Marco Andretti pierwszy raz w swojej karierze wywalczył pole position do wyścigu Indianapolis 500. Amerykanin jest zaledwie drugim przedstawicielem swojej rodziny, który tego dokonał. Ta sztuka nigdy nie udała się Michaelowi Andrettiemu, z kolei Mario Andretti swoje ostatnie pole position wywalczył w 1987 roku.
Po uzyskaniu najlepszego czasu w sobotnich kwalifikacjach, Andretti jako ostatni przystępował do decydującego przejazdu. Sprostał oczekiwaniom, przejeżdżając cztery kolejne okrążenia ze średnią prędkością 373,868 km/h.
Obok niego wystartuje lider klasyfikacji generalnej Scott Dixon, który pojechał o zaledwie 0,027 km/h wolniej. Tylko ta dwójka przełamała granicę 231 mph. Pierwszy rząd na starcie uzupełni zwycięzca sprzed trzech lat Takuma Sato.
Najlepszym debiutantem był jedyny przedstawiciel Chevroleta w pierwszej dziewiątce Rinus VeeKay. Holender pokonał zespołowych kolegów Andrettiego – Ryana Hunter-Reaya oraz Jamesa Hinchcliffe’a, którzy po pierwszym dniu plasowali się odpowiednio na drugiej i czwartej pozycji.
Rozczarowanie przeżył także inny kierowca Andretti Autosport Alexander Rossi, który był trzeci w sobotę, natomiast w niedzielę okazał się najwolniejszy i wystartuje w jednym rzędzie wraz z Alexem Palou oraz Grahamem Rahalem.
Rywalizacja o pozostałe miejsca na polach startowych została już rozstrzygnięta w sobotę. Ubiegłoroczny zwycięzca Simon Pagenaud wystartuje dopiero z 25. pozycji, tuż przed Fernando Alonso.
104. edycja wyścigu Indianapolis 500 odbędzie się w niedzielę 23 sierpnia o 20:30.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Fast 9 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta w/ Marco & Curb-Agajanian | 2:35,6078 | 2:35,7985 | ||||
2 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 2:35,7396 | 2:35,8098 | ||||
3 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 2:35,9844 | 2:36,0300 | ||||
4 | 21 | Rinus VeeKay | D | Ed Carpenter Racing | 2:35,7674 | 2:36,0438 | |||
5 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 2:35,6217 | 2:36,0818 | ||||
6 | 29 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | 2:35,7126 | 2:36,6103 | ||||
7 | 55 | Álex Palou | D | Dale Coyne Racing w/ Team Goh | 2:35,8213 | 2:36,7425 | |||
8 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 2:35,9641 | 2:36,9450 | ||||
9 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 2:35,6638 | 2:37,0446 | ||||
10 | 88 | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner Autosport | 2:35,9962 | |||||
11 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 2:36,1374 | |||||
12 | 45 | Spencer Pigot | Citrone Buhl Autosport w/ RLL | 2:36,1557 | |||||
13 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | 2:36,3203 | |||||
14 | 10 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | 2:36,3203 | |||||
15 | 5 | Patricio O'Ward | D | Arrow McLaren SP | 2:36,3769 | ||||
16 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 2:36,3781 | |||||
17 | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | 2:36,5484 | |||||
18 | 47 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 2:36,5525 | |||||
19 | 18 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | 2:36,5736 | |||||
20 | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 2:36,6161 | |||||
21 | 7 | Oliver Askew | D | Arrow McLaren SP | 2:36,6852 | ||||
22 | 12 | Will Power | Team Penske | 2:36,7252 | |||||
23 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | 2:37,0993 | |||||
24 | 41 | Dalton Kellett | D | AJ Foyt Racing | 2:37,2880 | ||||
25 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | 2:37,3180 | |||||
26 | 66 | Fernando Alonso | Arrow McLaren SP | 2:37,3646 | |||||
27 | 51 | James Davison | DCR w/ Rick Ware Racing, Byrd & Belardi | 2:37,3789 | |||||
28 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | 2:37,6368 | |||||
29 | 4 | Charlie Kimball | AJ Foyt Racing | 2:38,0625 | |||||
30 | 59 | Max Chilton | Carlin | 2:38,3789 | |||||
31 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | 2:38,5210 | |||||
32 | 67 | JR Hildebrand | Dreyer & Reinbold Racing | 2:39,0518 | |||||
33 | 81 | Ben Hanley | DragonSpeed | 2:41,4948 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.