Pol Espargaró z fabrycznego zespołu Hondy uzyskał najlepszy czas okrążenia pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem MotoGP o Grand Prix Indonezji na torze Mandalika Street Circuit.
Ten weekend wyznacza powrót MotoGP do Indonezji. Po raz ostatni Motocyklowe Mistrzostwa Świata ścigały się w tym kraju w 1997 roku na torze Sentul. Stawka zawodników miała już jednak okazję do większego zapoznania się z torem – to tu nieco ponad miesiąc temu zorganizowano trzy dni przedsezonowych testów.
Firma Michelin, jedyny dostawca opon do MotoGP, przywiózł na Mandalikę inne opony niż te wykorzystywane podczas testów. Twardsza tylna mieszanka o tej specyfikacji została opracowana z myślą o bardzo wysokich temperaturach asfaltu, spodziewanych w ten weekend. Przez noc Mandalikę nawiedziły obfite opady deszczu, jednak na sam trening MotoGP pojawiła się już sucha nitka, wypracowana przez zawodników Moto3 oraz Moto2.
Jednym z pierwszych zawodników z pomiarowym czasem okrążenia był Miguel Oliveira z KTM-a. Portugalczyk przejechał tor w tempie 1:42,301 – o około 11 sekund wolniej niż najlepszy czas podczas testów. Rezultaty jednak szybko się poprawiały wraz ze wzrostem pewności siebie u motocyklistów w tych jeszcze nieco przejściowych warunkach.
Na 15 minut przed końcem prowadzenie w tabeli z czasami objął Espargaró, który uzyskał 1:34,476. Ten czas pozostawał najlepszy przez dobre 10 minut, jednak Franco Morbidelli z Yamahy był w stanie zejść na 1:33,881.
W końcówce treningu Espargaró powrócił na czoło z wynikiem 1:33,499 i utrzymał się już do końca na pierwszej pozycji. Drugi w ten sesji Oliveira stracił do Hiszpana tylko 0,044 sekundy. Dobrym czasem popisał się również Marc Márquez, dając fabrycznej Hondzie dwa miejsca w czołowej trójce. Czwarty rezultat ustanowił Morbidelli, a piąty był Johann Zarco z Pramac Ducati.
Aleix Espargaró na Aprilii był w stanie odnotować szósty rezultat, a za jego plecami uplasowali się Brad Binder z KTM-a oraz Enea Bastianini z Gresini Racing, który wygrał inauguracyjną rundę sezonu MotoGP w Katarze. Czołową dziesiątkę zamknęli Francesco Bagnaia z fabrycznej ekipy Ducati oraz Joan Mir z Suzuki. Aktualny mistrz świata Quartararo był dopiero 16. ze stratą prawie 1,3 sekundy do lidera.
Mimo kilku błędów, w tej sesji żaden z zawodników nie przewrócił się.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Pol Espargaró | Repsol Honda Team | 1:33,499 | 17 | |||
2 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,044 | 22 | |||
3 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 0,079 | 16 | |||
4 | 21 | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,382 | 19 | |||
5 | 5 | Johann Zarco | Pramac Racing | + 0,743 | 20 | |||
6 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | + 0,753 | 15 | |||
7 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,776 | 21 | |||
8 | 23 | Enea Bastianini | Gresini Racing MotoGP | + 0,828 | 17 | |||
9 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 0,858 | 21 | |||
10 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,980 | 18 | |||
11 | 43 | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | + 1,063 | 20 | |||
12 | 4 | Andrea Dovizioso | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 1,093 | 18 | |||
13 | 25 | Raúl Fernández | Tech 3 KTM Factory Racing | + 1,177 | 19 | |||
14 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 1,208 | 16 | |||
15 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia Racing | + 1,216 | 21 | |||
16 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 1,294 | 21 | |||
17 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 1,394 | 21 | |||
18 | 73 | Álex Márquez | LCR Honda CASTROL | + 1,398 | 18 | |||
19 | 87 | Remy Gardner | Tech 3 KTM Factory Racing | + 1,687 | 18 | |||
20 | 72 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | + 1,759 | 21 | |||
21 | 89 | Jorge Martín | Pramac Racing | + 2,026 | 17 | |||
22 | 10 | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | + 3,272 | 18 | |||
23 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Gresini Racing MotoGP | + 3,339 | 19 | |||
24 | 40 | Darryn Binder | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 3,617 | 19 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.