Ostatnia runda MotoGP, która miała odbyć się w Walencji, została przeniesiona do Barcelony z powodu powodzi, które dotknęły region Walencji. W związku z tą niespodziewaną zmianą, Michelin przygotował „wyjątkowy zestaw opon”, zapewniając zespołom wybór podczas decydującego wyścigu sezonu.
Na finałowe starcie Michelin przywiezie aż siedem różnych typów opon, dostosowanych do chłodniejszej listopadowej pogody. Pakiet ten składa się z czterech różnych opon na przód (1 asymetryczna miękka, 1 symetryczna pośrednia, 1 symetryczna twarda i 1 asymetryczna twarda) oraz trzech asymetrycznych opon na tył, w wersjach miękkiej, pośredniej i twardej. Warto podkreślić, że opony pośrednie i twarde to te same mieszanki, które były używane w maju, ale dostosowane do nowych warunków pogodowych.
„Między majem a listopadem różnice temperatur są na tyle znaczące, że musieliśmy dostosować nasze opony”
– wyjaśnia Piero Taramasso, menedżer wyścigów motocyklowych Michelin.
Specyficzna Barcelona
Tor w Barcelonie charakteryzuje się wyjątkowo niskim poziomem przyczepności oraz asymetryczną budową, co oznacza, że opony muszą wytrzymać większe obciążenia po prawej stronie. Michelin postanowił dostarczyć dodatkowe mieszanki gumy na przód i tył, zgodnie z regulaminem, aby spełnić wymagania specyficzne dla tej rundy.
„Rozpoczęliśmy od pakietu, który zastosowaliśmy w maju, i dodaliśmy bardziej miękką tylną mieszankę na wypadek chłodniejszej nawierzchni. Nasze mieszanki pośrednia i twarda sprawdziły się w maju zarówno podczas Sprintu, jak i Grand Prix”
– tłumaczy Taramasso. Każda z tylnych opon jest asymetryczna i ma wzmocnioną prawą ściankę, aby lepiej radzić sobie z obciążeniami na torze.
Dodatkowo Michelin postanowił nie przywozić twardej mieszanki Power Slick, której użyto w maju, przewidując, że w listopadowych warunkach nie będzie potrzebna. Zamiast tego zdecydowano się na dodatkowe asymetryczne specyfikacje, stosowane zwykle na torach takich jak Sachsenring czy Phillip Island, ale z odpowiednim wzmocnieniem na prawą stronę.
„Chcemy dać naszym partnerom wszystkie możliwe rozwiązania, by skutecznie zarządzać temperaturą opon i aby finał sezonu był tak spektakularny, jak wiele wyścigów, które widzieliśmy w tym roku”
– dodaje Taramasso.
Decydująca walka o tytuł mistrza
Ostateczna runda sezonu rozgrywać się będzie między Jorge Martínem, który ma przewagę 24 punktów nad Francesco Bagnaią, a do zdobycia pozostaje maksymalnie 37 punktów. W maju Martin prowadził w sprincie, ale w ostatniej rundzie przewagę przejął Bagnaia, wygrywając wyścig główny w Barcelonie.
Michelin, zapewniając różnorodne rozwiązania opon, pragnie stworzyć jak najlepsze warunki na torze, by zawodnicy mogli w pełni skupić się na walce o tytuł mistrza świata MotoGP.
Źródło: crash.net
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.