Dani Pedrosa odniósł zwycięstwo w ostatnim tegorocznym wyścigu MotoGP o Grand Prix Walencji, obejmując prowadzenie na ostatnim okrążeniu. Marc Márquez dzięki zajęciu trzeciego miejsca przypieczętował zdobycie szóstego tytułu w Motocyklowych Mistrzostwach Świata i czwartego w królewskiej klasie.
Do ostatniego wyścigu tegorocznych zmagań musieliśmy czekać na poznanie nazwiska mistrza świata. Spore szanse na obronę tytułu miał Márquez, który potrzebował jedynie 5 punktów, aby cieszyć się z sukcesu. Z kolei Dovizioso, który także miał szansę na mistrzostwo, musiał wygrać i liczyć na to, że Márquez ukończy wyścig na niskiej pozycji.
Na starcie wyścigu Márquez pewnie obronił zdobyte wczoraj pole position, przewodząc stawkę w pierwszym zakręcie. Na drugą pozycję awansował jego zespołowy kolega Pedrosa, a Iannone obronił trzecie miejsce. Wkrótce jednak Zarco, który zaliczył dosyć słaby start, awansował na trzecią lokatę. Z kolei Dovizioso również zaliczył dobry start, awansując na drugim okrążeniu na piąte miejsce. Wywrotkę zaliczył z kolei Bautista, który był w stanie powrócić na tor, jednak mógł jedynie pomarzyć o dobrym wyniku. Na deskach znalazł się także startujący z dziką kartą z ramienia KTM Kallio.
Na trzecim okrążeniu Zarco był w stanie powrócić na drugie miejsce, pewnie radząc sobie z Pedrosą. Na tym etapie najszybszym zawodnikiem na torze był Dovizioso, który jechał tuż za plecami zespołowego kolegi Lorenzo. Dosyć interesująco zrobiło się na czele stawki. Do Márqueza bardzo szybko dojechał Zarco i już niedługo to Francuz stał się liderem wyścigu. W międzyczasie wywrotki zaliczyli także Aleix Espargaró oraz Redding.
Dovizioso miał spory problem z wyprzedzeniem Lorenzo. Włoch dosłownie przykleił się do motocykla zespołowego partnera, jednak przez spory okres czasu nie potrafił znaleźć się przed nim. Wraz z kolejnymi okrążeniami czołowa piątka, w której jechali Zarco, Márquez, Pedrosa, Lorenzo oraz Dovizioso, miała kilkusekundową przewagę nad resztą stawki.
Ze względu na to, że Dovizioso nie był w stanie wyprzedzić Lorenzo, Ducati postanowiło zainterweniować, przesyłając do Hiszpana wiadomość o zasugerowaniu włączenia mapy 8. Oznaczało to mniej więcej tyle, że Lorenzo powinien przepuścić zespołowego kolegę, aby ten mógł pogonić za ścisłą czołówką i zmaksymalizować szanse na tytuł. Lorenzo jednak nie zamierzał stosować się do tego polecenia, utrzymując przez cały czas czwartą pozycję.
Na 11 okrążeń przed końcem Márquez przez moment znajdował się na prowadzeniu po dosyć agresywnym ataku na Zarco, jednak Francuz w następnym zakręcie skutecznie odpowiedział. Po tym manewrze zawodnik Repsol Hondy odpuścił, utrzymując drugą pozycję gwarantującą zdobycie tytułu.
O tym, że nic nie było przesądzone, przekonaliśmy się na 8 okrążeń przed końcem. Hiszpan zaatakował Zarco na prostej startowej, jednak przestrzelił hamowanie do pierwszego zakrętu i wyjechał szeroko, niemal przewracając się. Po tym incydencie zawodnik Repsol Hondy spadł na piątą pozycję. Dwa okrążenia później doszło do jeszcze ciekawej sytuacji: najpierw na deskach znalazł się Lorenzo, a chwilę później szeroko wyjechał również Dovizioso, wywracając się w żwirze. To oznaczało, że Márquez mógł w tym momencie cieszyć się z czwartego mistrzowskiego tytułu MotoGP i szóstego w Motocyklowych Mistrzostwach Świata.
W wyniku tych incydentów Pedrosa awansował na drugie miejsce, jadąc tuż za liderem wyścigu Zarco. Z kolei Márquez jechał na trzeciej pozycji, tracąc ponad 5 sekund do czołówki. Tuż czołową trójką jechał Rins, a piąte miejsce zajmował Rossi. Na ostatnim okrążeniu wyścigu Pedrosa zaatakował Zarco na hamowaniu do pierwszego zakrętu. Do samej mety Francuz nie potrafił odpowiedzieć, dzięki czemu Dani Pedrosa zwyciężył ostatni wyścig sezonu MotoGP o Grand Prix Walencji. Johann Zarco dojechał na drugiej pozycji, a podium uzupełnił Marc Márquez, który zdobył szósty tytuł w Motocyklowych Mistrzostwach Świata i czwarty w MotoGP.
Tuż poza czołową trójką znalazł się Alex Rins, piąte miejsce zajął Valentino Rossi, jako szósty dojechał Andrea Iannone, siódma pozycja przypadła Jackowi Millerowi, a najlepszą dziesiątkę zamknęli Cal Crutchlow, Michele Pirro oraz Tito Rabat.
W ten sposób kończą się tegoroczne zmagania w MotoGP. Jeszcze w tym tygodniu w Walencji na torze Ricardo Tormo odbędą się testy przed sezonem 2018.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 30 okr. | |||
2 | 5 | Johann Zarco | Monster Yamaha Tech 3 | + 0,337 | |||
3 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 10,861 | |||
4 | 42 | Alex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 13,567 | |||
5 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | + 13,817 | |||
6 | 29 | Andrea Iannone | Team SUZUKI ECSTAR | + 14,516 | |||
7 | 43 | Jack Miller | Team EG 0,0 Marc VDS | + 17,087 | |||
8 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda | + 17,230 | |||
9 | 51 | Michele Pirro | Ducati Team | + 25,942 | |||
10 | 53 | Tito Rabat | Team EG 0,0 Marc VDS | + 27,020 | |||
11 | 38 | Bradley Smith | Red Bull KTM Factory Racing | + 30,835 | |||
12 | 25 | Maverick Viñales | Movistar Yamaha MotoGP | + 35,012 | |||
13 | 9 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Racing | + 38,076 | |||
14 | 17 | Karel Abraham | Pull & Bear Aspar Team | + 41,988 | |||
15 | 8 | Héctor Barberá | Reale Avintia Racing | + 47,703 | |||
16 | 78 | Loris Baz | Reale Avintia Racing | + 47,709 | |||
17 | 60 | Michael van der Mark | Monster Yamaha Tech 3 | + 52,134 | |||
NSK | 44 | Pol Espargaró | Red Bull KTM Factory Racing | ||||
NSK | Andrea Dovizioso | Ducati Team | |||||
NSK | 99 | Jorge Lorenzo | Ducati Team | ||||
NSK | 22 | Sam Lowes | Aprilia Racing Team Gresini | ||||
NSK | 19 | Alvaro Bautista | Pull & Bear Aspar Team | ||||
NSK | 45 | Scott Redding | Octo Pramac Racing | ||||
NSK | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | ||||
NSK | 36 | Mika Kallio | Red Bull KTM Factory Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.