Ryan Hunter-Reay wygrywa Indianapolis 500

Neutralizacja uniemożliwiła atak Ryanowi Hunter-Reyowi na zwycięstwo w ubiegłorocznym wyścigu, lecz podczas 98. edycji wyścigu to Amerykanin pił mleko w alei zwycięzców.

Hunter-Reay, prowadzący samochód nr 28 zespołu Andretti Autosport, utrzymał za sobą trzykrotnego zwycięzcę wyścigu Hélio Castronevesa podczas ostatniego okrążenia i przyjechał na metę 0,0600 sekundy przed Brazylijczykiem, co jest drugim najmniejszym marginesem wygranej w historii wyścigu. Marco Andretti zaledwie trzy dziesiąte sekundy z tyłu, trzeci raz zajmując trzecie miejsce w "500".

„To spełnienie marzeń”, powiedział Hunter-Reay, który jest pierwszym amerykańskim zwycięzcą od 2006 roku. „Ten wyścig jest częścią amerykańskiej historii, wygrana jest lepsza od zdobycia mistrzostwa. Mam nadzieję, że fanom się podobało, bo ja siedziałem na krawędzi swojego fotela”.

Hunter-Reay wystartował z 19. miejsca i przebijał się przez stawkę w wyścigu, którego prowadzenie zmieniało się 34 razy.

Castroneves wyprzedził Hunter-Reya na wejściu w pierwszy zakręt 199. okrążenia, ale ten odzyskał prowadzenie na wejściu w trzeci zakręt, wykonując ryzykowny manewr po wewnętrznej, zahaczając o trawę.

„Zrobiłem wszystko, co mogłem”, powiedział Castroneves. „Co za walka”.

Carlos Muñoz, który w ubiegłorocznym debiucie zajął drugie miejsce, tym razem przyjechał czwarty, pokonując zwycięzcę z 2000 roku Juana Pablo Montoyę. Kurt Busch, stały kierowca NASCAR w swoim pierwszym wyścigu IndyCar zajął szóste miejsce.

Nad torem wywieszono czerwone flagi po 192 okrążeniach, aby uprzątnąć tor po wypadku Townsenda Bella w drugim zakręcie. Amerykanin jechał na piątej pozycji i był uwikłany we wcześniejszy incydent, który wyeliminował z wyścigu startujących z pierwszego rzędu Eda Carpentera i Jamesa Hinchcliffa.

Wcześniej wyścig był bardzo czysty i pierwsza neutralizacja miała miejsce dopiero na 150 okrążeniu, kiedy Charlie Kimball obrócił się i uderzył w barierę w drugim zakręcie. Poprzedni rekord neutralizacji został ustanowiony w 2000 roku, kiedy pierwsza żółta flaga pojawiła się po 65 okrążeniach. Cztery żółte flagi w tegorocznym wyścigu wyrównują rekord ustanowiony w 1990 roku (statystyki są prowadzone od 1976).

Graham Rahal jako pierwszy wycofał się z wyścigu z powodu awarii elektryki w jego aucie. Ubiegłoroczny zwycięzca Tony Kanaan z powodu problemów z zawieszeniem ukończył wyścig na 26. pozycji.

Dzięki zwycięstwu w podwójnie punktowanej rundzie, Ryan Hunter-Reay wyszedł na prowadzenie w klasyfikacji generalnej, z przewagą 40 punktów nad Willem Powerem. Kolejna runda IndyCar już w najbliższy weekend. Na ulicach Belle Isle odbędą się dwa wyścigi.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
  28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport 200 okr.
  3 Hélio Castoneves   Team Penske + 0,0600
  25 Marco Andretti   Andretti Autosport + 0,3171
  34 Carlos Muñoz   Andretti - HVM + 0,7795
  2 Juan Pablo Montoya   Penske Motorsports + 1,3233
  26 Kurt Busch D Andretti Autosport + 2,2666
  11 Sébastien Bourdais   KVSH Racing + 2,6576
  12 Will Power   Team Penske + 2,8507
  22 Sage Karam D Dreyer and Reinbold - Kingdom Racing + 3,2848
  21 JR Hildebrand   Ed Carpenter Racing + 3,4704
  16 Oriol Servià   Rahal Letterman Lanigan Racing + 4,1077
  77 Simon Pagenaud   Schmidt Peterson Hamilton Motorsports + 4,5677
  68 Alex Tagliani   Sarah Fisher Hartman Racing + 7,6179
  5 Jaques Villeneuve   Schmidt Peterson Motorsports + 8,1770
  17 Sebastián Saavedra   KVAFS Racing + 8,5936
  33 James Davison D KV Racing Technology + 9,1043
  18 Carlos Huertas D Dale Coyne Racing + 12,1541
  8 Ryan Briscoe   NTT Data Chip Ganassi Racing + 13,3143
  14 Takuma Sato   A.J. Foyt Enterprises + 13,7950
  98 Jack Hawksworth D Bryan Herta Autosport + 13,8391
  7 Michaił Aloszyn D Schmidt Peterson Motorsports + 2 okr.
  19 Justin Wilson   Dale Coyne Racing (+ 3,3391)
  41 Martin Plowman D A.J. Foyt Enterprises + 4 okr.
  63 Pippa Mann   Dale Coyne Racing + 7 okr.
  6 Townsend Bell   KV Racing Technology + 10 okr.
  10 Tony Kanaan   Target Ganassi Racing + 23 okr.
  20 Ed Carpenter   Ed Carpenter Racing + 25 okr.
  27 James Hinchcliffe   Andretti Autosport + 25 okr.
  9 Scott Dixon   Target Ganassi Racing + 33 okr.
  67 Josef Newgarden   Sarah Fisher Hartman Racing + 44 okr.
  83 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 51 okr.
  91 Buddy Lazier   Lazier Partners Racing + 113 okr.
  15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing + 156 okr.
Średnia prędkość wyścigu: 186,563 mph
Czas wyścigu: 2:40:48,2305
Neutralizacje: 5 na 21 okrążeń
Zmiany lidera: 34 pośród 11 kierowców

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze