Miguel Oliveria i Raúl Fernandez podpisali dwuletnie kontrakty z ekipą RNF i Aprilią, odchodząc z KTM-a i dołączając do włoskiej marki od sezonu 2023. Ta dwójka zawodników łączona była z Aprilią już od jakiegoś czasu, ze względu na głosy, że nie otrzymają oni miejsc w zespołach KTM i GasGas.
Zgodnie z obietnicą z Austrii, tuż przed Grand Prix San Marino i Riwiery Rimini swój skład na przyszłe sezony wyjawił zespół RNF, który zakończy po sezonie 2022 współpracę z Yamahą i rozpocznie takową z Aprilią.
Raul Fernandez, choć bez miejsca w KTM-ie na kolejny sezon, dalej był związany z koncernem umową przez to jego transfer do włoskiej marki nie był łatwy. Hiszpan musiał zapłacić zespołowi aby odejść – według doniesień medialnych było to około milion euro, które Fernandez oddał ze swojego wynagrodzenia.
Miguel Oliveira otrzymał propozycję pozostania w KTM-ie, jednak tylko w zespole satelickim Tech3 – jego miejsce w ekipie fabrycznej dostał Jack Miller odchodzący z Ducati. Portugalczyk nie zgodził się jednak na to, ani na przejście do Tech3 nawet gdy teraz będzie to zespół fabryczny GasGasa.
To, że pozyskanie zawodników nie było łatwe potwierdził Razlan Razali, szef zespołu RNF, który jest jednak bardzo podekscytowany nowymi zawodnikami teamu: „Cieszymy się, że możemy powitać Miguela Oliveirę i Raúla Fernandeza w zespole WithU RNF MotoGP. Nie był to łatwy proces [zakontraktowana zawodników], ale razem z Aprilią byliśmy pewni jakich chcieliśmy zawodników. Oboje są młodzi, z dobrą kombinacją doświadczenia Miguela i Raúla, którego osobiście jestem fanem, od kiedy wstrząsnął Moto2 rok temu zostając wicemistrzem. Fantastycznie było w końcu ściągnąć go do nas”
.
Aktualnie, w sezonie 2022, dla RNF jeżdżą Andrea Dovizioso i Darryn Binder – pierwszy z nich w najbliższy weekend kończy karierę w MotoGP i do końca sezonu zastąpi go Cal Cruthlow. Nieznany jest los drugiego zawodnika, debiutanta pochodzącego z RPA.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Aprilii
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.