Rabat pozostanie zawodnikiem ekipy Avintia do 2021 roku

Zespół Reale Avintia Racing potwierdził przedłużenie kontraktu z mistrzem Moto2 z sezonu 2014 Tito Rabatem do 2021 roku.

Po poważnym wypadku z ubiegłorocznej rundy w Wielkiej Brytanii, Rabat miał spore problemy podczas pierwszej połowy sezonu, jednak ostatnie dwa wyścigi ukazały iskierkę nadziei dzięki zdobyciu dziewiątego miejsca w Katalonii i byciu tuż poza czołową dziesiątką w Niemczech. Dzisiejsze ogłoszenie przedłużenia współpracy kończy zatem serię plotek na temat przyszłości Hiszpana o odejściu do WSBK, jak również potwierdza dalsze zaangażowanie ekipy Raúla Romero w MotoGP.

Jak powiedział Rabat, jest bardzo zadowolony z przedłużenia swojego kontraktu, a jeszcze bardziej z tego, że w przyszłym sezonie będzie mógł zasiąść na fabrycznym motocyklu.

„Jestem niezwykle szczęśliwy, że podpisałem kontrakt na kolejne dwa lata z moim zespołem. Najlepszą wiadomością jest to, że będziemy dysponować fabrycznymi motocyklami od 2020 r, co jest kluczowe dla naszego celu, jakim jest walka o najwyższe pozycje w każdym wyścigu. Klasa MotoGP jest bardziej konkurencyjna niż kiedykolwiek i trzeba mieć najlepszą maszynę, aby osiągnąć dobre wyniki. Chcę podziękować Raúlowi za jego zaufanie wobec mnie. W tym roku zaliczyliśmy trudny początek, jednak w ostatnich wyścigach byliśmy silniejsi. Kontynuacja na dwa kolejne sezony jest zastrzykiem zaufania i jestem pewien, że w drugiej połowie sezonu będę mocniejszy” – mówił Rabat.

Z kolei Romero również podkreślił swoje zadowolenie z otrzymania fabrycznych motocykli, jednak nie potwierdził dokładnie, o jakiego konkretnie producenta chodzi. Wiele wskazuje jednak na to, że zespół pozostanie przy maszynach Ducati.

„Z przyjemnością ogłaszamy, że Tito będzie z nami przez kolejne dwa sezony. Wiele mówiło się o przyszłości Tito i zespołu, ale dzięki temu ogłoszeniu daliśmy do zrozumienia, że wspólnie idziemy do przodu i będziemy silniejsi niż kiedykolwiek wcześniej. Od momentu przybycia do MotoGP zespół stale się rozwijał, a następnym krokiem jest zdobycie fabrycznych motocykli, tak samo jak w przypadku innych niezależnych zespołów w mistrzostwach. Już teraz nad tym pracujemy, jak również prowadzimy negocjacje z dużym sponsorem, który doskonale pasuje do rozmiaru projektu zaplanowanego na najbliższe sezony” – stwierdził Romero.

Źródło: motogp.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze