Komisja Grand Prix zatwierdziła alokację silników MotoGP

Komisja Grand Prix za pomocą wirtualnych spotkań odbytych pomiędzy 22 a 27 maja podjęła decyzję o zmianie dozwolonej liczby silników na sezon z powodu krótszego tegorocznego kalendarza mistrzostw.

Jako że dokładna liczba rund w tym sezonie MotoGP nie jest jeszcze znana, Komisja Grand Prix przygotowała dwa plany dotyczące przepisów alokacji silników, w zależności od tego, czy ostatecznie uda się rozegrać maksymalnie 11 lub 14 wyścigów.

W oświadczeniu możemy przeczytać: „Mimo że FIM, IRTA, MSMA oraz Dorna są optymistyczni co do wznowienia mistrzostw, wciąż nie jest pewne, ile wyścigów uda się zorganizować w 2020 roku. Z tego powodu jednogłośnie zatwierdzono, że alokacja silników dla klasy MotoGP zostanie przyjęta przed publikacją zmienionego kalendarza i będzie przedstawiać się następująco:”

Pozostałe rundy kalendarza 2020 (wykluczając GP Kataru) Alokacja silników na kierowcę
Producenci bez przywilejów Producenci z przywilejami
Do 11 rund 4 6
Do 14 rund 5 7

Producentami bez przywilejów są Honda, Yamaha, Ducati i Suzuki. Z kolei producentami kwalifikującymi się do przywilejów są KTM oraz Aprilia, którzy mogą również zmienić projekt swoich silników do końca czerwca.

Źródło: motogp.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league