Marc Márquez odniósł efektowne zwycięstwo w wyścigu o Grand Prix Aragonii. Hiszpan kilkukrotnie zaryzykował, jednak tym razem agresywna jazda opłaciła się, dając mu wyraźne prowadzenie w mistrzostwach. Drugie miejsce zajął Dani Pedrosa, dając Repsol Hondzie dublet, a na najniższym stopniu podium stanął Jorge Lorenzo.
Na dosyć interesującą taktykę dotyczącą doboru tylnej opony zdecydowała się czołówka. Podczas gdy Viñales i Rossi mieli założoną twardą mieszankę Michelin, ruszający z drugiej pozycji Lorenzo zdecydował się na miękkie ogumienie. Spośród całej stawki jedynie Márquez oraz Crutchlow wybrali obie twarde opony.
Najlepszy start wyścigu liczącego 23 okrążenia zaliczył Lorenzo, który objął prowadzenie, zaś Rossi utrzymał swoją trzecią pozycję. Jeszcze na pierwszym kółku Włoch wyprzedził swojego zespołowego kolegę, wskakując na drugą lokatę, zaś Viñales padł łupem Dovizioso i Márqueza.
Rossi pomimo niedawnej kontuzji, która miała go wykluczyć na wiele tygodni, stale zmniejszał stratę do Lorenzo, będąc nawet przez pewien czas autorem najlepszego czasu okrążenia. To miano wkrótce odebrał Márquez, który mocno naciskał na Dovizioso w walce o trzecią lokatę. Niedługo później cała ta czwórka wyraźnie odjechała od reszty stawki, którą otwierał Viñales. Szansę na punkty stracił Abraham, który przewrócił się w ósmym zakręcie.
Na 17 okrążeń przed końcem Márquez, który od pewnego czasu przymierzał się do Dovizioso, wyprzedził zawodnika Ducati i awansował na trzecie miejsce. Hiszpan chciał pójść za ciosem i znaleźć się również przed Rossim, jednak na hamowaniu do jednego z zakrętów popełnił błąd i prawie wjechał w tył motocyklu utytułowanego Włocha. Márquez miał jednak trochę szczęścia i utrzymał swoje trzecie miejsce. Na kolejnym kółku reprezentant Repsol Hondy mocno zaryzykował, próbując pokonać zarówno Rossiego, jak i Lorenzo na jednym hamowaniu, lecz wyraźnie przestrzelił zakręt i spadł na czwarte miejsce. Mimo tej sytuacji Hiszpan ani trochę nie stracił swojego tempa i niedługo później powrócił na trzecią lokatę.
Tempo Márqueza na tym etapie było lepsze od prowadzącego Lorenzo i Rossiego. Aktualny lider mistrzostw tym razem bez większych problemów był w stanie wyprzedzić Rossiego i rozpocząć pogoń za liderującym Ducati. W międzyczasie Pedrosa wykorzystał błąd Viñalesa i awansował na piąte miejsce. Hiszpan był w stanie również bardzo szybko dojechać i wyprzedzić jadącego na czwartej pozycji Dovizioso.
Na 8 okrążeń przed końcem wyścigu doszło do zmiany na pozycji lidera. Márquez podjął mocne ryzyko na hamowaniu, które jednak się opłaciło i efektownie wyprzedził Lorenzo. W tym samym czasie na trzecią lokatę awansował Pedrosa, który poradził sobie z Rossim. Do mety dzisiejszego wyścigu nie dojechał z kolei Cal Crutchlow, który przewrócił się w 14. zakręcie.
Podczas gdy Márquez wypracował kilka dziesiątych sekundy przewagi nad Lorenzo, za ich plecami toczyła się zacięta walka o czwartą pozycję. Do skóry zawodnika Yamahy dobierał się Dovizioso, jednak został on wyprzedzony przez Viñalesa. Hiszpan musiał sporo się natrudzić, aby wyprzedzić zespołowego kolegę, jednak na cztery okrążenia przed metą wyścigu ta sztuka mu się udała, przesuwając się na czwarte miejsce. Świetny wyścig jechał między innymi Aleix Espargaró, który awansował na szóste miejsce, wyprzedzając Dovizioso. To nie była dobra wiadomość dla zawodnika Ducati w kwestii mistrzostw, ponieważ przy takiej sytuacji Dovi traciłby do Márqueza 16 punktów. Mocne wyścigowe tempo prezentował również Pedrosa, który na dwa okrążenia przed metą wyprzedził Lorenzo.
Marc Márquez nie miał już większych problemów, aby pewne zwycięstwo dowieźć do mety. Dzięki triumfowi, Hiszpan stał się samodzielnym liderem mistrzostwo z wyraźną, kilkunastopunktową przewagą nad Dovizioso. Na drugiej pozycji dojechał Dani Pedrosa, dając Repsol Hondzie dublet, zaś podium uzupełnił Jorge Lorenzo, dla którego jest to drugie podium w tym sezonie. W punktach znaleźli się także: Maverick Viñales, Valentino Rossi, Aleix Espargaró, Andrea Dovizioso, Alvaro Bautista, Johann Zarco, Pol Espargaró, Mika Kallio, Andrea Iannone, Jack Miller, Tito Rabat oraz Scott Redding.
Za trzy tygodnie zawodnicy królewskiej klasy ponownie zmierzą się między sobą – tym razem w wyścigu MotoGP o Grand Prix Japonii na torze Motegi.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | 23 okr. | |||
2 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | + 0.879 | |||
3 | 99 | Jorge Lorenzo | Ducati Team | + 2.028 | |||
4 | 25 | Maverick Viñales | Movistar Yamaha MotoGP | + 5.256 | |||
5 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | + 5.882 | |||
6 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | + 6.962 | |||
7 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | + 7.455 | ||||
8 | 19 | Alvaro Bautista | Pull & Bear Aspar Team | + 7.910 | |||
9 | 5 | Johann Zarco | Monster Yamaha Tech 3 | + 13.002 | |||
10 | 44 | Pol Espargaró | Red Bull KTM Factory Racing | + 14.075 | |||
11 | 36 | Mika Kallio | Red Bull KTM Factory Racing | + 17.192 | |||
12 | 29 | Andrea Iannone | Team SUZUKI ECSTAR | + 20.632 | |||
13 | 43 | Jack Miller | Team EG 0,0 Marc VDS | + 23.886 | |||
14 | 45 | Scott Redding | Octo Pramac Racing | + 25.523 | |||
15 | 53 | Tito Rabat | Team EG 0,0 Marc VDS | + 26.082 | |||
16 | 94 | Jonas Folger | Monster Yamaha Tech 3 | + 30.302 | |||
17 | 42 | Alex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 31.874 | |||
18 | 8 | Héctor Barberá | Reale Avintia Racing | + 31.948 | |||
19 | 38 | Bradley Smith | Red Bull KTM Factory Racing | + 36.296 | |||
20 | 9 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Racing | + 37.842 | |||
21 | 78 | Loris Baz | Reale Avintia Racing | + 47.599 | |||
22 | 22 | Sam Lowes | Aprilia Racing Team Gresini | + 47.647 | |||
NSK | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda | ||||
NSK | 17 | Karel Abraham | Pull & Bear Aspar Team |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.