Pol Espargaró z zespołu Repsol Honda zakończył trzeci dzień przedsezonowych testów MotoGP na torze Mandalika z najlepszym czasem. Hiszpan zaprezentował bardzo dobre tempo i wyprzedził Fabio Quartararo, oraz swojego starszego brata Aleixa Espargaró z Aprilii.
Pol Espargaró od początku przedsezonowych testów prezentował bardzo dobre tempo i potwierdził swoją dyspozycję w trakcie trzech dni na torze Mandalika w Indonezji. Zawodnik Repsol Hondy zdołał przejechać dziś 38 okrążeń, a jego najlepszy rezultat 1:31.060 pozwolił mu na zakończenie trzeciego dnia testów na pierwszej lokacie. Hiszpan bardzo chwalił prowadzenie nowego motocykla Hondy i przyznał, że już dawno nie czuł się tak dobrze i komfortowo na motocyklu, a pewność siebie pozwala mu na bardzo szybką jazdę. Na drugiej lokacie dzisiejszy dzień zakończył Fabio Quartararo, obrońca mistrzowskiego tytułu dopiero dziś skupił się na szybszy przejazdach i widać było, że motocykl Yamahy również w tym sezonie będzie konkurencyjny. Quartararo przejechał 79 okrążeń, a jego najlepszy rezultat był gorszy od czasu Pola Espargaró o kilkanaście tysięcznych sekundy. Francuz przyznaje, że motocykl prowadzi się bardzo dobrze, nowe części zdają egzamin, ale w dalszym ciągu sporym problemem jest prędkość maksymalna i brak dostatecznej mocy na prostych.
Czołową trójkę uzupełnił Aleix Espargaró z Aprilii, potwierdzając w ten sposób konkurencyjną formę zarówno swoją, jak i motocykla z fabryki w Noale. Hiszpan stracił do najlepszego czasu Pola Espargaró niewiele ponad trzy dziesiąte sekundy, ale również był bardzo zadowolony z tego, co udało osiągnąć się w trakcie wszystkich dni testowych. Na początku można było przypuszczać, że forma Aprilii na torze Sepang jest spowodowana idealnym przygotowaniem motocykla na ten tor, ale podczas jazd na obiekcie Mandalika obaj zawodnicy Aprilii plasowali się regularnie w czołowej piątce, co potwierdza, że motocykl jest bardzo dobrze przygotowany do nowego sezonu. Dodatkowo zarówno Aleix Espargaró, jak i Maverick Viñales przejechali symulację wyścigu, która wypadła bardzo dobrze.
Czwarty rezultat dnia należał do Franco Morbidelliego, dla Włocha była to pierwsza tak udana sesja w trakcie przedsezonowych testów i z pewnością zawodnik Yamahy może teraz delikatnie odetchnąć. Dziś można było zauważyć, że jego tempo było równe i czuje się na swoim motocyklu coraz lepiej. Piąty był Francesco Bagnaia, który dopiero dziś przejechał kilka szybszych okrążeń pomiarowych, ale wystarczyło to tylko do piątego miejsca. Pomimo gorszego tempa na jednym okrążeniu, Bagnaia przejechał imponującą symulację wyścigu, która była najlepsza ze wszystkich zawodników na torze. Włoch testował również kilka nowości dotyczących aerodynamiki i był zadowolony z ich działania. Szósty był Alex Rins, a czołową dziesiątkę uzupełnili Maverick Viñales, Johann Zarco, Brad Binder i Alex Márquez z Hondy.
Na torze niestety nie pojawił się dziś Joan Mir, który narzekał na bardzo złe samopoczucie. Lekarze podejrzewali zatrucie pokarmowe, a Hiszpan musiał odpuścić sobie jazdę i skupić się na powrocie do zdrowia. Dopiero czternasty czas wykręcił dziś Marc Márquez, który przejechał 74 okrążenia, ale Hiszpan po raz kolejny skupiał się na sprawdzeniu różnych nowości przygotowanych przez Hondę i nie atakował najlepszego rezultatu dnia. Mimo wszystko Márquez był bardzo zadowolony z prowadzenia motocykla i przyznał, że w końcu zaczyna czuć się na swojej maszynie komfortowo. Różnice między zawodnikami na torze Mandalika są niewielkie, a zajmujący lokatę pod koniec drugiej dziesiątki Enea Bastianini stracił do najlepszego czasu dzisiejszego dnia niespełna sekundę.
Najlepszym z debiutantów został dziś Marco Bezzecchi z zepsołu Mooney VR46 Racing Team, który przejechał 42 okrążenia i stracił do pierwszego rezultatu osiem dziesiątych sekundy. Test na torze Mandalika był ostatnim dla królewskiej kategorii przed startem sezonu w Katarze. Zawodnicy pojawią się ponownie na torze dopiero podczas treningów przed wyścigiem o Grand Prix Kataru w pierwszym tygodniu marca.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Pol Espargaró | Repsol Honda Team | 1:31,060 | 38 | |||
2 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,014 | 79 | |||
3 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | + 0,325 | 51 | |||
4 | 21 | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,356 | 69 | |||
5 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 0,376 | 57 | |||
6 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,417 | 46 | |||
7 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia Racing | + 0,418 | 78 | |||
8 | 5 | Johann Zarco | Pramac Racing | + 0,428 | 82 | |||
9 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,514 | 68 | |||
10 | 73 | Álex Márquez | LCR Honda CASTROL | + 0,543 | 75 | |||
11 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,560 | 73 | |||
12 | 10 | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | + 0,605 | 50 | |||
13 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 0,627 | 91 | |||
14 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 0,733 | 74 | |||
15 | 43 | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | + 0,810 | 78 | |||
16 | 4 | Andrea Dovizioso | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 0,830 | 62 | |||
17 | 72 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | + 0,841 | 42 | |||
18 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Gresini Racing MotoGP | + 0,855 | 38 | |||
19 | 23 | Enea Bastianini | Gresini Racing MotoGP | + 0,950 | 35 | |||
20 | 89 | Jorge Martín | Pramac Racing | + 1,484 | 18 | |||
21 | 87 | Remy Gardner | Tech 3 KTM Factory Racing | + 1,800 | 42 | |||
22 | 40 | Darryn Binder | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 1,989 | 61 | |||
23 | 25 | Raúl Fernández | Tech 3 KTM Factory Racing | + 3,836 | 7 | |||
36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR |