Analiza GP Hiszpanii

Za nami kolejny wyścig zdominowany przez Marca Márqueza. W tym artykule dokładnie przeanalizujemy wyścig o GP Hiszpanii MotoGP i być może poznamy tajemnicę sukcesu Hiszpana.

Tym razem linia z czasami Jorge Lorenzo nie spada na pierwszych okrążeniach gwałtownie do dołu. Hiszpan zaliczył słaby start i jego dotychczasową rolę, jaką było rewelacyjne tempo na pierwszych okrążeniach przejął Marc Márquez. Mistrz świata początkowo jechał w jednej grupie z Valentino Rossim, ale jak się okazało reprezentant zespołu  Repsol Honda uzyskiwał czasy szybsze o około 0,3 dziesiąte sekundy na okrążeniu. „Dobrze dziś wystartowałem, ale gdy zobaczyłem Valentino, który próbował mnie wyprzedzić w pierwszym zakręcie, to zdałem sobie sprawę z tego, iż chce zwolnić i kontrolować wyścig. Jadąc za nim zdałem sobie sprawę, że mogę jechać szybciej, więc go wyprzedziłem, ale nie myślałem, że ucieknę” – powiedział Marc Márquez.

Dobrze wyścig o GP Hiszpanii rozpoczął Aleix Espargaro. Hiszpan niestety miał do dyspozycji miększą tylną oponę, która przeszkodziła mu w dobrym wyniku wyścigu. Jednak Andrea Dovizioso jeździł na podobnych zasadach. Dwójka na przestrzeni całego wyścigu walczyła ze sobą i jak widać na wykresie mieli bardzo podobne tempo wyścigowe. Warto podkreślić, że Yamaha Aleixa była szybsza w zakrętach, a Ducati Andrei zyskiwało i to bardzo dużo na prostych odcinkach toru.

Pod koniec wyścigu najszybszy był Valentino Rossi i zyskiwał wówczas do Maca Márqueza, a naciskał go jeszcze Dani Pedrosa. Dodatkowo Włoch miał twardą przednią oponę, która także pozwoliła mu na uzyskiwanie dobrych czasów okrążeń.

Jorge Lorenzo ma za sobą bardzo słaby wyścig. W jego połowie popełnił mnóstwo dużych błędów i to przesądziło o tym, iż tak źle sobie poradził dzisiejszego dnia. Przeczytajmy, co na ten temat ma do powiedzenia sam zainteresowany: „Wykonałem dziś bardzo zły start, który w treningach ani razu mi nie wyszedł. Wyścig i moja kondycja fizyczna była słabsza niż myślałem. Musimy popracować nad tym i poczekać na nasz moment”.

Oczywiście wyścig o GP Hiszpanii odbywał się w bardzo ciężkich warunkach. Temperatura powietrza wynosiła 28 stopni Celsjusza, a nawierzchni prawie 50! Przez to przyczepność asfaltu była znacznie niższa i cieszy, że było bardzo mało wywrotek.

Od autora…

GP Hiszpanii było kolejnym pokazem klasy Marca Márqueza. Jego dominacja zaczyna powoli nudzić, ale trzeba przyznać, że jest najlepszym zawodnikiem w tegorocznej stawce. Hamuje niesamowicie późno i nic sobie nie robi z tego, że tylna opona lata na boki. Potem kontruje w zakrętach, składając się w nie pod kątem 60 stopni i wychodzi na prostą szybciej niż ktokolwiek inny. Jednak tym razem Hiszpan stracił opony i pod koniec wyścigu dramatycznie tracił tempo.

Mistrz świata, jednak zwraca nam uwagę na bardzo ważną rzecz: „Widzę, że Dani, Valentino i Jorge dają z siebie wszystko w każdej sesji treningowej i wyścigach. Tak więc jestem przekonany, że prędzej czy później nadejdą wyścigi, w których nie będziemy w stanie wygrywać, ale postaram się wyciągnąć z tego wnioski i zebrać spore punkty”.

Dani Pedrosa miał problemy z przednią oponą podczas pierwszych okrążeń. Dlatego też Hiszpan tyle stracił, ale i tak trzeba powiedzieć, że mocno rozczarowuje. Powinien utrzymywać tempo Márqueza, a tu okazuje się, że nie ma na to żadnych szans.

Podczas tej Grand Prix dobrze się spisał Valentino Rossi. Włoch wykonywał bardzo dobre okrążenia i widać, że Yamasze trochę brakuje, aby miał on szansę na powalczenie z Márquezem, ale może za jakiś czas się to uda.

P Nr Kierowca Zespół Motocykl Pkt Strata
1 93 Marc Márquez Repsol Honda Team Honda 25  
2 46 Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 20 +1.431
3 26 Dani Pedrosa Repsol Honda Team Honda 16 +1.529
4 99 Jorge Lorenzo Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 13 +8.541
5 4 Andrea Dovizioso Ducati Team Ducati 11 +27.494
6 19 Alvaro Bautista GO&FUN Honda Gresini Honda 10 +27.606
7 41 Aleix Espargaro NGM Forward Racing Forward Yamaha 9 +27.917
8 38 Bradley Smith Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 8 +27.947
9 44 Pol Espargaro Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 7 +29.419
10 6 Stefan Bradl LCR Honda MotoGP Honda 6 +32.872
11 69 Nicky Hayden Drive M7 Aspar Honda 5 +35.490
12 7 Hiroshi Aoyama Drive M7 Aspar Honda 4 +40.083
13 45 Scott Redding GO&FUN Honda Gresini Honda 3 +43.830
14 68 Yonny Hernandez Energy T.I. Pramac Racing Ducati 2 +52.295
15 8 Hector Barbera Avintia Racing Avintia 1 +54.873
16 70 Michael Laverty Paul Bird Motorsport PBM   +1:06.182
17 23 Broc Parkes Paul Bird Motorsport PBM   +1:23.420
18 5 Colin Edwards NGM Forward Racing Forward Yamaha   Nie ukończył
19 29 Mike Di Meglio Pramac Racing Ducati   Nie ukończył
20 63 Andrea Iannone Avintia Racing Avintia   Nie ukończył
21 17 Karel Abraham Cardion AB Motoracing Honda   Nie ukończył
22 35 Cal Crutchlow Ducati Team Ducati   Nie ukończył
23 51 Michele Pirro Ducati Team Ducati   Nie ukończył

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league