Fabio Quartararo wywalczył pole position do jutrzejszego wyścigu MotoGP o Grand Prix Aragonii. Z drugiego pola ruszy Maverick Viñales, a pierwszą linię uzupełni Cal Crutchlow.
Q1
Po chłodnym poranku, popołudnie w Aragonii oferowało już lepszą pogodę, a przede wszystkim wyższe temperatury: temperatura powietrza wynosiła 19°C, a asfaltu – 27°C. W pierwszej części kwalifikacji udział brali między innymi duet fabrycznego zespołu Ducati: Andrea Dovizioso oraz Danilo Petrucci, którzy mieli spore problemy z tempem na Motorland Aragón.
O braku tempa świadczyły chociażby same czasy na pojedynczym kółku – obaj stracili do Bradleya Smitha, który uzyskał 1:48,954. Już na następnej serii okrążeń widzieliśmy niskie 1:48: Jack Miller z Pramac Ducati był w stanie uzyskać 1:48,084 i był szybszy od drugiego Brada Bindera z fabrycznego KTM-a o prawie 0,4 sekundy. Bardzo niewiele, bo tylko 0,007 s., tracił będący na trzecim miejscu zespołowy kolega Millera, Francesco Bagnaia. Petrucci był czwarty, na piątej pozycji plasował się Johann Zarco, a szósta lokata przypadała Dovizioso.
Po chwilowej ciszy na torze zawodnicy powrócili na tor, aby powalczyć o dwa premiowane awansem do Q2 miejsca. Na mniej niż dwie minuty przed końcem prowadzenie w sesji objął Binder, który zszedł na 1:47,853. Pól minuty później do głosu doszedł fabryczny duet Ducati: Petrucci ustawił poprzeczkę na 1:47,605, pokonując drugiego Dovizioso o 0,147 s.
Na kilka sekund przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę Miller był w stanie rozdzielić fabrycznych kierowców Ducati i to on razem z Petruccim wywalczyli awans do Q2, zaś jutro od 13. pola swoje motocykle ustawią kolejno: Andrea Dovizioso, Brad Binder, Iker Lecuona, Johann Zarco, Francesco Bagnaia, Miguel Oliveira, Bradley Smith, Tito Rabat oraz Stefan Bradl.
Q2
W tej części czasówki po raz pierwszy w tym sezonie zobaczyliśmy Alexa Márqueza, który w Le Mans dość sensacyjnie zajął drugie miejsce. Forma Hiszpana oraz samej Hondy wraz z biegiem czasu stawała się lepsza i kto wie – mogło to zaowocować kolejnymi niespodziankami.
Po pierwszej turze okrążeń na czele zestawienia znajdował się Miller, który uzyskał 1:47,653. Drugie okrążenie w wykonaniu Fabio Quartararo było jednak lepsze i to Francuz objął prowadzenie z wynikiem 1:47,296. Wkrótce do zawodnika Petronas Yamahy SRT dołączył jego zespołowy kolega Franco Morbidelli, który stracił do niego tylko 0,089 s., spychając Millera na trzecią lokatę.
Na dwie minuty przed końcem już podczas drugiej tury przejazdów z dobrej strony pokazał się Maverick Viñales, który uzyskał 1:47,125 i objął prowadzenie w kwalifikacjach. Hiszpan na tym nie poprzestał i na swojej ostatniej próbie poprawił się nieznacznie, bo o zaledwie 0,003, ustanawiając 1:47,122.
To jednak nie wystarczyło. Quartararo już po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę uzyskał 1:47,076 i wywalczył pole position do jutrzejszego wyścigu MotoGP o Grand Prix Aragonii. Obok Francuza ustawi się Viñales, a pierwszą linię uzupełnił Cal Crutchlow. Franco Morbidelli spadł na czwartą lokatę, piąty był Miller, z szóste pozycji ruszy Joan Mir, na siódmej pozycji uplasował się Takaaki Nakagami, a tabelę z czasami uzupełnili Petrucci, Aleix Espargaró, Alex Rins, Alex Márquez oraz Pol Espargaró. Dla zawodnika KTM kwalifikacje zakończyły się nieco wcześniej po dość niecodziennej sytuacji, w której w wyniku pewnego zagapienia się uderzył w swojego brata Aleixa i doszło do uszkodzeń w przedniej części jego motocykla.
Wyścig MotoGP na Motorland Aragón rozpocznie się w niedzielę później niż zakładał pierwotny harmonogram, bo o godzinie 15:00.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 20 | Fabio Quartararo | Petronas Yamaha SRT | 1:47,076 | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 12 | Maverick Viñales | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,046 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda CASTROL | + 0,229 | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 21 | Franco Morbidelli | Petronas Yamaha SRT | + 0,241 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | 43 | Jack Miller | Pramac Racing | + 0,337 | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,603 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 0,683 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati Team | + 0,848 | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | + 0,912 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,959 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | 73 | Álex Márquez | Repsol Honda Team | + 1,113 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | 44 | Pol Espargaró | Red Bull KTM Factory Racing | + 1,126 | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | + 0,147* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,248* | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 | 27 | Iker Lecuona | Red Bull KTM Tech 3 | + 0,400* | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 | 5 | Johann Zarco | Hublot Reale Avintia Racing | + 0,463* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 | 63 | Francesco Bagnaia | Pramac Racing | + 0,781* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Tech 3 | + 0,826* | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 | 38 | Bradley Smith | Aprilia Racing Team Gresini | + 0,951* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 53 | Tito Rabat | Hublot Reale Avintia Racing | + 0,953* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 | 6 | Stefan Bradl | Repsol Honda Team | + 1,561* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* - strata względem najlepszego czasu z Q1 |
Wesprzyj nas na Patronite.