Unitel Mazda MX-5 Cup Poland podkręca tempo

W nadchodzący weekend odbędzie się na torze w Poznaniu 3. i 4. runda polskiej edycji pucharu Mazdy MX-5 pod nazwą Unitel Mazda MX-5 Cup Poland, który rozgrywany jest w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Operatorem pucharu jest firma Unitel Motorsport, a nad przygotowaniem wyścigowych Mazd czuwa firma TG Auto. Samochody wystartują w dwóch wyścigach pucharowych, zaplanowanych na piątkowe popołudnie i niedzielny poranek. Ponadto trzy Mazdy z dwuosobowymi załogami staną na starcie sobotniego dwugodzinnego wyścigu endurance.

W dwóch pierwszych wyścigach sezonu byliśmy świadkami znakomitej, niezwykle zaciętej walki na torze Poznań. Zwycięstwa odnieśli Nikodem Wierzbicki oraz Konrad Czaczyk, który jest liderem punktacji po pierwszej rundzie.

„Liczę na kolejny udany weekend w Poznaniu” – powiedział Konrad. „Prognozy mówią, że pogoda może być zmienna, ale nie obawiam się tego. Mam sporo doświadczenia w jeździe na mokrej nawierzchni w poprzednim rozdziale swojej kariery w USA na takich torach, jak Sebring, Daytona czy Homestead. Problemem może być to, że nie jeździłem w takich warunkach w Poznaniu.  Miło jest być liderem klasyfikacji. Mam nadzieję, że uda się utrzymać prowadzenie po tym weekendzie”.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami do grona kierowców pucharu dołączy Tomasz Lach, startujący w tym roku także w serii Porsche Sprint Challenge. Z powodu nałożenia się terminów nie mógł on wziąć udziału w pierwszym weekendzie Unitel Mazda MX-5 Cup Poland, który odbył się na torze w Poznaniu w połowie maja.

Jako gość specjalny w samochodzie VIP wystąpi znany dziennikarz motoryzacyjny Mateusz Żuchowski, który ma za sobą sezon startów w Kia Platinum Cup w roku 2019: „Z wielką przyjemnością powrócę do kokpitu samochodu wyścigowego. Bardzo dziękuję za zaproszenie do startu i ogromnie cieszę się, że Mazda dba o rozwój polskich wyścigów. Takie wsparcie jest bardzo ważne dla promocji dyscypliny”.

„Do tej pory, w dwóch pierwszych rundach jedyną zmianą w stosunku do ubiegłego roku były opony typu slick” – mówi Paweł Skucha, dyrektor firmy TG Auto. „Teraz dokonujemy kolejnych modyfikacji w samochodach. Tym razem zmiany dotyczą układu przeniesienia napędu i dyferencjału. Próbujemy uzyskać jego większą sprawność i w ten sposób jeszcze lepiej wykorzystać potencjał opon. To pierwsza ze zmian planowanych na ten rok. Chcemy, aby z każdym weekendem wyścigowym samochody były coraz szybsze. Pracujemy cały czas, aby nasz puchar był jak najbardziej atrakcyjny dla kierowców”.

Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski organizowane są przez Polski Związek Motorowy i Automobilklub Wielkopolski.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze