Już w sierpniu zakończył się ubiegłoroczny sezon IndyCar Series, pozostawiając fanów wygłodniałych emocji na ponad pół roku. Oczekiwanie nareszcie się zakończyło, bowiem sezon 2016 startuje już w ten weekend na ulicach St. Petersburga.
Położone na Florydzie miasto od 2011 roku nieprzerwanie zajmuje miejsce inauguracji sezonu, w związku z czym było areną wielu debiutów – najpierw w 2012 nowego samochodu Dallara DW12 i nowej specyfikacji silników, a w ubiegłym roku pakietów aerodynamicznych.
Był to początek prawdziwej walki pomiędzy Hondą i Chevroletem o miano najlepszego producenta w IndyCar… a przynajmniej tak się wydawało do pierwszego wyścigu. Został on bowiem kompletnie zdominowany przez Chevroleta, który zajął cztery pierwsze miejsca w kwalifikacjach, a następnie sześć pierwszych w wyścigu. Obaj producenci mieli jednak poważny problem ze swoimi pakietami, które okazały się być bardzo kruche, doprowadzając do chaosu na torze.
Wszystkie te problemy zostały już dawno rozwiązane i niedługo później kierowcy nie tylko mogli walczyć koło w koło nie zostawiając po sobie części w każdym zakręcie, ale do walki włączyła się również Honda. Japoński producent wyraźnie jednak odstawał i w przerwie zimowej musiał mocno pracować nad odrobieniem strat w sektorze aerodynamicznym. Było to możliwe dzięki specjalnemu pozwoleniu władz serii, bowiem wymagało przebudowania zupełnie nietrafionych sekcji bocznych, których specyfikacja w normalnych warunkach byłaby zamrożona.
Nie należy jednak oczekiwać, że Honda będzie konkurencyjna już w St. Petersburgu. Tak na pewno się nie stanie, ponieważ przed tym sezonem skończył się okres homologacyjny obecnych silników, pozwalając na drastyczne zmiany kluczowych komponentów i równie drastyczny wzrost wydajności. Honda jednak nie rozpocznie sezonu z nową specyfikacją silnika, bowiem japoński producent nie był pewny co do jej niezawodności i woli nie narażać swoich ekip na niepotrzebne awarie. To może być dobry pomysł, biorąc pod uwagę że Chevrolet podczas przedsezonowych testów stracił już dwa silniki, z czego jeden, jak stwierdzono „zdetonował się” z niewyjaśnionych przyczyn.
Na starcie sezonu 2016 stanie 22 kierowców, lecz jeden z nich nie jest zgłoszony do pełnego sezonu. Tytułu mistrzowskiego będzie bronić Scott Dixon w Chevrolecie od Chip Ganassi Racing, który w ostatniej chwili wydarł tytuł z rąk Juana Pablo Montoyi. Kierowca Team Penske prowadził od pierwszego wyścigu, wygrywając na ulicach St. Pertersburga przed swoim zespołowym kolegą Willem Powerem, który wywalczył wtedy pole position.
Wielki powrót do ścigania zaliczy James Hinchcliffe. Kanadyjczyk powróci za kierownicę Hondy od Schmidt Peterson Motorsports w swoim pierwszym starcie od majowego wypadku w Indianapolis. Wśród nowych nazwisk na liście zgłoszeń z pewnością należy zwrócić uwagę na dwóch niedawnych kierowców Formuły 1 – Maxa Chiltona i Alexandra Rossiego – którzy zasilili odpowiednio ekipy Chipa Ganassiego i Michaela Andrettiego. O tytuł debiutanta roku będzie walczyć również Conor Daly, który zaimponował podczas ubiegłorocznych gościnnych występów na torach ulicznych i zasili skład ekipy Dale Coyne Racing.
Pierwszy wyścig sezonu 2016 rozpocznie się w niedzielę o godzinie 18:45 polskiego czasu.
Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | |||
2 | ![]() |
Juan Pablo Montoya | Team Penske | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet | |
3 | ![]() |
Hélio Castroneves | Team Penske | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet | |
5 | ![]() |
James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | ![]() |
Dallara DW12 Honda | |
7 | ![]() |
Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | ![]() |
Dallara DW12 Honda | |
8 | ![]() |
Max Chilton | D | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet |
9 | ![]() |
Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet | |
10 | ![]() |
Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet | |
11 | ![]() |
Sébastien Bourdais | KVSH Racing | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet | |
12 | ![]() |
Will Power | Team Penske | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet | |
14 | ![]() |
Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | ![]() |
Dallara DW12 Honda | |
15 | ![]() |
Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | ![]() |
Dallara DW12 Honda | |
16 | ![]() |
Spencer Pigot | D | Rahal Letterman Lanigan Racing | ![]() |
Dallara DW12 Honda |
18 | ![]() |
Conor Daly | D | Dale Coyne Racing | ![]() |
Dallara DW12 Honda |
19 | ![]() |
Luca Filippi | Dale Coyne Racing | ![]() |
Dallara DW12 Honda | |
21 | ![]() |
Josef Newgarden | Ed Carpenter Racing | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet | |
22 | ![]() |
Simon Pagenaud | Team Penske | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet | |
26 | ![]() |
Carlos Muñoz | Andretti Autosport | ![]() |
Dallara DW12 Honda | |
27 | ![]() |
Marco Andretti | Andretti Autosport | ![]() |
Dallara DW12 Honda | |
28 | ![]() |
Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | ![]() |
Dallara DW12 Honda | |
41 | ![]() |
Jack Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises | ![]() |
Dallara DW12 Honda | |
83 | ![]() |
Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
Dallara DW12 Chevrolet | |
98 | ![]() |
Alexander Rossi | D | Andretti Herta Autosport | ![]() |
Dallara DW12 Honda |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.