Franco Morbidelli odniósł zwycięstwo w wyścigu królewskiej klasy MotoGP w Grand Prix Teruel. To druga wygrana Włocha w tym sezonie. Drugie miejsce zajął Álex Rins, a na najniższym stopniu podium stanął Joan Mir, który powiększył prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
Przed rozpoczęciem wyścigu pogoda jak najbardziej sprzyjała niedzielnej rywalizacji. Nad Motorland Aragón świeciło słońce, zaś niebo było w większości bezchmurne. Temperatura powietrza wynosiła 22°C, a asfaltu – 29°C. Jeśli chodzi o dobór opon w czołówce, Takaaki Nakagami i Franco Morbidelli postawili na pośredni przód i miękki tył, zaś Álex Rins zdecydował się na dwie miękkie opony Michelin.
Po zgaśnięciu czerwonych świateł Nakagami zamknął drzwi Rinsowi na dojeździe do pierwszego zakrętu i obronił swoje pole position. Niestety, Japończyk przewrócił się w piątym zakręcie i przedwcześnie zakończył udział w wyścigu.
First lap heartbreak for @takanakagami30!!! 😱
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 25, 2020
The pole man crashes from the lead! 💢#AlcanizGP 🏁 pic.twitter.com/PZcjETH6Xn
Z tyłu stawki z kolei doszło do kolejnego incydentu. W drugim zakręcie Jack Miller mocno zwolnił i został uderzony w tył przez Brada Bindera, którzy także odpadli z rywalizacji.
Prowadzenie objął Morbidelli, który bronił się przed atakami Rinsa, a na trzecie miejsce awansował Johann Zarco, który wyprzedził Mavericka Viñalesa. Najwięcej pozycji zyskał jednak lider mistrzostw Joan Mir, który po starcie z 12. pozycji przesunął się już na piąte miejsce. Dobre tempo zaprezentował również Álex Márquez, który jako jedyny w stawce zdecydował się na twardą przednią oponę. Zawodnik Repsol Hondy na starcie awansował z dziesiątej na siódmą lokatę, a następnie wyprzedził Fabio Quartararo i jechał już na szóstej pozycji.
Na tym etapie wyścigu Morbidelli zachowywał dość bezpieczną, półsekundową przewagę nad Rinsem, który z kolei miał 1,5 s. zapasu nad Zarco. Na szóstym okrążeniu Viñales stracił dwie pozycje – najpierw wyprzedził go Mir, a następnie po drobnym błędzie i skutecznym ataku ze strony Márqueza zawodnik fabrycznego zespołu Yamahy był szósty.
Wraz z upływem czasu Morbidelli i Rins skutecznie odjeżdżali od Zarco, zaś różnica między prowadzącą dwójką wynosiła zaledwie pół sekundy. Na 11. okrążeniu Zarco po dłuższej obronie musiał uznać wyższość Mira, a niedługo później z Francuzem uporał się także Márquez, który do tej pory podążał niczym cień za zawodnikiem Suzuki. Zarco co prawda odpowiedział zawodnikowi Repsol Hondy na prostej startowej, lecz Márquez wyprowadził skuteczny atak w szybkim czwartym zakręcie i awansował na czwartą lokatę. Z powodu walki z Zarco, stracił on jednak ponad sekundę do Mira.
Niestety, na 14. okrążeniu, Márquez przewrócił się w drugim zakręcie. Z materiału pokładowego nie widać było błędu ze strony Hiszpana, jednak w ten sposób wypadł on z walki o potencjalne podium oraz punkty do klasyfikacji mistrzostw. Na skutek wypadku Márqueza, Zarco był w stanie powrócić na czwarte miejsce.
😱 @alexmarquez73 is down!!!
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 25, 2020
The @HRC_MotoGP rider tumbles from fourth place! 💢#AlcanizGP 🏁 pic.twitter.com/zw88Jz0vaH
Tymczasem na prowadzeniu nie dochodziło do zmian. Morbidelli nadal miał ponad pół sekundy przewagi nad Rinsem, zaś Mir tracił do tej dwójki około trzy sekundy. Tymczasem Pol Espargaró po kilku manewrach wyprzedzania przesunął się na piątą lokatę, a Miguel Oliveira – na siódmą. Espargaró na trzy okrążenia przed końcem był w stanie wyprzedzić Zarco na hamowaniu do pierwszego zakrętu i wskoczył na czwartą lokatę, lecz na tym etapie jego strata do Mira wynosiła już prawie siedem sekund. Z kolei jego brat Aleix odpadł z rywalizacji na przedostatnim kółku z powodu problemów technicznych.
W samej końcówce Morbidelli prezentował solidne tempo i odniósł pewne zwycięstwo w drugim wyścigu MotoGP w Aragonii o Grand Prix Teruel. Włoch pokonał na mecie Rinsa o ponad dwie sekundy, a na najniższym stopniu podium stanął Mir, który powiększył przewagę na pozycji lidera sezonu. Jako czwarty linię mety przekroczył Pol Espargaró, piąty był Zarco, który w końcówce obronił się przed Oliveirą, siódma lokata przypadła Viñalesowi, a czołową dziesiątkę uzupełnili Quartararo, Iker Lecuona oraz Danilo Petrucci.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu MotoGP będzie Grand Prix Europy na torze w Walencji, które odbędzie się za 2 tygodnie, 8 listopada.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 21 | Franco Morbidelli | Petronas Yamaha SRT | 23 okr. | |||
2 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 2,205 | |||
3 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 5,376 | |||
4 | 44 | Pol Espargaró | Red Bull KTM Factory Racing | + 10,299 | |||
5 | 5 | Johann Zarco | Hublot Reale Avintia Racing | + 12,915 | |||
6 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Tech 3 | + 12,953 | |||
7 | 12 | Maverick Viñales | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 14,262 | |||
8 | 20 | Fabio Quartararo | Petronas Yamaha SRT | + 14,720 | |||
9 | 27 | Iker Lecuona | Red Bull KTM Tech 3 | + 17,177 | |||
10 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati Team | + 19,519 | |||
11 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda CASTROL | + 19,708 | |||
12 | 6 | Stefan Bradl | Repsol Honda Team | + 20,591 | |||
13 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | + 22,222 | |||
14 | 53 | Tito Rabat | Hublot Reale Avintia Racing | + 26,496 | |||
15 | 38 | Bradley Smith | Aprilia Racing Team Gresini | + 31,816 | |||
NSK | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | ||||
NSK | 73 | Álex Márquez | Repsol Honda Team | ||||
NSK | 63 | Francesco Bagnaia | Pramac Racing | ||||
NSK | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | ||||
NSK | 43 | Jack Miller | Pramac Racing | ||||
NSK | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.