Newgarden wygrywa w Teksasie po ataku w ostatnim zakręcie

Dwukrotny mistrz serii IndyCar Josef Newgarden odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie 2022. Amerykanin na ostatnim okrążeniu dogonił i wyprzedził swojego zespołowego kolegę Scotta McLaughlina, który walczył o swój drugi z rzędu triumf. Było to 600. zwycięstwo w historii Team Penske.

Z pole position wystartował Felix Rosenqvist, lecz jeszcze przed końcem pierwszego okrążenia prowadzenie odebrał mu McLaughlin. Na trzecie miejsce wyszedł Will Power, wyprzedzając Takumę Sato. Miejsce w pierwszej trójce na chwilę wywalczył sobie również Hélio Castroneves, lecz szybko wypadł poza pierwszą piątkę, wyprzedzony przez Coltona Hertę.

Pierwszą neutralizację spowodował zespołowy kolega Herty Alexander Rossi, którego samochód odmówił posłuszeństwa i wolno poruszał się po torze.

Gdy rywalizacja została wznowiona, Herta wyprzedził Powera i awansował na trzecią lokatę. Taka kolejność utrzymała się aż do pierwszej serii pit-stopów w okolicach 55. okrążenia. McLaughlin zjechał na serwis jako jeden z pierwszych, podobnie jak będący na 10. pozycji Newgarden. Obaj kierowcy Team Penske zyskali na nowych oponach i po zakończeniu serii zjazdów, znajdowali się na czele stawki. Na trzecie miejsce awansował z kolei zwycięzca ostatniego wyścigu w Teksasie Patricio O’Ward.

Samochód bezpieczeństwa interweniował ponownie na 98. okrążeniu, po tym jak Devlin DeFrancesco uderzył w Takumę Sato, próbując obronić przed Japończykiem 17. lokatę. Zjazdy do boksów pod żółtą flagą przebiegły po myśli Team Penske, który wypuścił trzy swoje samochody jako pierwsze – do McLaughlina i Newgardena dołączył bowiem Power. Był to natomiast kiepski moment dla McLarena SP – Rosenqvist wpadł w poślizg i zatrzymał się za daleko, a O’Ward uderzył w swojego mechanika, przez co został cofnięty na koniec stawki.

Kolejna neutralizacja nastąpiła bardzo szybko, po tym jak Kyle Kirkwood stracił przyczepność, próbując wyprzedzić DeFrancesco, i uderzył w ścianę w ostatnim zakręcie. Zaledwie kilka okrążeń po restarcie, DeFrancesco był uwiązany w kolejny incydent, który spowodował neutralizację – tym razem próbował wcisnąć się po wewnętrznej pod walczących ze sobą Grahama Rahala i Hélio Castronevesa, eliminując z wyścigu całą trójkę.

Ponieważ kierowca Andretti Autosport przestał stanowić zagrożenie na torze, reszta wyścigu przebiegła już bez żadnej żółtej flagi. Po ostatnim restarcie na 148. okrążeniu Newgarden chwilowo wyszedł na prowadzenie, lecz McLaughlin szybko odzyskał pierwsze miejsce.

Prowadzenie od tego momentu zmieniało się jeszcze kilkukrotnie, co było związane z koniecznością oszczędzania paliwa w celu przejechania reszty dystansu z tylko jedną przerwą na tankowanie. Liderami przed ostatnią serią pit-stopów byli m.in. Power i Rinus VeeKay.

McLaughlin powrócił na pierwsze miejsce na 42 okrążenia do mety, gdy wszyscy zjechali już do alei serwisowej. Nowozelandczyk kontrolował przewagę nad Newgardenem, która była bezpieczna aż do momentu, gdy dwójka liderów dogoniła dublowanych kierowców.

Zwycięzca z St. Petersburga na ostatnim okrążeniu dojechał do większej grupy zawodników i nie mógł znaleźć dla siebie miejsca po wewnętrznej, więc utrzymał optymalny tor jazdy i zmierzał tak do mety. Newgarden z kolei zaatakował i na pełnym gazie wyjechał na brudną, zewnętrzną część toru. Amerykanin znalazł dość przyczepności, żeby rozpędzić się i na kilkadziesiąt metrów do mety wyprzedzić swojego zespołowego kolegę. Różnica pomiędzy dwójką kierowców Team Penske wyniosła 0,0669 sekundy.

Walkę o zwycięstwo oglądał jadący sekundę z tyłu Marcus Ericsson, który zjechał do boksów jako jeden z ostatnich i przeskoczył w ten sposób przed Powera. Cała trójka kolegów Szweda finiszowała na pozycjach 5-7: Scott Dixon, debiutujący na torze owalnym w IndyCar Jimmie Johnson, który zaliczył swój najlepszy występ w karierze, oraz mistrz serii Alex Palou.

Czołową dziesiątkę uzupełnili Simon Pagenaud, Santino Ferrucci – zastępujący Jacka Harveya, który rozbił się w treningu, oraz Rinus VeeKay.

Dzięki drugiej lokacie, McLaughlin utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej po dwóch wyścigach. Kolejna runda odbędzie się za trzy tygodnie na ulicach Long Beach.

PNrKierowcaZespół Rezultat
12
Josef Newgarden
Team Penske248 okr.
23
Scott McLaughlin
Team Penske+ 0,066
38
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing+ 1,353
412
Will Power
Team Penske+ 15,223
59
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing+ 15,673
648
Jimmie Johnson
Chip Ganassi Racing+ 18,093
710
Álex Palou
Chip Ganassi Racing+ 19,193
860
Simon Pagenaud
Meyer Shank Racing+ 22,464
945
Santino Ferrucci
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 24,414
1021
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing+ 25,484
1118
David Malukas
DDale Coyne Racing with HMD+ 26,050
1226
Colton Herta
Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian+ 1 okr.
1333
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing+ 1 okr.
1411
JR Hildebrand
AJ Foyt Racing+ 1 okr.
155
Patricio O'Ward
Arrow McLaren SP+ 1 okr.
1677
Callum Ilott
DJuncos Hollinger Racing+ 1 okr.
174
Dalton Kellett
AJ Foyt Racing+ 2 okr.
1820
Conor Daly
Ed Carpenter Racing+ 3 okr.
1930
Christian Lundgaard
DRahal Letterman Lanigan Racing+ 15 okr.
2051
Takuma Sato
Dale Coyne Racing with RWR+ 108 okr.
217
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren SP+ 110 okr.
2215
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 120 okr.
236
Hélio Castroneves
Meyer Shank Racing+ 120 okr.
2429
Devlin DeFrancesco
DAndretti Steinbrenner Autosport+ 120 okr.
2514
Kyle Kirkwood
DAJ Foyt Racing+ 135 okr.
2628
Romain Grosjean
Andretti Autosport+ 145 okr.
2727
Alexander Rossi
Andretti Autosport+ 237 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze