Marc Márquez zaliczył znakomity debiut w fabrycznym zespole Ducati, wygrywając wyścig główny o Grand Prix Tajlandii. Po triumfie w kwalifikacjach i zwycięstwie w sobotnim sprincie Hiszpan nie dał szans rywalom również w niedzielę, kontrolując tempo na dystansie 26 okrążeń toru w Buriram. Drugie miejsce zajął jego brat Alex Márquez, który był na prowadzeniu przez większość rywalizacji, a podium uzupełnił Francesco Bagnaia.
Márquez świetnie ruszył z pole position, obejmując prowadzenie już na dojeździe do pierwszego zakrętu. Jego brat Alex Márquez z Gresini Racing, startujący z drugiej pozycji, początkowo stracił miejsce na rzecz Francesco Bagnaii z Ducati, ale szybko odzyskał pozycję i dołączył do prowadzącego rodaka.
Za czołową trójką dobrze wystartował Ai Ogura z Trackhouse Racing, który awansował na czwarte miejsce, podczas gdy Jack Miller nie był w stanie utrzymać swojej pozycji i spadł w głąb stawki. Na trzecim okrążeniu pierwszy poważny błąd popełnił Pedro Acosta z KTM stracił przód motocykla w pierwszym zakręcie i nie ukończył wyścigu.
Po początkowych kilku okrążeniach wydawało się, że Márquez zmierza po pewne zwycięstwo, utrzymując przewagę na poziomie 1,5 sekundy. Na siódmym kółku wydarzyło się jednak coś nieoczekiwanego – lider nagle zwolnił w trzecim zakręcie, a jego brat Alex Márquez momentalnie wykorzystał sytuację i objął prowadzenie.
Początkowo podejrzewano, że Márquez może mieć problemy techniczne lub trudności z ciśnieniem przedniej opony, ale po chwili Hiszpan wrócił do normalnego tempa. Okazało się, że było to celowe zagranie – zawodnik Ducati chciał uniknąć wzrostu ciśnienia w przedniej oponie, które mogłoby utrudnić jazdę w drugiej części wyścigu.
W międzyczasie Franco Morbidelli z VR46 Racing Team przedarł się przed Ogurę i awansował na czwarte miejsce, odrabiając straty po słabszym początku. Bagnaia, choć przez kilka okrążeń utrzymywał dystans do czołówki, nie był w stanie realnie zagrozić duetowi Márquezów.
W końcówce wyścigu Marc Márquez podkręcił tempo, wywierając presję na młodszym bracie. Alex Márquez zaczął mieć problemy z przyczepnością tylnej opony, co sprawiło, że na 23. okrążeniu fabryczny zawodnik Ducati przypuścił decydujący atak w ostatnim zakręcie toru. Po skutecznym manewrze Marc Márquez momentalnie odjechał, budując przewagę i pewnie dowożąc zwycięstwo z przewagą 1,7 sekundy.
Alex Márquez nie miał tempa, by nawiązać walkę o odzyskanie pozycji, ale pewnie utrzymał się na drugim miejscu, co oznaczało dla niego drugie podium w ten weekend. Francesco Bagnaia zameldował się na trzeciej pozycji, choć w końcówce wyścigu był blisko tempa Gresini, nie zdołał jednak wyprowadzić skutecznego ataku.
Czwarte miejsce przypadło Franco Moridbellemu, który przez większą część dystansu kontrolował przewagę nad piątym Ai Ogurą. Marco Bezzecchi w debiucie na fabrycznej Aprilii finiszował jako szósty, wyprzedzając Jacka Millera, który po słabszym starcie musiał odrabiać straty.
Najlepszy wynik dla Hondy zanotował Johann Zarco z LCR, który po starcie z 12. pozycji przebił się na siódme miejsce. Brad Binder i Enea Bastianini zamknęli pierwszą dziesiątkę, a czołowe punkty zdobył również Fabio Di Giannantonio na drugim motocyklu VR46.
Wyścigu nie ukończyli Joan Mir i Raul Fernandez, a Pedro Acosta po swoim upadku dojechał na odległym 19. miejscu.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu MotoGP będzie Grand Prix Argentyny, które zostanie zorganizowane za dwa tygodnie, 16 marca.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc Márquez | Ducati Lenovo Team | 26 okr. | |||
2 | 73 | Álex Márquez | BK8 Gresini Racing MotoGP | + 1,732 | |||
3 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 2,398 | |||
4 | 21 | Franco Morbidelli | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | + 5,176 | |||
5 | 79 | Ai Ogura | Trackhouse MotoGP Team | + 7,450 | |||
6 | 72 | Marco Bezzecchi | Aprilia Racing | + 14,967 | |||
7 | 5 | Johann Zarco | CASTROL Honda LCR | + 15,225 | |||
8 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 19,929 | |||
9 | 23 | Enea Bastianini | Red Bull KTM Tech 3 | + 20,053 | |||
10 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | + 21,546 | |||
11 | 43 | Jack Miller | Prima Pramac Yamaha MotoGP | + 22,315 | |||
12 | 10 | Luca Marini | Honda HRC Castrol | + 23,940 | |||
13 | 54 | Fermín Aldeguer | BK8 Gresini Racing MotoGP | + 24,760 | |||
14 | 88 | Miguel Oliveira | Prima Pramac Yamaha MotoGP | + 26,097 | |||
15 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 26,456 | |||
16 | 12 | Maverick Viñales | Red Bull KTM Tech 3 | + 28,770 | |||
17 | 42 | Álex Rins | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 31,095 | |||
18 | 35 | Somkiat Chantra | IDEMITSU Honda LCR | + 31,480 | |||
19 | 37 | Pedro Acosta | Red Bull KTM Factory Racing | + 42,115 | |||
20 | 32 | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | + 46,827 | |||
NSK | 25 | Raúl Fernández | Trackhouse MotoGP Team | ||||
NSK | 36 | Joan Mir | Honda HRC Castrol |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.