Maverick Viñales uzyskał najlepszy czas okrążenia również podczas trzeciego treningu wolnego MotoGP przed jutrzejszym wyścigiem o Grand Prix Australii, jednak tylko dwunastu zawodników dopisało swój wynik do tabeli z powodu niesamowicie wietrznych i deszczowych warunków panujących w sobotni poranek na Phillip Island.
Wcześniejsze prognozy pogody przewidziały, że sobotnia część jazd w Australii będzie znacząco utrudniona przez silny wiatr. Przekonaliśmy się o tym już na początku sesji, kiedy została ona przerwana z powodu tego, że tablica z informacjami Jacka Millera, którą trzymał mechanik Pramac Ducati, została przez wiatr wyrwana mu z rąk i wyleciała prosto na tor. Podczas przerwy Joan Mir z Suzuki w dość dziwny sposób przewrócił się w alei serwisowej, co było oznaką tego, z jak trudnymi warunkami musieli sobie radzić zawodnicy.
Po wznowieniu treningu większość motocyklistów pojawiła się na torze, aby dokonać oceny warunków, jednak szybko z niego zjechała, ponieważ sporadyczne opady deszczu przy akompaniamencie silnego wiatru nie pozwalały na realizację żadnego programu. Sytuacja panująca na torze nie przestraszyła Pola Espargaró i Miki Kallio z fabrycznego zespołu KTM na dokonanie ponownej oceny, jednak również im nie udała się ta sztuka, gdyż także zjechali do boksów bez uzyskania pomiarowego czasu okrążenia.
Na ostatnie 10 minut warunki pogodowe nieco złagodniały, co pozwoliło przynajmniej części motocyklistów na przejechanie mierzonego okrążenia. Dzięki temu Viñales znalazł się na czele trzeciego z rzędu treningu, uzyskując 1:31,338, jednak był to wynik o 2 sekundy wolniejszy niż jego piątkowa próba. Hiszpan pokonał jednak swojego rodaka Marca Márqueza o 0,239 sek.
Na trzecim miejscu znalazł się Espargaró, a czwarty był Johann Zarco, który zastępuje do końca sezonu w LCR Hondzie Takaaki Nakagamiego. Piąty czas uzyskał Miller, z szóstym wynikiem zameldował się Fabio Quartararo, który powrócił do jazd po groźnie wyglądającym high-side z pierwszego treningu, przez co nie wziął udziału w FP2. Siódmy wynik wykręcił Kallio, a czołową dziesiątkę zamknęli Alex Rins i Franco Morbidelli. Oprócz nich pomiarowe okrążenie uzyskali także Francesco Bagnaia, Karel Abraham i Cal Crutchlow, jednak czas Brytyjczyka był zbyt wolny, aby można było go sklasyfikować.
Dzięki trudnym warunkom panującym w trzecim treningu, piątkowe jazdy zadecydowały o tym, kogo zobaczymy bezpośrednio w Q2. Awans wywalczyli: Maverick Viñales, Andrea Dovizioso, Cal Crutchlow, Danilo Petrucci, Jack Miller, Marc Márquez, Valentino Rossi, Alex Rins, Franco Morbidelli i Aleix Espargaró. Pozostali powalczą w pierwszej części kwalifikacji.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 12 | Maverick Viñales | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1:31,338 | 7 | |||
2 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 0,239 | 7 | |||
3 | 44 | Pol Espargaró | Red Bull KTM Factory Racing | + 1,651 | 15 | |||
4 | 5 | Johann Zarco | LCR Honda IDEMITSU | + 2,292 | 11 | |||
5 | 43 | Jack Miller | Pramac Racing | + 2,910 | 7 | |||
6 | 20 | Fabio Quartararo | Petronas Yamaha SRT | + 3,506 | 7 | |||
7 | 82 | Mika Kallio | Red Bull KTM Factory Racing | + 3,713 | 10 | |||
8 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 3,925 | 4 | |||
9 | 21 | Franco Morbidelli | Petronas Yamaha SRT | + 4,135 | 8 | |||
10 | 63 | Francesco Bagnaia | Pramac Racing | + 4,409 | 8 | |||
11 | 17 | Karel Abraham | Reale Avintia Racing | + 4,652 | 7 | |||
35 | Cal Crutchlow | LCR Honda CASTROL | + 16,311 | 4 | ||||
4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | 0 | |||||
9 | Danilo Petrucci | Ducati Team | 0 | |||||
29 | Andrea Iannone | Aprilia Racing Team Gresini | 0 | |||||
36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | 0 | |||||
41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | 0 | |||||
46 | Valentino Rossi | Monster Energy Yamaha MotoGP | 0 | |||||
53 | Tito Rabat | Reale Avintia Racing | 0 | |||||
55 | Hafizh Syahrin | Red Bull KTM Tech 3 | 0 | |||||
88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Tech 3 | 0 | |||||
99 | Jorge Lorenzo | Repsol Honda Team | 0 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.