Josef Newgarden odniósł swoje drugie z rzędu zwycięstwo w IndyCar. Dwukrotny mistrz serii odparł ataki Romaina Grosjeana w końcówce wyścigu, by po raz pierwszy stanąć na najwyższym stopniu podium na ulicach Long Beach.
Po starcie z pole position, początkowo stawce przewodził Colton Herta. Amerykanin stracił jednak prowadzenie podczas pierwszej rundy pit-stopów, kiedy przeskoczyli go aktualny mistrz serii Alex Palou oraz Newgarden.
Czołówka jechała w takiej kolejności aż do kolejnej tury zjazdów do boksów – Newgarden pozostał na torze dwa okrążenia dłużej niż Palou i dzięki temu wyszedł przed Hiszpana na wyjeździe z alei serwisowej. Palou próbował jeszcze odzyskać prowadzenie w 5. zakręcie i pomiędzy tą dwójką doszło do niewielkiego kontaktu, lecz ostatecznie Newgarden zbudował sobie niewielką przewagę na pozycji lidera.
Reprezentant Team Penske prowadził w momencie restartu na 15 okrążeń przed metą. Wtedy do walki włączył się Romain Grosjean, który jako jeden z nielicznych założył miękkie opony na ostatni etap wyścigu. Po wywieszeniu zielonej flagi Francuz od razu wyprzedził Palou i dogonił Newgardena. Kierowca Andretti Autosport przypuścił serię ataków, w tym najpoważniejszy w piątym zakręcie. Newgarden jednak skutecznie się bronił aż do momentu, w którym Grosjeanowi skończył się push-to-pass.
Amerykanin mógł w tym momencie odjechać, z kolei do Grosjeana dojechał z powrotem Palou. Ta dwójka miała rozstrzygnąć walkę o drugie miejsce pomiędzy sobą, lecz ten pojedynek został przerwany okrążenie przedwcześnie, gdy Takuma Sato uderzył w barierę i spowodował neutralizację.
Newgarden odniósł swoje 22. zwycięstwo w karierze i awansował na prowadzenie klasyfikacji generalnej. Za Grosjeanem i Palou uplasowali się Will Power i Patricio O’Ward, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Scott Dixon, Graham Rahal, Alexander Rossi, Hélio Castroneves i Kyle Kirkwood. Dotychczasowy lider klasyfikacji generalnej Scott McLaughlin był 14.
Ubiegłoroczny zwycięzca Herta nie dojechał do mety po tym, jak popełnił niewymuszony błąd i rozbił się w 9. zakręcie na 30 okrążeń do mety. Nie był on jedynym, który zakończył wyścig na bandzie – trudy wyścigu na ciasnym torze ulicznym pochłonęły prawie jedną trzecią stawki.
Seria IndyCar powróci do rywalizacji za trzy tygodnie na torze Barber Motorsports Park w Alabamie.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 85 okr. | ||||
2 | 28 | Romain Grosjean | Andretti Autosport | + 1,286 | ||||
3 | 10 | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | + 1,759 | ||||
4 | 12 | Will Power | Team Penske | + 2,965 | ||||
5 | 5 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | + 3,712 | ||||
6 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 5,060 | ||||
7 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 5,393 | ||||
8 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 7,308 | ||||
9 | 6 | Hélio Castroneves | Meyer Shank Racing | + 8,952 | ||||
10 | 14 | Kyle Kirkwood | D | AJ Foyt Racing | + 12,863 | |||
11 | 7 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | + 14,293 | ||||
12 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | + 15,217 | ||||
13 | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | + 16,246 | ||||
14 | 3 | Scott McLaughlin | Team Penske | + 17,929 | ||||
15 | 45 | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 18,780 | ||||
16 | 11 | Tatiana Calderón | D | AJ Foyt Racing | + 1 okr. | |||
17 | 51 | Takuma Sato | Dale Coyne Racing with RWR | + 2 okr. | ||||
18 | 30 | Christian Lundgaard | D | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 2 okr. | |||
19 | 60 | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | + 4 okr. | ||||
20 | 48 | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | + 12 okr. | ||||
21 | 18 | David Malukas | D | Dale Coyne Racing with HMD | + 13 okr. | |||
22 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | + 19 okr. | ||||
23 | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian | + 30 okr. | ||||
24 | 77 | Callum Ilott | D | Juncos Hollinger Racing | + 30 okr. | |||
25 | 29 | Devlin DeFrancesco | D | Andretti Steinbrenner Autosport | + 50 okr. | |||
26 | 4 | Dalton Kellett | AJ Foyt Racing | + 80 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.