Tor Spa-Francorchamps przejdzie modernizację o wartości 80 milionów euro, który pozwoli na powrót pułapek żwirowych w ramach przygotowania przed powrotem motocyklowych wyścigów długodystansowych za dwa lata.
Wspomniane pułapki żwirowe mają pojawić się w pięciu miejscach – La Source, Raidillon, Les Combes, Stavelot oraz Blanchimont – gdzie ponadto sama strefa pobocza ma zostać dodatkowo poszerzona. Taki zabieg ma pozwolić uzyskać Spa wymaganą homologację w postaci kategorii C FIM bez konieczności zmieniania samego układu toru.
Ponadto, dobudowane oraz zmienione zostaną trybuny na całym torze. Najbardziej znanym miejscem jest konstrukcja na zewnętrznej Eau Rouge, która za jakiś czas będzie w stanie pomieścić 4600 kibiców. Ogółem, liczba miejsc na trybunach ma urosnąć o 13 tysięcy, co dwukrotnie zwiększy obecną wartość.
W sezonie 2022 na tym torze zaplanowano motocyklowy 24-godzinny wyścig długodystansowy EWC, a niewykluczone, że w przyszłości również MotoGP zawita do Belgii. Zanim jednak to nastąpi, obiekt zostanie przetestowany w wyścigu wytrzymałościowym, aby znaleźć ewentualne obszary wymagające kolejnych popraw.
„Dzięki tym inwestycjom zaplanowanym na 10 lat pokazujemy, że marzenia mogą stać się rzeczywistością”
– powiedziała Nathalie Maillet, dyrektor generalny Spa-Francorchamps. „Wraz z przybyciem tego prestiżowego wyścigu długodystansowego, osiągamy pierwszy cel naszego Projektu Moto. To ogłoszenie jest jeszcze ważniejsze w tym trudnym okresie rozgrywania wyścigów za zamkniętymi drzwiami podczas pandemii COVID-19. Wyścigi są częścią DNA Spa-Francorchamps, ale bez kibiców to nie to samo. Projekt ten obejmuje jednak ulepszenia dla widzów”
.
Źródło: spa-francorchamps.be
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.