Marc Márquez wygrywa GP Tajlandii. Bracia dzielą i rządzą w Buriram

Marc Márquez zaliczył znakomity debiut w fabrycznym zespole Ducati, wygrywając wyścig główny o Grand Prix Tajlandii. Po triumfie w kwalifikacjach i zwycięstwie w sobotnim sprincie Hiszpan nie dał szans rywalom również w niedzielę, kontrolując tempo na dystansie 26 okrążeń toru w Buriram. Drugie miejsce zajął jego brat Alex Márquez, który był na prowadzeniu przez większość rywalizacji, a podium uzupełnił Francesco Bagnaia.

Márquez świetnie ruszył z pole position, obejmując prowadzenie już na dojeździe do pierwszego zakrętu. Jego brat Alex Márquez z Gresini Racing, startujący z drugiej pozycji, początkowo stracił miejsce na rzecz Francesco Bagnaii z Ducati, ale szybko odzyskał pozycję i dołączył do prowadzącego rodaka.

Za czołową trójką dobrze wystartował Ai Ogura z Trackhouse Racing, który awansował na czwarte miejsce, podczas gdy Jack Miller nie był w stanie utrzymać swojej pozycji i spadł w głąb stawki. Na trzecim okrążeniu pierwszy poważny błąd popełnił Pedro Acosta z KTM stracił przód motocykla w pierwszym zakręcie i nie ukończył wyścigu.

Po początkowych kilku okrążeniach wydawało się, że Márquez zmierza po pewne zwycięstwo, utrzymując przewagę na poziomie 1,5 sekundy. Na siódmym kółku wydarzyło się jednak coś nieoczekiwanego – lider nagle zwolnił w trzecim zakręcie, a jego brat Alex Márquez momentalnie wykorzystał sytuację i objął prowadzenie.

Początkowo podejrzewano, że Márquez może mieć problemy techniczne lub trudności z ciśnieniem przedniej opony, ale po chwili Hiszpan wrócił do normalnego tempa. Okazało się, że było to celowe zagranie – zawodnik Ducati chciał uniknąć wzrostu ciśnienia w przedniej oponie, które mogłoby utrudnić jazdę w drugiej części wyścigu.

W międzyczasie Franco Morbidelli z VR46 Racing Team przedarł się przed Ogurę i awansował na czwarte miejsce, odrabiając straty po słabszym początku. Bagnaia, choć przez kilka okrążeń utrzymywał dystans do czołówki, nie był w stanie realnie zagrozić duetowi Márquezów.

W końcówce wyścigu Marc Márquez podkręcił tempo, wywierając presję na młodszym bracie. Alex Márquez zaczął mieć problemy z przyczepnością tylnej opony, co sprawiło, że na 23. okrążeniu fabryczny zawodnik Ducati przypuścił decydujący atak w ostatnim zakręcie toru. Po skutecznym manewrze Marc Márquez momentalnie odjechał, budując przewagę i pewnie dowożąc zwycięstwo z przewagą 1,7 sekundy.

Alex Márquez nie miał tempa, by nawiązać walkę o odzyskanie pozycji, ale pewnie utrzymał się na drugim miejscu, co oznaczało dla niego drugie podium w ten weekend. Francesco Bagnaia zameldował się na trzeciej pozycji, choć w końcówce wyścigu był blisko tempa Gresini, nie zdołał jednak wyprowadzić skutecznego ataku.

Czwarte miejsce przypadło Franco Moridbellemu, który przez większą część dystansu kontrolował przewagę nad piątym Ai Ogurą. Marco Bezzecchi w debiucie na fabrycznej Aprilii finiszował jako szósty, wyprzedzając Jacka Millera, który po słabszym starcie musiał odrabiać straty.

Najlepszy wynik dla Hondy zanotował Johann Zarco z LCR, który po starcie z 12. pozycji przebił się na siódme miejsce. Brad Binder i Enea Bastianini zamknęli pierwszą dziesiątkę, a czołowe punkty zdobył również Fabio Di Giannantonio na drugim motocyklu VR46.

Wyścigu nie ukończyli Joan Mir i Raul Fernandez, a Pedro Acosta po swoim upadku dojechał na odległym 19. miejscu.

Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu MotoGP będzie Grand Prix Argentyny, które zostanie zorganizowane za dwa tygodnie, 16 marca.

PNrKierowcaZespół Rezultat
193
Marc Márquez
Ducati Lenovo Team26 okr.
273
Álex Márquez
BK8 Gresini Racing MotoGP+ 1,732
363
Francesco Bagnaia
Ducati Lenovo Team+ 2,398
421
Franco Morbidelli
Pertamina Enduro VR46 Racing Team+ 5,176
579
Ai Ogura
Trackhouse MotoGP Team+ 7,450
672
Marco Bezzecchi
Aprilia Racing+ 14,967
75
Johann Zarco
CASTROL Honda LCR+ 15,225
833
Brad Binder
Red Bull KTM Factory Racing+ 19,929
923
Enea Bastianini
Red Bull KTM Tech 3+ 20,053
1049
Fabio Di Giannantonio
Pertamina Enduro VR46 Racing Team+ 21,546
1143
Jack Miller
Prima Pramac Yamaha MotoGP+ 22,315
1210
Luca Marini
Honda HRC Castrol+ 23,940
1354
Fermín Aldeguer
BK8 Gresini Racing MotoGP+ 24,760
1488
Miguel Oliveira
Prima Pramac Yamaha MotoGP+ 26,097
1520
Fabio Quartararo
Monster Energy Yamaha MotoGP+ 26,456
1612
Maverick Viñales
Red Bull KTM Tech 3+ 28,770
1742
Álex Rins
Monster Energy Yamaha MotoGP+ 31,095
1835
Somkiat Chantra
IDEMITSU Honda LCR+ 31,480
1937
Pedro Acosta
Red Bull KTM Factory Racing+ 42,115
2032
Lorenzo Savadori
Aprilia Racing+ 46,827
NSK25
Raúl Fernández
Trackhouse MotoGP Team
NSK36
Joan Mir
Honda HRC Castrol

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze