O’Ward wygrywa w Detroit po starcie z 16. pozycji

Patricio O’Ward został pierwszym kierowcą, który wygrał dwa wyścigi w sezonie 2021 IndyCar Series. Kierowca McLarena SP objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej po drugim wyścigu weekendu w Detroit.

Po starcie z pole position, stawkę na wyjeździe z pierwszego zakrętu prowadził Josef Newgarden, przed Coltonem Hertą, Rinusem VeeKayem i Álexem Palou. Za tą grupą startowali Romain Grosjean, Scott Dixon i Alexander Rossi, którzy zderzyli się ze sobą – najgorzej wyszedł na tym Rossi, który podczas swojego zjazdu do boksów musiał zmienić przednie skrzydło.

Kilka zakrętów dalej Max Chilton najechał na tył samochodu Jamesa Hinchcliffe’a. Mając przednie skrzydło pod kołami, Brytyjczyk następnie wjechał prosto w barierę, powodując konieczność wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Korzystając z okazji, już na drugim okrążeniu część kierowców zjechała do boksów, aby pozbyć się miękkich opon – wśród nich byli m.in. VeeKay i Grosjean.

Po wznowieniu rywalizacji O’Ward przebił się na 10. pozycję wyprzedzając Simona Pagenauda, z kolei startujący na twardych oponach Newgarden zaczął w szybkim tempie odjeżdżać od Herty na miękkiej mieszance – obaj zjechali do boksów na 20. okrążeniu, co pozwoliło utrzymać ponad 10-sekundowy dystans pomiędzy tą dwójką. W tym momencie znalazł się w niej Will Power, który jako jeden z trzech kierowców startował na twardej mieszance i miał zjechać na pit-stop dopiero na 26. okrążeniu.

Mając takie same opony co Newgarden, Herta zaczął stopniowo odrabiać dystans do lidera przed ostatnią rundą zjazdów do boksów – kierowca Andretti Autosport pojawił się u mechaników na 45. kółku, a rywal z Team Penske o okrążenie później – kluczowe było jednak to, że Newgarden musiał na ostatnią część wyścigu założyć miękkie opony.

Mając przewagę przyczepności, Herta dogonił Newgardena tuż przed pojawieniem się drugiej neutralizacji na 54. okrążeniu, kiedy to Jimmie Johnson obrócił się i zatrzymał w pierwszym zakręcie. Wyjazd samochodu bezpieczeństwa był zbawieniem dla Newgardena, który mógł schłodzić swoje opony i przygotować się do obrony pozycji.

Po wznowieniu rywalizacji, w natarciu był O’Ward, który już w pierwszym zakręcie wyprzedził Dixona w walce o piąte miejsce. Kierowcy nie dojechali nawet do końca okrążenia przed pojawieniem się kolejnej żółtej flagi – tym razem po tym jak na torze zatrzymał się Grojean, a w jego aucie zapaliły się hamulce. Była to kulminacja kiepskiego weekendu dla Francuza, który wcześniej otrzymał karę za kolizję z Jackiem Harveyem.

Kolejny restart znów należał do O’Warda, który natychmiast wyprzedził czwartego Grahama Rahala, a w trzecim zakręcie objechał Palou. Na kolejnym okrążeniu Meksykanin rozprawił się z byłym zespołowym kolegą Hertą, a na trzy okrążenia do mety wyprzedził Newgardena na tylnej prostej. Reprezentant Team Penske nie ułatwiał mu zadania, przez co doszło pomiędzy nimi do kontaktu.

Kierowca McLarena SP nie oglądał się już za siebie i sięgnął po swoje drugie zwycięstwo z przewagą prawie siedmiu sekund nad Newgardenem – ten zdołał obronić drugą lokatę, w czym pomógł mu błąd Herty. Kierowca Andretti Autosport próbował jeszcze włączyć się do walki o zwycięstwo, ale zablokował koła i pojechał szeroko w trzecim zakręcie, wystawiając się na atak ze strony Palou. Ten, obejmując trzecią lokatę, zminimalizował swoje straty w klasyfikacji generalnej i wyjedzie z Detroit zaledwie jeden punkt za O’Wardem.

Mając walkę o miejsca na podium w zasięgu wzroku, piąty na metę wpadł Rahal, za którym finiszował Power – Australijczyk podobnie jak swój zespołowy kolega Newgarden kończył na miękkich oponach, które wykorzystał do objechania Dixona na ostatnim restarcie. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Simon Pagenaud, sobotni zwycięzca Marcus Ericsson i Santino Ferrucci, którego ekipa musiała przygotować zapasowy samochód po wypadku w kwalifikacjach. Zastępujący Felixa Rosenqvista w McLarenie #7 Oliver Askew musiał wycofać się z powodu awarii samochodu na 47. okrążeniu.

Kolejny wyścig IndyCar Series odbędzie się już za tydzień na torze Road America.

PNrKierowcaZespół Rezultat
15
Patricio O'Ward
Arrow McLaren SP70 okr.
22
Josef Newgarden
Team Penske+ 6,759
310
Álex Palou
Chip Ganassi Racing+ 6,939
426
Colton Herta
Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian+ 7,055
515
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 7,695
612
Will Power
Team Penske+ 8,441
79
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing+ 8,832
822
Simon Pagenaud
Team Penske+ 9,064
98
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing+ 9,524
1045
Santino Ferrucci
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 10,686
1128
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport+ 10,985
1230
Takuma Sato
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 11,576
1327
Alexander Rossi
Andretti Autosport+ 14,209
1429
James Hinchcliffe
Andretti Steinbrenner Autosport+ 14,996
1520
Conor Daly
Ed Carpenter Racing+ 15,152
1614
Sébastien Bourdais
AJ Foyt Racing+ 15,272
1718
Ed Jones
Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan+ 16,118
1821
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing+ 16,854
1960
Jack Harvey
Meyer Shank Racing+ 1 okr.
203
Scott McLaughlin
DTeam Penske+ 1 okr.
2148
Jimmie Johnson
DChip Ganassi Racing+ 1 okr.
2259
Max Chilton
Carlin+ 2 okr.
234
Dalton Kellett
AJ Foyt Racing+ 9 okr.
2451
Romain Grosjean
DDale Coyne Racing with RWR+ 13 okr.
257
Oliver Askew
Arrow McLaren SP+ 24 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze