Po zdominowaniu wyścigu w Iowa i imponującej jeździe w Pocono, Tony Kanaan w końcu odniósł pierwsze zwycięstwo dla zespołu Chipa Ganassiego. Brazylijczyk powstrzymał się od kręcenia "bączków", by zostawić je dla nowego mistrza serii - Willa Powera.
Australijczyk przystępował do wyścigu mając 50 punktów przewagi nad swoim kolegą z zespołu Hélio Castronevesem, lecz po słabych kwalifikacjach musiał startować z ostatniej linii, tymczasem jego rywal wywalczył pole position. Trzeci kandydat do tytułu - Simon Pagenaud - z wyścigu o puchar Astro wypadł bardzo szybko, kiedy po kilkunastu okrążeniach jego samochód przestał się poprawnie prowadzić i Francuz stracił okrążenie do lidera, co w rezultacie pozbawiło go trzeciego miejsca w generalce.
To przypadło ustępującemu mistrzowi serii Scottowi Dixonowi, który zajął drugie miejsce za swoim kolegą z zespołu Tonym Kanaanem, który zadedykował zwycięstwo swojemu przyjacielowi Dario Franchittiemu - czterokrotnemu mistrzowi serii, który po ubiegłorocznym wypadku w Houston był zmuszony zakończyć profesjonalną karierę. Jego miejsce w samochodzie nr 10 zajął właśnie Kanaan, dla którego to pierwszy triumf od Indianapolis 500, półtora roku temu. „Na zebraniu zespołu przed wyścigiem Chip powiedział, że jeśli wygram ostatni wyścig, będę mógł się tym przechwalać przez kolejne siedem miesięcy, więc to zrobiłem”
, powiedział na mecie Brazylijczyk. Obok dwójki Ganassi, na podium stanął specjalista od wyścigów owalnych Ed Carpenter.
Wielka radość była także w zespole Penske, mieszała się ona jednak ze smutkiem po rozstrzygnięciu walki o mistrzostwo między dwoma kierowcami tego zespołu. Castroneves już na starcie stracił prowadzenie na rzecz swojego kolegi z ekipy Juana Pablo Montoyi, który prezentował wspaniałe tempo na początku wyścigu, ale później stopniowo słabł, podobnie jak Brazylijczyk. W tym czasie Power, który przez pierwsze kilka okrążeń jechał daleko za wszystkimi, torował sobie drogę ku prowadzeniu, by objąć je na 189. okrążeniu, po jedynym restarcie wyścigu. Jadącego na zużytych oponach Australijczyka wyprzedziła najpierw pierwsza trójka, a po ostatniej rundzie postojów w boksach także Castroneves. Brazylijczyk otrzymał jednak karę drive-trough, ponieważ opuścił pas prowadzący do alei serwisowej i wrócił na tor, przez co ukończył wyścig na 14. miejscu.
Power został pierwszym Australijczykiem, który został mistrzem IndyCar. To 13. tytuł dla zespołu Rogera Penske, który ostatni raz świętował triumf wspólnie z Samem Hornishem Jr. w 2006 roku. „Dzisiaj wszyscy widzieli siłę naszego zespołu”
– powiedział Penske, którego ekipa na imponującej liście sukcesów ma między innymi 15 zwycięstw w Indianapolis 500. Power pozbył się pecha, który uniemożliwił mu sięgnąć po tytuł w latach 2010-2012. Jego zespołowy kolega tymczasem wciąż czeka na swój pierwszy tytuł, czwarty raz finiszując na drugim miejscu.
Do imponujących statystyk należy także zaliczyć, że Tony Kanaan został 11. zwycięzcą w 18 tegorocznych wyścigach. Seria wyrównała tym samym rekord ustanowiony w 2000 i 2001 roku. Jest to także dziewiąty z kolei sezon, w którym walka o mistrzostwo rozstrzygnęła się w ostatnim wyścigu.
IndyCar udaje się teraz na bardzo długą przerwę zimową. Choć kalendarz nie został jeszcze opublikowany, pierwszy wyścig sezonu 2015 odbędzie się najprawdopodobniej na ulicach Dubaju w marcu. Będzie to debiut pakietów aerodynamicznych do Dallary DW12, które zwiększą różnice i dadzą kolejne pole dla rywalizacji producentów.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 10 | ![]() |
Tony Kanaan | Target Chip Ganassi Racing | ![]() |
250 okr. | |
2 | 9 | ![]() |
Scott Dixon | Target Chip Ganassi Racing | ![]() |
+ 3,6750 | |
3 | 20 | ![]() |
Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | ![]() |
+ 7,3053 | |
4 | 2 | ![]() |
Juan Pablo Montoya | Penske Motorsports | ![]() |
+ 7,9238 | |
5 | 27 | ![]() |
James Hinchcliffe | Andretti Autosport | ![]() |
+ 11,8858 | |
6 | 14 | ![]() |
Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | ![]() |
+ 12,6887 | |
7 | 8 | ![]() |
Ryan Briscoe | NTT Data Chip Ganassi Racing | ![]() |
+ 16,5113 | |
8 | 34 | ![]() |
Carlos Muñoz | D | Andretti - HVM | ![]() |
+ 23,2807 |
9 | 12 | ![]() |
Will Power | Team Penske | ![]() |
+ 28,3456 | |
10 | 67 | ![]() |
Josef Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing | ![]() |
+ 32,1856 | |
11 | 25 | ![]() |
Marco Andretti | Andretti Autosport | ![]() |
+ 1 okr. | |
12 | 83 | ![]() |
Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
+ 1 okr. | |
13 | 19 | ![]() |
Justin Wilson | Dale Coyne Racing | ![]() |
+ 1 okr. | |
14 | 3 | ![]() |
Hélio Castoneves | Team Penske | ![]() |
+ 1 okr. | |
15 | 98 | ![]() |
Jack Hawksworth | D | Bryan Herta Autosport | ![]() |
+ 1 okr. |
16 | 28 | ![]() |
Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | ![]() |
+ 2 okr. | |
17 | 17 | ![]() |
Sebastián Saavedra | KVAFS Racing | ![]() |
+ 2 okr. | |
18 | 11 | ![]() |
Sébastien Bourdais | KVSH Racing | ![]() |
+ 5 okr. | |
19 | 15 | ![]() |
Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | ![]() |
+ 6 okr. | |
20 | 77 | ![]() |
Simon Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports | ![]() |
+ 7 okr. | |
21 | 18 | ![]() |
Carlos Huertas | D | Dale Coyne Racing | ![]() |
+ 229 okr. |
22 | 7 | ![]() |
Michaił Aloszyn | D | Schmidt Peterson Motorsports | ![]() |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.