Bagnaia zwycięzcą Grand Prix Hiszpanii

Francesco Bagnaia wygrał Grand Prix Hiszpanii MotoGP na torze w Jerez po spędzeniu całego wyścigu na prowadzeniu, pomimo nacisków ze strony Fabio Quartararo, który był drugi. Trzeci linię mety przeciął natomiast Aleix Espargaró, po długiej walce z Marciem Márquezem i Jackiem Millerem.

Na pole position ustawił Francesco Bagnaia, a obok niego stanęli Fabio Quartararo oraz Aleix Espargaró. Z kolejnego rzędu ruszali, chociażby Jack Miller i Marc Márquez.

Świetnie wystartował nie tylko Quartararo, ale także Bagnaia. Dobrze ruszył też Marc Márquez, utrzymując pozycję. Jack Miller wyprzedził za to Aleixa Espargaró. Takaaki Nakagami przesunął się na czwartą pozycję, a wspomniany wcześniej zawodnik Aprilii spadł już za mistrza świata z Repsol Hondy.

Márquez wepchnął się potem przed Nakagamiego – wykorzystał to Aleix Espargaró i także znalazł się przed Japończykiem. Przewrócili się za to Stefan Bradl oraz Jorge Martín. Potem także Joan Mir poszedł w ślady za Aleixem Espargaró. Na czele Quartararo gwałtownie zbliżył się do Bagnai, znajdując się na jego tylnym kole.  W tym czasie najlepsze okrążenia wykręcał Marc Márquez.

Tempo podkręcił Francesco Bagnaia, ale Quartararo dalej utrzymywał się tuż za nim, szukając możliwości zostania liderem wyścigu. Francuz próbował swojej szansy na ostatnim zakrętach czwartego kółka, ale nie był to jeszcze ten moment.

Kilka minut później przewrócił się Darryn Binder, który, jako debiutant, radził sobie dość dobrze w połowie drugiej dziesiątki. Za to na czele stawki Quartararo i Bagnaia razem zbudowali wielką przewagę nad pozostałymi zawodnikami – trzeci Jack Miller na ósmym okrążeniu tracił do nich już prawie trzy sekundy. Dwa okrążenia później Marc Márquez był już na tylnym kole Australijczyka, co jeszcze bardziej pokazało jego słabe tempo. Dodatkowo, zbliżył się do nich Aleix Espargaró.

Wywrócił się Johann Zarco, a Álex Rins przestrzelił zakręt i wyjechał na chwilę poza tor – szybko jednak wrócił do jazdy. Upadł także Stefan Bradl.

Tymczasem Quartararo i Bagnaia wybudowali już pięć sekund przewagi nad walczącymi Millerem, Márquezem i Espargaró. Zawodnik Repsol Hondy zaczynał odczuwać jednak lekkie problemy na hamowaniu, pozwalając aby zbliżył się do niego jego rodak na Aprilii.

Gdy do końca wyścigu pozostało dziesięć okrążeń, Quartararo zaczął jechać szybciej – na jednym kółku był około pół sekundy szybszy niż Bagnaia. Jednak na kolejnym okrążeniu Włoch na Ducati znów odjechał od Francuza.

Na dwudziestym kółku do wyprzedzenia Millera ustawił się Marc Márquez, korzystając z tunelu aerodynamicznego zawodnika Ducati - jednak był jeszcze za daleko i musiał odpuścić. Okrążenie później Australijczyk popełnił błąd, więc motocyklista Repsola wyprzedził go; jednak moc Ducati pomogła Millerowi ustawić się do skontrowania Hiszpana. Marc Márquez był przez chwilę z przodu grupy, ale Australijczyk popełnił błąd, podobnie jak potem sam Márquez - Aleix Espargaro wskoczył dzięki temu na trzecią pozycję.

Na przedzie Bagnaia i Quartararo dalej prowadzili spokojniejszą walkę niż kolejna grupa, jednak Francuz mocno podkręcił tempo robiąc wszystko, aby zostać liderem i wygrać wyścig. Jack Miller pod koniec zaczął jechać wolniej, miał problemy z hamowaniem– wykorzystał to Márquez, który agresywnie go wyprzedził, awansując na czwartą pozycję. Hiszpan nie oddał jej aż do końca, zamieniając weekend, w którym jego tempo wystarczyło na dwudzieste miejsce, w świetny rezultat.

Zwycięzcą Grand Prix Portugalii został Francesco Bagnaia, drugi był Fabio Quartararo, a trzeci – Aleix Espargaró. Aprilia straciła tym samym koncesję.

Fabio Quartararo po Grand Prix Hiszpanii jest już samodzielnym liderem klasyfikacji generalnej, przez słaby wyścig Álexa Rinsa, z którym dzielił to miejsce – Francuz ma na koncie 89 punktów.

 

PNrKierowcaZespół Rezultat
163
Francesco Bagnaia
Ducati Lenovo Team25 okr.
220
Fabio Quartararo
Monster Energy Yamaha MotoGP+ 0,285
341
Aleix Espargaró
Aprilia Racing+ 10,977
493
Marc Márquez
Repsol Honda Team+ 12,676
543
Jack Miller
Ducati Lenovo Team+ 12,957
636
Joan Mir
Team SUZUKI ECSTAR+ 13,934
730
Takaaki Nakagami
LCR Honda IDEMITSU+ 14,929
823
Enea Bastianini
Gresini Racing MotoGP+ 18,436
972
Marco Bezzecchi
Mooney VR46 Racing Team+ 18,830
1033
Brad Binder
Red Bull KTM Factory Racing+ 20,056
1144
Pol Espargaró
Repsol Honda Team+ 20,856
1288
Miguel Oliveira
Red Bull KTM Factory Racing+ 23,131
1373
Álex Márquez
LCR Honda CASTROL+ 25,306
1412
Maverick Viñales
Aprilia Racing+ 27,358
1521
Franco Morbidelli
Monster Energy Yamaha MotoGP+ 27,519
1610
Luca Marini
Mooney VR46 Racing Team+ 29,278
174
Andrea Dovizioso
WithU Yamaha RNF MotoGP Team+ 35,204
1849
Fabio Di Giannantonio
Gresini Racing MotoGP+ 35,361
1942
Álex Rins
Team SUZUKI ECSTAR+ 38,922
2087
Remy Gardner
Tech 3 KTM Factory Racing+ 43,378
2132
Lorenzo Savadori
Aprilia Racing+ 44,299
2289
Jorge Martín
Pramac Racing+ 1:07,681
NSK6
Stefan Bradl
Team HRC
NSK5
Johann Zarco
Pramac Racing
NSK40
Darryn Binder
WithU Yamaha RNF MotoGP Team
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1