Quartararo dominuje na torze Sachsenring

Fabio Quartararo zwyciężył w Grand Prix Niemiec, dominując po objęciu prowadzenia na pierwszych okrążeniach. Drugi był Johann Zarco, a trzeci – Jack Miller. Na początku rywalizacji przewrócił się Francesco Bagnaia, a pierwszy raz od Grand Prix Francji 1982 Honda wyjeżdża z weekendu wyścigowego bez punktów do klasyfikacji konstruktorów.

Świetnie ruszył Bagnaia, jednak to Fabio Quartararo wyszedł na prowadzenie na pierwszym zakręcie. Włoch próbował szybko go wyprzedzić, aby nie dać Francuzowi odjechał, jednak ten obronił się przed tym atakiem. Dobrze wystartował Aleix Espargaró, który przesunął się na pozycję trzecią po minięciu Johanna Zarco.

Bagnaia wyprzedził Quartararo na pierwszym zakręcie kolejnego okrążenia, jednak Quartararo skontrował go i wysunął się na przód. Zarco za to zbliżył się do Aleixa Espargaró, bardzo niebezpiecznie atakując go, doprowadzając do kontaktu w „wodospadzie”. Świetnie przedzierał się też Maverick Vinales, znajdując się tuż za Jackiem Millerem, który musiał wykonać karę dłuższego kółka za upadek przy żółtym flagach w sobotę.

Quartararo na prowadzeniu zaczął budować przewagę i odjeżdżać od Bagnaia, który nagle przewrócił się, gdy opóźniał hamowanie aby zyskać setne sekundy do Francuza na prowadzeniu. W tym samym zakręcie chwilę później w żwir poleciał także Joan Mir, a w czwartym sektorze wypadł Darryn Binder.

Karę wykonał Miller, dzięki czemu na czwartą pozycję przesunął się Vinales. Przez upadek Bagnai na pozycjach premiujących podium znaleźli się też Zarco i Aleix Espargaró. Zaledwie okrążenia później przewrócił się także Takaaki Nakagami, który miał problemy z ramieniem przez kilka upadków. Dodatkowo, do boksów zjechał jego zespołowy partner Alex Márquez, kończąc wyścig dla zespołu LCR Honda.

Na czele Quartararo zwiększył swoją przewagę do ponad sekundy, jednak zaczęła ona topnieć gdy tempo podkręcił jego rodak, Zarco. O kolejną pozycję walczyć zaczęli też koledzy z zespołu Aprilia – Vinales zaczął doganiać Aleixa Espargaró, który dodatkowo popełnił mały błąd, który pomógł zawodnikowi Aprilii z tyłu.

Przed nimi przewagę nad Zarco znów zwiększył Quartararo, który jechał już ponad półtora sekundy przed rodakiem. Zawodnik Pramaca za to zbudował aż prawie trzy sekundy przewagi nad motocyklistami Aprilii.

Lider wyścigu zaczął jechać nierówno, za to jego rywal na drugim miejscu utrzymywał tempo – na jednym kółku Zarco był blisko, na kolejnym daleko, ponieważ Quartararo nagle przyśpieszał. Ich tempa nie mogli utrzymać za to Aleix Espargaró i Maverick Vinales, który rywalizowali o miejsce trzecie.

Trochę dalej, stratę do pozycji czwartej zmniejszał Jack Miller – zawodnik Ducati po odbyciu kary dłuższego okrążenia był jednym z najszybszych zawodników na torze, nie licząc samej czołówki. Za jego plecami Jorge Martín wyprzedził Fabio Di Giannantonio, jednak Włoch kontratakował i odbił swoją wcześniejsze miejsce,

Vinales popełnił błąd, przez co minął go Miller a dodatkowo zaczęli się do niego zbliżać Di Giannantonio oraz Martín. Okazało się, że awarii uległ system opuszczania tyłu i Hiszpan został zmuszony do zjazdu do alei serwisowej.

Ciekawa walka miała miejsce w okolicach miejsc 5-8: tracić zaczął „Diggia”, wyprzedzili go Binder i Marini, jednak oni i Jorge Martín pozostali blisko siebie.

Na okrążeniu 23. Miller podjął próbę ataku na Aleixa Espargaró, jednak przestrzelił przez co Hiszpan gładko go minął i pozostał na miejscu trzecim. Z wyścigu wycofał się za to inny Espargaró – do boksu Repsol Hondy zjechał Pol.

Luca Marini z łatwością minął za to Martína, będąc dodatkowo najszybszym zawodnikiem na torze – jechał sekundę szybciej od Jacka Millera, który nie był w stanie poradzić sobie z zawodnikiem Aprilii.

Po zwycięstwo mknął za to Quartararo, który miał już prawie cztery sekundy przewagi nad Zarco – do niego duet Millera i Espargaró tracił już za to aż prawie sześć sekund.

Zbyt późno w pierwszym zakręcie zahamował za to Espargaró. Przez co Miller gładko przemknął obok niego i awansował na trzecią pozycję. Za nimi coraz szybciej zbliżał się za to Marini, dalej jadący bardzo szybko.

Z dużą przewagą linię mety jako pierwszy przeciął Fabio Quartararo, drugi był Joann Zarco, a podium uzupełnił Jack Miller. Aleix Espargaró ostatecznie był czwarty, Luca Marini piąty, a Jorge Martín po operacji przedramienia zdołał ukończyć wyścig na pozycji szóstej.

Tym samym Quartararo zwiększył przewagę w klasyfikacji generalnej nad Aleixem Espargaró i trzecim Johannem Zarco.

Kolejny wyścig odbędzie się już za tydzień i będzie ostatnim przed przerwą wakacyjną - odbędzie się na torze w Assen.

PNrKierowcaZespół Rezultat
120
Fabio Quartararo
Monster Energy Yamaha MotoGP30 okr.
25
Johann Zarco
Pramac Racing+ 4,939
343
Jack Miller
Ducati Lenovo Team+ 8,372
441
Aleix Espargaró
Aprilia Racing+ 9,113
510
Luca Marini
Mooney VR46 Racing Team+ 11,679
689
Jorge Martín
Pramac Racing+ 13,164
733
Brad Binder
Red Bull KTM Factory Racing+ 15,405
849
Fabio Di Giannantonio
Gresini Racing MotoGP+ 15,851
988
Miguel Oliveira
Red Bull KTM Factory Racing+ 19,740
1023
Enea Bastianini
Gresini Racing MotoGP+ 21,611
1172
Marco Bezzecchi
Mooney VR46 Racing Team+ 23,175
1225
Raúl Fernández
Tech 3 KTM Factory Racing+ 26,548
1321
Franco Morbidelli
Monster Energy Yamaha MotoGP+ 29,014
144
Andrea Dovizioso
WithU Yamaha RNF MotoGP Team+ 30,680
1587
Remy Gardner
Tech 3 KTM Factory Racing+ 30,812
166
Stefan Bradl
Repsol Honda Team+ 52,040
NSK44
Pol Espargaró
Repsol Honda Team
NSK12
Maverick Viñales
Aprilia Racing
NSK73
Álex Márquez
LCR Honda CASTROL
NSK30
Takaaki Nakagami
LCR Honda IDEMITSU
NSK40
Darryn Binder
WithU Yamaha RNF MotoGP Team
NSK36
Joan Mir
Team SUZUKI ECSTAR
NSK63
Francesco Bagnaia
Ducati Lenovo Team
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1