytuację z Citroënem w ubiegłym roku, ale oni potwierdzili, że powrócą do mistrzostw. Volkswagen tego nie zrobił. Musimy się temu przejrzeć tak szybko, jak to możliwe”
– dodał.
Sprawa dotycząca homologacji Volkswagena pozostaje wciąć niejasna, a w przypadku negatywnego jej zakończenia, Mikkelsen prawdopodobnie ponownie zwiąże się ze Škodą.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.