Scott Dixon odniósł swoje pierwsze zwycięstwo na torze Phoenix International Raceway. Nowozelandczyk wykorzystał problemy Team Penske, którego dwaj kierowcy przebili opony w początkowej fazie rywalizacji.
Dixon wystartował z piątej pozycji i szybko wyprzedził jednego z rywali, a dzięki dobremu pit-stopowi awansował następnie na drugie miejsce. Kiedy w aucie Juana Pablo Montoyi pękła opona, Nowozelandczyk objął prowadzenie i nie utracił już kontroli nad wyścigiem.
Był to pierwszy wyścig IndyCar w Phoenix od 11 lat, do którego z pole position wystartował Hélio Castroneves. Brazylijczyk prowadził przez pierwsze 39 okrążeń, lecz w tym momencie przeciął prawą przednią oponę i stracił szansę na zwycięstwo, co niedługo spotkało również lidera klasyfikacji Montoyę.
Honoru Team Penske bronił w tym momencie Will Power, który wysunął się na drugie miejsce, wyprzedzając zespołowego kolegę Dixona, Tony’ego Kanaana, w boksach, lecz nie mógł zagrozić pozycji lidera, mimo że ten nie zyskiwał dużej przewagi.
Powracający do serii po opuszczeniu rywalizacji w St. Petersburgu Power stracił drugie miejsce podczas ostatniego pobytu w boksach na rzecz zespołowego kolegi Simona Pagenauda, który również nie mógł zagrozić liderowi. Drugie miejsce w obu tegorocznych wyścigach dało jednak Francuzowi prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
Power po czystym wyścigu uzupełnił podium, przyjeżdżając na metę przed Kanaanem i Grahamem Rahalem. Amerykanin przebijał się przez stawkę i był najlepszym kierowcą Hondy, jako jedyny reprezentując japońską markę w pierwszej ósemce.
Pech spotkał innego reprezentanta Hondy, Ryana Hunter-Reaya. Były mistrz serii jechał przed Rahalem i liczył się w walce o miejsca na podium, lecz dwie neutralizacje przypadły tuż po jego zjazdach do boksów i Amerykanin dwukrotnie musiał przebijać się z końca stawki, prezentując kilka wspaniałych manewrów.
Wyścig zakończył się pod żółtymi flagami z powodu leżącego na prostej startowej fragmentu samochodu. Dixon przekroczył linię mety na pierwszej pozycji, odnosząc nie tylko swoje, ale i pierwsze zwycięstwo swojej ekipy na owalu w Phoenix. To 39. zwycięstwo Nowozelandczyka, który zrównał się tym samym z Alem Unserem na czwartym miejscu w tabeli wszechczasów.
Kolejna runda IndyCar odbędzie się na ulicach Long Beach za dwa tygodnie.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | 250 okr. | |||
2 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 0,6825 | |||
3 | 12 | Will Power | Team Penske | + 1,7264 | |||
4 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | + 1,9589 | |||
5 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 2,5272 | |||
6 | 21 | Josef Newgarden | Ed Carpenter Racing | + 2,7457 | |||
7 | 8 | Max Chilton | D | Chip Ganassi Racing Teams | + 2,9914 | ||
8 | 11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 3,9491 | |||
9 | 2 | Juan Pablo Montoya | Team Penske | + 4,4548 | |||
10 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 5,2143 | |||
11 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 8,0324 | |||
12 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 9,3366 | |||
13 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 10,0918 | |||
14 | 98 | Alexander Rossi | D | Andretti Herta Autosport | + 13,0555 | ||
15 | 14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 1 okr. | |||
16 | 18 | Conor Daly | D | Dale Coyne Racing | + 1 okr. | ||
17 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 2 okr. | |||
18 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 2 okr. | |||
19 | 41 | Jack Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises | + 4 okr. | |||
20 | 19 | Luca Filippi | Dale Coyne Racing | + 7 okr. | |||
21 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 55 okr. | |||
22 | 26 | Carlos Muñoz | Andretti Autosport | + 134 okr. |
Źródło: racer.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.