Dwukrotny mistrz serii IndyCar Josef Newgarden został pierwszym kierowcą w sezonie 2022, który odniósł zwycięstwa na trzech różnych typach obiektów. Do wygranych na owalu w Teksasie i ulicach Long Beach dołożył triumf na torze drogowym Road America, gdzie pokonał Marcusa Ericssona i Alexandra Rossiego.
Rossi wystartował z pole position i utrzymał za sobą Newgardena, aktualnego mistrza serii Alexa Palou i Ericssona. Za nimi, Romain Grosjean wyprzedził Patricio O’Warda w walce o piątą pozycję. Scott McLaughlin, Simon Pagenaud i Colton Herta również zyskali pozycję, wyprzedzając Felixa Rosenqvista. Pierwsza neutralizacja nastąpiła już w trzecim zakręcie, po tym jak Jimmie Johnson przeleciał przez żwirowe pobocze i zgasił silnik.
RETWEET if you're watching the NTT @INDYCAR SERIES!
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 12, 2022
We're underway at @RoadAmerica as the first caution of the day comes out for Jimmie Johnson.
📺 : @nbc and @peacockTV
💻 : https://t.co/JQyU6q08ak pic.twitter.com/gryeqFzXzG
Po restarcie kierowcy zdołali przejechać pięć zakrętów zanim wywieszono kolejną neutralizację. Tym razem powodem był Palou, który uderzył w wyprzedzającego go Ericssona i uszkodził zawieszenie swojej Hondy. Za tą dwójką, Herta zyskał pozycję wyprzedzając Simona Pagenauda i powtórzył ten manewr podczas kolejnego restartu, objeżdżając McLaughlina.
Ericsson hit him!
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 12, 2022
Teammates collide as Marcus Ericsson gets into Alex Palou. Have a ride on-board with Romain Grosjean to see what happened.
📺 : @NBC and @PeacockTV pic.twitter.com/KUgNg4mfKj
Kolejna neutralizacja nastąpiła na ósmym okrążeniu, gdy Devlin DeFrancesco wyrzucił z toru lidera klasyfikacji generalnej Willa Powera. Kilku kierowców skorzystało z okazji do zjazdu do boksów, w tym Felix Rosenqvist i Graham Rahal.
The championship leader!
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 12, 2022
Will Power and Devlin Defrancesco collide, and Power tries to continue minus his nose. #INDYCAR
📺 : @NBC and @PeacockTV pic.twitter.com/uEHJ2dznch
Wyścig został wznowiony na dobre na 10. okrążeniu. Rossi utrzymywał niewielką przewagę nad Newgardenem aż do czasu, gdy obaj zjechali na pierwszy pit-stop na 15. kółku. Team Penske obsłużył swojego kierowcę szybciej niż ekipa Andretti Autosport, doprowadzając do zamiany pozycji. Herta tymczasem zyskał kolejną pozycję względem Romaina Grosjeana, zatrzymując się o okrążenie wcześniej od swojego zespołowego kolegi.
What a battle off pit lane between @josefnewgarden and @alexanderrossi.@Team_Penske gets the No. 2 off pit lane first.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) June 12, 2022
WATCH LIVE:
📺: @nbc & @PeacockTV📲: INDYCAR App powered by NTT DATA - https://t.co/vyuISIyifv#INDYCAR // #SonsioGP pic.twitter.com/w8ACmaem3v
Prowadzenie objęli Rosenqvist i Rahal, którzy zatrzymali się na swój drugi pit-stop na 25. kółku. Nie byli jednak w stanie utrzymać za sobą czołówki, która zatrzymała się trzy okrążenia później. Rossi został tym razem na torze o okrążenie dłużej od Newgardena i zmniejszył do niego stratę.
Po kolejnej rundzie tankowania i zmian opon, Rossi miał około trzy sekundy straty do lidera i szybko zmniejszał swój deficyt. Różnica pomiędzy dwoma Amerykanami zmalała do zera, gdy na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, spowodowany przez mającego awarię silnika O'Warda.
THIS CHANGES EVERYTHING!
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 12, 2022
Pato O'Ward's engine dies, bringing out the caution inside 10 laps to go! #INDYCAR
📺 : @NBC and @PeacockTV pic.twitter.com/MaEabzMtq6
Ostatni restart nastąpił na trzy okrążenia do mety. Rossi nie wykorzystał jednak swojej szansy i nie tylko nie zdołał zaatakować Newgardena, ale sam został wyprzedzony w pierwszym zakręcie przez Ericssona. Walka o drugą pozycję pozwoliła odjechać kierowcy Team Penske, który niezagrożony już zmierzał do mety i przekroczył ją ponad trzy sekundy przed Ericssonem.
RETWEET to congratulate @josefnewgarden!
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 12, 2022
The @Team_Penske driver WINS at @roadamerica, collecting a $1 million bonus. #INDYCAR pic.twitter.com/JK6qAXCzao
Rossi musiał bronić trzeciej pozycji przed swoimi zespołowymi kolegami. Herta stracił jednak szansę na atak, gdy wykorzystał cały system push-to-pass, stając się łatwym celem dla Grosjeana. Francuz po awansie na czwartej pozycji próbował jeszcze wywalczyć podium, lecz przegrał na mecie z Rossim o 0,2 sekundy.
Herta w samej końcówce znalazł się jeszcze pod presją ze strony Rosenqvista. Jedyny pozostały w wyścigu kierowca McLarena w swoich staraniach wyjechał jednak na brudną część toru i musiał skupić się na utrzymaniu szóstej pozycji przed szybko zbliżającymi się McLaughlinem i Rahalem – całą trójkę dzieliła na mecie mniej niż jedna dziesiąta sekundy. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Scott Dixon i Callum Ilott.
Dzięki drugiej lokacie, na prowadzenie klasyfikacji generalnej powrócił Ericsson, który po 8 z 17 rund ma 27 punktów przewagi nad Powerem. Dwie lokaty zyskał Newgarden, który do lidera traci 32 punkty.
Kolejny wyścig IndyCar odbędzie się w pierwszą niedzielę lipca na torze Mid-Ohio.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 55 okr. | ||||
2 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | + 3,371 | ||||
3 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 5,634 | ||||
4 | 28 | Romain Grosjean | Andretti Autosport | + 5,849 | ||||
5 | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian | + 8,765 | ||||
6 | 7 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | + 9,283 | ||||
7 | 3 | Scott McLaughlin | Team Penske | + 9,306 | ||||
8 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 9,372 | ||||
9 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 9,710 | ||||
10 | 30 | Christian Lundgaard | D | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 10,043 | |||
11 | 77 | Callum Ilott | D | Juncos Hollinger Racing | + 10,602 | |||
12 | 60 | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | + 11,744 | ||||
13 | 45 | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 13,466 | ||||
14 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | + 14,760 | ||||
15 | 51 | Takuma Sato | Dale Coyne Racing with RWR | + 15,084 | ||||
16 | 18 | David Malukas | D | Dale Coyne Racing with HMD | + 16,140 | |||
17 | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | + 16,650 | ||||
18 | 29 | Devlin DeFrancesco | D | Andretti Steinbrenner Autosport | + 16,802 | |||
19 | 12 | Will Power | Team Penske | + 17,209 | ||||
20 | 14 | Kyle Kirkwood | D | AJ Foyt Racing | + 18,684 | |||
21 | 16 | Simona de Silvestro | Paretta Autosport | + 20,254 | ||||
22 | 6 | Hélio Castroneves | Meyer Shank Racing | + 21,436 | ||||
23 | 4 | Dalton Kellett | AJ Foyt Racing | + 23,309 | ||||
24 | 48 | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | ||||
25 | 11 | Tatiana Calderón | D | AJ Foyt Racing | + 1 okr. | |||
26 | 5 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | + 9 okr. | ||||
27 | 10 | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | + 19 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.