Maverick Viñales uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiego dnia testów MotoGP w Walencji, zamieniając się pozycjami względem wczorajszych wyników z Fabio Quartararo.

Początek drugiego dnia jazd był bardzo spokojny. Pierwszą godzinę zawodnicy spędzili w swoich garażach między innymi z powodu dość chłodnych warunków, które sprawiały, że testy przyniosłyby mało użyteczne dane, a także naraziły motocyklistów na większe ryzyko wywrotek. Później na torze pojawili się zawodnik testowy Hondy Stefan Bradl, a także Pol Espargaró, Brad Binder i Iker Lecuona na KTM-ach. Bradl jednak musiał zaparkować przyszłoroczną Hondę po przejechaniu zaledwie kilku zakrętów z powodu usterki mechanicznej.

Po pierwszych przejazdach na czele zestawienia znalazł się Espargaró, który dosiadał przyszłorocznego KTM-a, z czasem 1:32,080. Wkrótce jednak jego wynik dość znacząco pobił Marc Márquez, który z kolei korzystał z tegorocznej maszyny – mistrz świata zszedł na 1:30,950. Po upływie dwóch godzin od rozpoczęcia liderem sesji został Franco Morbidelli z ekipy Petronas Yamaha SRT, poprawiając czas dnia na 1:30,803, lecz kilkadziesiąt minut później na czoło powrócił Márquez, który tym razem skorzystał z rozbitego wczoraj prototypowego motocykla Hondy i uzyskał 1:30,664.

Dosłownie kilka chwil później testy zostały wstrzymane z powodu zapalenia się motocykla Andrei Iannone na dojeździe do pierwszego zakrętu. Dodatkowo z powodu tego incydentu na torze został rozlany płyn, w wyniku czego porządkowi musieli odpowiednio przygotować nawierzchnię przed wznowieniem.

Márquez utrzymywał się na czele przez pewien czas, lecz godzinę później pałeczkę przejął Quartararo, który najpierw uzyskał 1:30,591, a następnie po kolejnej godzinie poprawił się o pół sekundy, schodząc do 1:30,013.

Jako pierwszy podczas testów barierę 1:30 przebił Viñales, który na nieco ponad godzinę przed końcem objął prowadzenie z wynikiem 1:29,849 i pozostał na prowadzeniu do końca, między innymi dzięki temu, że Quartararo nieco wcześniej zakończył swój udział w testach.

Na trzecim miejscu znalazł się Morbidelli, zaś czwartą pozycję w tabeli zajął Cal Crutchlow, który dzień zakończył wywrotką. Piątą i szóstą lokatę zajęli Joan Mir i Alex Rins z Suzuki, którzy sprawdzali przede wszystkim nowy silnik, zaś Márquez, który dzień poświęcił między innymi na sprawdzenie pakietu aerodynamicznego w przyszłorocznym motocyklu, został sklasyfikowany na siódmym miejscu. Ósmy był Pol Espargaró, a szóstą dziesiątkę zamknęli Valentino Rossi i Jack Miller.

P Zawodnik Zespół Rezultat Okr.
Maverick Viñales Monster Energy Yamaha MotoGP 1:29,849 67
Fabio Quartararo Petronas Yamaha SRT + 0,164 64
Franco Morbidelli Petronas Yamaha SRT + 0,265 52
4 Cal Crutchlow LCR Honda CASTROL + 0,467 73
Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR + 0,578 61
Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR + 0,654 57
Marc Márquez Repsol Honda Team + 0,707 71
Pol Espargaró Red Bull KTM Factory Racing + 0,836 46
9 Valentino Rossi Monster Energy Yamaha MotoGP + 0,932 68
10 Jack Miller Pramac Racing + 1,005 59
11 Andrea Dovizioso Ducati Team + 1,294 42
12 Tito Rabat Reale Avintia Racing + 1,409 63
13 Michele Pirro Pramac Racing + 1,575 40
14 Dani Pedrosa Red Bull KTM Tech 3 + 1,621 48
15 Iker Lecuona Red Bull KTM Tech 3 + 1,666 57
16 Aleix Espargaró Aprilia Racing Team Gresini + 1,677 43
17 Karel Abraham Reale Avintia Racing + 1,748 59
18 Stefan Bradl Repsol Honda Team + 1,808 54
19 Andrea Iannone Aprilia Racing Team Gresini + 1,951 38
20 Alex Márquez LCR Honda + 2,386 79
21 Bradley Smith Aprilia Factory Racing + 2,400 32
22 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing + 2,518 66
  Mika Kallio Red Bull KTM Factory Racing    
  Danilo Petrucci Ducati Team    

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race