Kwalifikacje przed Grand Prix Austrii już za nami, zdobywcą pole position został Maverick Viñales, który pokonał Jacka Millera i Fabio Quartataro.
Q1:
Warunki panujące na torze sprzyjały szybkiej jeździe, słońce przebijało się przez chmury i nie wyglądało na to, żeby miało zacząć padać, więc prawdopodobne było, że cała sesja kwalifikacyjna odbędzie się na suchym torze. O awans do Q2 walczyli między innymi Valentino Rossi, Brad Binder, Danilo Petrucci czy Jonann Zarco. Zawodnicy nie zwlekali z wyjazdem na tor i od razu rozpoczęli szybkie przejazdy, a najlepiej poradził sobie Johann Zarco, który był w stanie pojechać okrążenie poniżej bariery 1:24. Drugi wynik należał do Petrucciego, ale Włoch jadący fabrycznym motocyklem Ducati tracił do Zarco prawie pół sekundy. Niespodziewanie bardzo wysoko plasował się także Alex Márquez, który legitymował się czwartym czasem i miał szansę nawet na awans do decydującej części czasówki.
Na pięć minut przed końcem pierwszej części kwalifikacji niemal wszyscy zawodnicy byli już na torze i rozpoczynali swoje pomiarowe okrążenia. Bardzo szybkie kółko przejechał Danilo Petrucci i był drugim zawodnikiem, który złamał barierę 1:24, a po chwili miał pretensje do Aleixa Espargarò o to, że ten przeszkodził mu w kolejnym szybkim okrążeniu. Z bardzo dobrej strony pokazywał się także Iker Lecuona, zawodnik dosiadający motocykla KTM-a na minutę przed końcem Q1 był na czwartej pozycji. Ostatnie pomiarowe okrążenie przyniosło bardzo dużo emocji, Valentino Rossi rzutem na taśmę awansował do Q2 wyprzedzając o kilkanaście tysięcznych sekundy Petrucciego. Najszybszym zawodnikiem pozostał Johann Zarco.
Q2:
Po pierwszych przejechanych okrążeniach na czele stawki znajdował się niespodziewanie Fabio Quartataro, który nie był w stanie odnaleźć się w trakcie treningów, a teraz ewidentnie odnalazł naprawdę dobre tempo. Zaraz za jego plecami był Maverick Viñales i Jack Miller. Na kolejnym pomiarowym okrążeniu rekordowe tempo prezentowali Viñales i Miller, ale to Hiszpan był w stanie awansować na pozycję lidera w czasówce, ale po chwili jego okrążenie zostało anulowane. Zawodnicy dosiadający motocykli Yamahy prezentowali bardzo dobre tempo i zmieniali się na prowadzeniu po każdym ukończonym okrążeniu. Tempa brakowało za to najszybszym w treningach Dovizioso i Espargarò.
Na półmetku kwalifikacji liderem był Maverick Viñales, minimalnie przed Fabio Quartataro i Joanem Mirem. W pierwszej piątce znajdowali się jeszcze Jack Miller i Alex Rins. Różnice między motocyklistami były naprawdę niewielkie i z pewnością końcówka kwalifikacji zapowiadała się bardzo ciekawie. Kilka minut przed upłynięciem czasu sesji wszyscy zawodnicy byli już na torze i rozpoczęła się decydującą decydująca walka o pole position. Jako pierwszy swój czas poprawił Viñales, a po chwili to samo zrobił Dovizioso wskakując na pozycję lidera. Radość Włocha nie trwała jednak długo i Maverick Viñales zdecydowanie podkręcił tempo jadąc za Joanem Mirem i umocnił się na pierwszej pozycji.
Do końca sesji na czele stawki nic się nie zmieniło, zwycięzcą kwalifikacji został Maverick Viñales. Drugi był Jack Miller, który zaprezentował świetne tempo i przegrał minimalnie z Hiszpanem dosiadającym motocykla Yamahy, a pierwszy rząd uzupełnił Fabio Quartataro. Drugi rząd należał do Andrei Dovizioso, Pola Espargarò i Joana Mira. Na końcu stawki znalazł się Valentino Rossi, który nie był w stanie złożyć dobrego okrążenia i nawiązać walki z innymi zawodnikami.
Jutrzejszy wyścig zapowiada się bardzo ciekawie. Widowisko może być jeszcze lepsze, jeśli nad torem pojawią się opady deszczu, które dołożą więcej niespodzianek. W tym momencie wygląda na to, że bez opadów faworytami są Dovizioso, Espargarò i Viñales, ale w wyścigu może wydarzyć się wszystko.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 12 | Maverick Viñales | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1:23,450 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 43 | Jack Miller | Pramac Racing | + 0,068 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 20 | Fabio Quartararo | Petronas Yamaha SRT | + 0,087 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | + 0,156 | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | 44 | Pol Espargaró | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,162 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,223 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | 21 | Franco Morbidelli | Petronas Yamaha SRT | + 0,269 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,281 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | 5 | Johann Zarco | Hublot Reale Avintia Racing | + 0,378 | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 0,422 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Tech 3 | + 0,489 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | 46 | Valentino Rossi | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,545 | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati Team | + 0,050* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | + 0,286* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda CASTROL | + 0,363* | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 | 27 | Iker Lecuona | Red Bull KTM Tech 3 | + 0,540* | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,620* | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 | 73 | Álex Márquez | Repsol Honda Team | + 0,625* | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 | 6 | Stefan Bradl | Repsol Honda Team | + 0,797* | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 38 | Bradley Smith | Aprilia Racing Team Gresini | + 0,966* | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 | 53 | Tito Rabat | Hublot Reale Avintia Racing | + 1,422* | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22 | 51 | Michele Pirro | Pramac Racing | + 1,566* | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* - strata względem najlepszego czasu z Q1 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.