Newgarden odnosi trzecie zwycięstwo w 2022

Dwukrotny mistrz serii IndyCar Josef Newgarden został pierwszym kierowcą w sezonie 2022, który odniósł zwycięstwa na trzech różnych typach obiektów. Do wygranych na owalu w Teksasie i ulicach Long Beach dołożył triumf na torze drogowym Road America, gdzie pokonał Marcusa Ericssona i Alexandra Rossiego.

Rossi wystartował z pole position i utrzymał za sobą Newgardena, aktualnego mistrza serii Alexa Palou i Ericssona. Za nimi, Romain Grosjean wyprzedził Patricio O’Warda w walce o piątą pozycję. Scott McLaughlin, Simon Pagenaud i Colton Herta również zyskali pozycję, wyprzedzając Felixa Rosenqvista. Pierwsza neutralizacja nastąpiła już w trzecim zakręcie, po tym jak Jimmie Johnson przeleciał przez żwirowe pobocze i zgasił silnik.

Po restarcie kierowcy zdołali przejechać pięć zakrętów zanim wywieszono kolejną neutralizację. Tym razem powodem był Palou, który uderzył w wyprzedzającego go Ericssona i uszkodził zawieszenie swojej Hondy. Za tą dwójką, Herta zyskał pozycję wyprzedzając Simona Pagenauda i powtórzył ten manewr podczas kolejnego restartu, objeżdżając McLaughlina.

Kolejna neutralizacja nastąpiła na ósmym okrążeniu, gdy Devlin DeFrancesco wyrzucił z toru lidera klasyfikacji generalnej Willa Powera. Kilku kierowców skorzystało z okazji do zjazdu do boksów, w tym Felix Rosenqvist i Graham Rahal.

Wyścig został wznowiony na dobre na 10. okrążeniu. Rossi utrzymywał niewielką przewagę nad Newgardenem aż do czasu, gdy obaj zjechali na pierwszy pit-stop na 15. kółku. Team Penske obsłużył swojego kierowcę szybciej niż ekipa Andretti Autosport, doprowadzając do zamiany pozycji. Herta tymczasem zyskał kolejną pozycję względem Romaina Grosjeana, zatrzymując się o okrążenie wcześniej od swojego zespołowego kolegi.

Prowadzenie objęli Rosenqvist i Rahal, którzy zatrzymali się na swój drugi pit-stop na 25. kółku. Nie byli jednak w stanie utrzymać za sobą czołówki, która zatrzymała się trzy okrążenia później. Rossi został tym razem na torze o okrążenie dłużej od Newgardena i zmniejszył do niego stratę.

Po kolejnej rundzie tankowania i zmian opon, Rossi miał około trzy sekundy straty do lidera i szybko zmniejszał swój deficyt. Różnica pomiędzy dwoma Amerykanami zmalała do zera, gdy na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, spowodowany przez mającego awarię silnika O'Warda.

Ostatni restart nastąpił na trzy okrążenia do mety. Rossi nie wykorzystał jednak swojej szansy i nie tylko nie zdołał zaatakować Newgardena, ale sam został wyprzedzony w pierwszym zakręcie przez Ericssona. Walka o drugą pozycję pozwoliła odjechać kierowcy Team Penske, który niezagrożony już zmierzał do mety i przekroczył ją ponad trzy sekundy przed Ericssonem.

Rossi musiał bronić trzeciej pozycji przed swoimi zespołowymi kolegami. Herta stracił jednak szansę na atak, gdy wykorzystał cały system push-to-pass, stając się łatwym celem dla Grosjeana. Francuz po awansie na czwartej pozycji próbował jeszcze wywalczyć podium, lecz przegrał na mecie z Rossim o 0,2 sekundy.

Herta w samej końcówce znalazł się jeszcze pod presją ze strony Rosenqvista. Jedyny pozostały w wyścigu kierowca McLarena w swoich staraniach wyjechał jednak na brudną część toru i musiał skupić się na utrzymaniu szóstej pozycji przed szybko zbliżającymi się McLaughlinem i Rahalem – całą trójkę dzieliła na mecie mniej niż jedna dziesiąta sekundy. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Scott Dixon i Callum Ilott.

Dzięki drugiej lokacie, na prowadzenie klasyfikacji generalnej powrócił Ericsson, który po 8 z 17 rund ma 27 punktów przewagi nad Powerem. Dwie lokaty zyskał Newgarden, który do lidera traci 32 punkty.

Kolejny wyścig IndyCar odbędzie się w pierwszą niedzielę lipca na torze Mid-Ohio.

PNrKierowcaZespół Rezultat
12
Josef Newgarden
Team Penske55 okr.
28
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing+ 3,371
327
Alexander Rossi
Andretti Autosport+ 5,634
428
Romain Grosjean
Andretti Autosport+ 5,849
526
Colton Herta
Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian+ 8,765
67
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren SP+ 9,283
73
Scott McLaughlin
Team Penske+ 9,306
815
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 9,372
99
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing+ 9,710
1030
Christian Lundgaard
DRahal Letterman Lanigan Racing+ 10,043
1177
Callum Ilott
DJuncos Hollinger Racing+ 10,602
1260
Simon Pagenaud
Meyer Shank Racing+ 11,744
1345
Jack Harvey
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 13,466
1420
Conor Daly
Ed Carpenter Racing+ 14,760
1551
Takuma Sato
Dale Coyne Racing with RWR+ 15,084
1618
David Malukas
DDale Coyne Racing with HMD+ 16,140
1721
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing+ 16,650
1829
Devlin DeFrancesco
DAndretti Steinbrenner Autosport+ 16,802
1912
Will Power
Team Penske+ 17,209
2014
Kyle Kirkwood
DAJ Foyt Racing+ 18,684
2116
Simona de Silvestro
Paretta Autosport+ 20,254
226
Hélio Castroneves
Meyer Shank Racing+ 21,436
234
Dalton Kellett
AJ Foyt Racing+ 23,309
2448
Jimmie Johnson
Chip Ganassi Racing+ 1 okr.
2511
Tatiana Calderón
DAJ Foyt Racing+ 1 okr.
265
Patricio O'Ward
Arrow McLaren SP+ 9 okr.
2710
Álex Palou
Chip Ganassi Racing+ 19 okr.
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1