Pato O’Ward z Arrow McLaren-SP wywalczył swoje drugie pole position w tym sezonie, pokonując w kwalifikacjach do pierwszego wyścigu Detroit Grand Prix Alexandra Rossiego i Romaina Grosjeana.
W poprzednich odsłonach kwalifikacje do Detroit GP miały inny system w porównaniu do innych czasówek na torach ulicznych lub owalnych, ale w tym roku były one zbliżone do tradycyjnego formatu. 25. kierowców zostało podzielonych na dwie grupy składające się z 12. i 13. zawodników, a najszybszych sześciu z każdej grupy awansowało do ostatniej sesji, która decydowała o tym, kto wywalczy pole position. Główna różnica polegała na tym, że nie było sesji Fast Six, w której każdy z sześciu kierowców wyjeżdża na jedno okrążenie.
Treningi wykazały, że bardziej miękka opona Firestone oznaczona czerwonym kolorem wymagała dodatkowego czasu na osiągnięcie optymalnej temperatury pracy, przez co pierwsze okrążenia w poszczególnych grupach były uzyskiwane na oponach głównych z białym kolorem.
Rossi jednak był w stanie dobrze przygotować miękkie opony na swoje najszybsze okrążenie w pierwszej grupie i uzyskał 1:15,8507, pokonując Grosjeana różnicą aż 0,82 sekundy. Will Power awansował do najszybszej dwunastki dopiero po uzyskaniu reprezentatywnego czasu przy drugim podejściu. Największą niespodzianką był jednak dopiero 10. czas lidera tegorocznego sezonu, Alexa Palou. Hiszpan na starcie wyścigu zostanie dodatkowo przesunięty o 6 pozycji za zmianę silnika podczas Indy 500. Awans uzyskali Rossi, Romain Grosjean, Rinus Veekay, O’Ward, Simon Pagenaud oraz Power.
W drugiej grupie jako pierwszy czas Rossiego pobił Josef Newgarden, podobnie jak Colton Herta, który odnotował drugi czas. Ed Jones byli bardzo blisko tego wyniku, lecz razem z Edem Jonesem, Ryanem Hunter-Reayem oraz Sébastienem Bourdais przeszli do finalnego segmentu kwalifikacji. Do ostatniej sesji nie awansował między innymi tegoroczny debiutant, Scott McLaughlin.
Na początku ostatniej części kwalifikacji, w przeciwieństwie do poprzednich grup, na miękkie opony zdecydowali się Newgarden, Power, Pagenaud, VeeKay oraz Jones. Mimo to, po pierwszej serii okrążeń na czele zestawienia znalazł się Hunter-Reay, który na twardszym ogumieniu uzyskał 1:16,538. Pod koniec sesji, kiedy już wszyscy kierowcy korzystali z miękkiej mieszanki Firestone, przez kilka chwil najlepszy czas należał do Grosjeana, lecz ostatni głos należał do O’Warda, który tor w Detroit pokonał w czasie 1:15,966 i wywalczył drugie w tym sezonie pole position.
Na drugiej pozycji w kwalifikacjach uplasował się Rossi, który do Meksykanina stracił tylko 0,08 sek., zaś Grosjean był zdecydowanie najlepszym debiutantem i wywalczył trzecią pozycję startową. Obok niego do wyścigu wystartuje Jones. Najszybszym kierowcą Team Penske był z kolei Newgarden, szósty był Herta, zaś na siódmej lokacie znalazł się Power. Na pozostałych miejscach uplasowali się Hunter-Reay, Pagenaud, Bourdais, Dixon i Veekay.
Wyścig rozpocznie się o godzinie 20:00.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Fast 12 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | 1:16,8406 | 1:15,5776 | ||||
2 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 1:15,8507 | 1:15,6584 | ||||
3 | 51 | Romain Grosjean | D | Dale Coyne Racing with RWR | 1:16,6715 | 1:15,7433 | |||
4 | 18 | Ed Jones | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | 1:15,8696 | 1:15,8119 | ||||
5 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 1:15,6606 | 1:15,8697 | ||||
6 | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian | 1:15,8439 | 1:16,0832 | ||||
7 | 12 | Will Power | Team Penske | 1:17,0343 | 1:16,0877 | ||||
8 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 1:16,1328 | 1:16,1293 | ||||
9 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | 1:16,9636 | 1:16,6606 | ||||
10 | 14 | Sébastien Bourdais | AJ Foyt Racing | 1:16,1339 | 1:17,4333 | ||||
11 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 1:16,3151 | 1:17,8680 | ||||
12 | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | 1:16,8172 | 1:17,8776 | ||||
13 | 7 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 1:16,4620 | |||||
14 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 1:16,4713 | |||||
15 | 59 | Max Chilton | Carlin | 1:16,6093 | |||||
16 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 1:16,6694 | |||||
17 | 45 | Santino Ferrucci | Rahal Letterman Lanigan Racing | 1:16,6880 | |||||
18 | 29 | James Hinchcliffe | Andretti Steinbrenner Autosport | 1:17,0691 | |||||
19 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 1:17,1579 | |||||
20 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 1:17,2904 | |||||
21 | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 1:17,4180 | |||||
22 | 10 | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | 1:17,5190 | |||||
23 | 3 | Scott McLaughlin | D | Team Penske | 1:17,5569 | ||||
24 | 48 | Jimmie Johnson | D | Chip Ganassi Racing | 1:19,0944 | ||||
25 | 4 | Dalton Kellett | AJ Foyt Racing | 1:19,4821 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.