Graham Rahal weźmie jednak udział w niedzielnym wyścigu Indianapolis 500, mimo że nie wywalczył kwalifikacji do tej legendarnej rundy. Został on jednak poproszony o zastępstwo Stefana Wilsona w Dreyer & Reinbold i Cusick Motorsports z powodu kontuzji zawodnika.
Wilson doznał złamania 12. kręgu piersiowego po kolizji z Katherine Legge, która miała miejsce w poniedziałkowej sesji treningowej. Ze względu na kontuzję zawodnik został on wykluczony z udział w wyścigu mimo wywalczenia 25 pozycji startowej.
A scary incident in today's #Indy500 practice.@katherinelegge has been seen and released following the incident.#INDYCAR // @IMS pic.twitter.com/M0kqrAjZl9
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) May 22, 2023
Rahal był jedynym kierowcą, który pierwotnie nie wywalczył kwalifikacji. 3 z 4 zawodników ekipy Rahal Letterman Lanigan musiało powalczyć o miejsce na starcie podczas specjalnej niedzielnej sesji, która zapełniła listę startową składającą się z 33 nazwisk. Rahal zmierzył się podczas tej sesji z zespołowymi kolegami: Christianem Lundgaardem i Jackiem Harveyem. Jedynie Legge bezpośrednio wywalczyła kwalifikację do wyścigu, uzyskując 30. średnią prędkość.
Choć Rahal ostatecznie wystartuje w Indianapolis 500, powiedział, że aktualnie dominuje odczucie smutku z powodu Wilsona. To właśnie Rahal był partnerem z ekipy brata Stefana, Justina, pod koniec pierwszego dziesięciolecia tego wieku w Newmanie i Haasie.
„Szkoda mi Stefa” – powiedział Rahal. „Wiem, jak wiele wkłada w to, aby co roku mieć możliwość startu w tym wyścigu. Rodzina Wilsona z pewnością miała bardzo duży wpływ na moje życie. Wszystko, co dzieje się w życiu, ma swój powód. Czasami jednak nie ma to większego sensu”.
Z kolei założyciel Cusick, Don Cusick, miałem nadzieję, że Wilson będzie wystarczająco sprawny do startu w niedzielę.
„Oczywiście pod względem emocjonalnym jest on dość zdruzgotany, ale wspiera to, co tutaj robimy i nie możemy się doczekać się, gdy wróci do pełni zdrowia i powróci tutaj”
– mówił Cusick. „Naprawdę docenia całą troskę i miejmy nadzieję, że wróci tu w niedzielę i będzie mógł przejść się z nimi po torze”
.
Nawiązanie współpracy z Rahalem wymagało przede wszystkim zgody dwóch dostawców silników do IndyCar. Zespół Rahala korzystał z jednostek Hondy, podczas gdy DRR Cusick napędzany jest Chevroletem. W przeszłości Rahal wystartował w barwach DRR w 2010 roku, kiedy zespół nie miał do dyspozycji pełnoetatowego kierowcy i został poproszony o zastąpienie kontuzjowanego wówczas Mike’a Conwaya.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.