Rok po wywalczeniu pole position oraz pierwszego w karierze podium na drogowej wersji toru Indianapolis, Rinus VeeKay sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo w serii IndyCar. Holender pokonał w Grand Prix Indianapolis ruszającego z pierwszego pola Romaina Grosjeana oraz Álexa Palou.
Grosjean utrzymał prowadzenie po starcie i złożył się w pierwszy zakręt przed Jackiem Harveyem, który wyprzedził Josefa Newgardena. Za ich plecami, Simon Pagenaud uderzył w Conora Daly’ego i wyeliminował go z wyścigu, co doprowadziło do jedynej neutralizacji. W powstałym zamieszaniu poza tor wypadli także Patricio O’Ward i Graham Rahal, który musiał zjechać do boksów z uszkodzonym samochodem.
VeeKay zyskał jedną lokatę na odpadnięciu Daly’ego i jako jeden z pierwszych zjechał na planowany postój na 12. okrążeniu. Kierowca Ed Carpenter Racing zamienił wtedy twarde opony na miękkie, z których miał korzystać już do końca wyścigu. Harvey zjechał okrążenie później i po powrocie na tor musiał ponownie wyprzedzić Newgardena, który pozostał na torze jeszcze jedno kółko. Prowadzący Grosjean i Palou zjechali po nowe opony dopiero na 25. okrążeniu.
Analogiczna sytuacja miała miejsce podczas drugiej rundy pit-stopów – VeeKay zjechał już na 36. okrążeniu, natomiast Palou i Grosjean pozostawali na torze do 40. i 42. okrążenia. Dwójka liderów w tym momencie zdecydowała się założyć twarde opony, stając się łatwym celem dla VeeKaya, który wyprzedził Palou w siódmym zakręcie 41. okrążenia, a trzy kółka później skutecznie zaatakował Grosjeana w 12. zakręcie.
Korzystając z miękkich opon, Holender wypracował sobie kilkusekundową przewagę nad Grosjeanem i objął kontrolę nad wyścigiem. Pomimo powrotu na miękkie opony na 22 okrążenia do mety, zdobywca pole position nie zdołał już dogonić lidera i przekroczył linię mety niecałe pięć sekund za VeeKayem, który odniósł pierwsze zwycięstwo dla zespołu Ed Carpenter Racing od 2016 roku.
Dziesięć sekund za czołową dwójką finiszował Palou, który pokonał Newgardena. Po swoim przymusowym pit-stopie na początku wyścigu, Graham Rahal oszczędzał paliwo i zdołał dojechać do mety wykonując tylko dwa zjazdy pod zieloną flagą, dzięki czemu przesunął się na piątą lokatę i w końcówce bronił się przed Simonem Pagenaudem.
Swój najlepszy tegoroczny wynik wywalczył Alexander Rossi. Pomimo problemów ze zmianą biegów, najlepszy z reprezentantów Andretti Autosport finiszował na siódmej pozycji, przed Scottem McLaughlinem i Scottem Dixonem, który próbował zrealizować podobną strategię do Rahala, lecz ostatecznie wykonał aż cztery zjazdy do boksów. Nowozelandczyk utrzymał jednak prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
Kolejna runda IndyCar Series to wyścig Indianapolis 500, który odbędzie się 30 maja.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | 85 okr. | ||||
2 | 51 | Romain Grosjean | D | Dale Coyne Racing with RWR | + 4,951 | |||
3 | 10 | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | + 15,072 | ||||
4 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 18,447 | ||||
5 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 26,981 | ||||
6 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 27,870 | ||||
7 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 33,270 | ||||
8 | 3 | Scott McLaughlin | D | Team Penske | + 36,186 | |||
9 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 36,836 | ||||
10 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | + 37,197 | ||||
11 | 12 | Will Power | Team Penske | + 39,802 | ||||
12 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 40,389 | ||||
13 | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport | + 43,114 | ||||
14 | 18 | Ed Jones | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | + 43,811 | ||||
15 | 5 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | + 44,544 | ||||
16 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 44,997 | ||||
17 | 7 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | + 45,420 | ||||
18 | 29 | James Hinchcliffe | Andretti Steinbrenner Autosport | + 1:05,198 | ||||
19 | 14 | Sébastien Bourdais | AJ Foyt Racing | + 1 okr. | ||||
20 | 4 | Dalton Kellett | AJ Foyt Racing | + 1 okr. | ||||
21 | 86 | Juan Pablo Montoya | Arrow McLaren SP | + 1 okr. | ||||
22 | 11 | Charlie Kimball | AJ Foyt Racing | + 1 okr. | ||||
23 | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | + 1 okr. | ||||
24 | 48 | Jimmie Johnson | D | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | |||
25 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | + 35 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.