Leszczynianie w 24-godzinnym wyścigu

Trzech leszczynian – Mateusz Tabaka, Tomasz Biernat oraz Michał Kaczmarek wystartowali w miniony weekend w 24-godzinnym wyścigu w czeskiej Pradze. Zwodnicy z Leszna reprezentują barwy leszczyńskiego zespołu T&T ProEnergy PRT wspieranego przez BieRni Motorsport. Drużyna walczyła z 14 innymi zespołami z Europy w prestiżowym wyścigu liczonym do światowego rankingu SWS – Sodi World Series.

Mateusz to kierowca, który od trzech lat walczy w kartingu halowym o wysokie lokaty, a ostatnio testował zupełną nowość w Polskim motorsporcie – Crosscarata – stworzonego do zawodów Autocross. Tomek jest Mistrzem Polski w klasie DN 1N z sezonu 2017 w barwach Automobilklubu Leszczyńskiego i managerem zespołu BieRni Motorsport, który w sezonie 2019 wystawiał dwa samochody w Mistrzostwach Polski Rallycross. Michał Kaczmarek – czołowy zawodnik Gostyńskiej oraz Poznańskiej Ligi Kartingowej. Skład 5-osobowego zespołu uzupełnili: Miłosz Matuszyk – zawodnik z Walimia, wice Mistrz Polski w wyścigach samochodowych w klasie D-2000 (BMW e36) w sezonie 2016 oraz Nikodem Wierzbicki – aktualny Mistrz Polski Kia Picanto Cup, aktualnie ścigający się w holenderskim pucharze Fiesta Cup.

Leszczyński zespół wystartował do wyścigu z 7. miejsca po doskonałym okrążeniu kwalifikacyjnym w wykonaniu Michała. Zawodnicy startowali w kolejności: Mateusz, Miłosz, Michał, Nikodem i Tomek. Każdy dał z siebie 100% i po 24 godzinach jazdy w pełnym słońcu, w ulewie i po zmroku leszczyński zespół zakończył zmagania na 13. miejscu. Patrzą na rywali, którymi byli m.in. mistrzowie Niemiec, Słowacji, Czech oraz dwa zespoły z toru gospodarzy tempo jak i wynik usatysfakcjonował całą drużynę.

Kilka słów po wyścigu powiedział menedżer zespołu Tomasz Biernat: „Przyjechaliśmy do Pragi po doświadczenie i z zamiarem walki o jak najlepszy wynik. Deszcz podczas drugiego stintu skomplikował nam plany, ale i tak było dobrze. Tempo jazdy było takie, że wystarczyłoby na TOP10. Niestety, jako że to był nasz pierwszy wyścig endurance zabrakło doświadczenia i cwaniactwa przy liczeniu czasu podczas pit-stopów no, ale pierwsze koty za płoty. Skład okazał się strzałem w 10, wszyscy prezentowaliśmy równe tempo i atmosfera była bardzo fajna, nawzajem się motywowaliśmy, pilnowaliśmy pit-stopów, budziliśmy się, ogólnie pokazaliśmy, że mimo pierwszego wspólnego występu od samego początku się zgraliśmy. Czekamy na kolejne wyścigi drużynowe”.

Zespół wspierają T&T Proenergy, Tabaka Dynamic, BieRni Motorsport, ŚwiatWyścigów.pl, Motoreporter24 oraz Rally and Race.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league