Colton Herta prowadził od startu do mety w niedzielnym Grand Prix St. Petersburga. 21-latek pokonał dwukrotnego mistrza IndyCar Josefa Newgardena oraz Simona Pagenauda.
Było to pierwsze zwycięstwo kierowcy Andretti Autorsport na torze ulicznym. Herta utrzymał prowadzenie po starcie z pole position i złożył się w pierwszy zakręt przed Jackiem Harveyem. Za nimi, Sébastien Bourdais wjechał w tył Josefa Newgardena i Simona Pagenauda, ale cała trójka kontynuowała jazdę bez dalszych problemów. Za nimi, Rinus Veekay, Graham Rahal i Alexander Rossi wyprzedzili Patricio O’Warda. Meksykanin stracił kolejną pozycję cztery okrążenia później, kiedy wyprzedził go Scott Dixon.
Zaliczający swój zaledwie drugi wyścig w IndyCar Jimmie Johnson wypadł z toru na 16. okrążeniu, co kilku kierowców wykorzystało do zjazdu do boksów, w tym Will Power. Samochód bezpieczeństwa w końcu wyjechał na tor dwa kółka później, lecz nikt z czołówki nie zdecydował się na zmianę opon w trakcie neutralizacji.
Po wznowieniu wyścigu na 22. okrążeniu, Graham Rahal wyprzedził Rinusa Veekaya w walce o szóste miejsce. Jadący na miękkich oponach Holender szybko zaczął tracić przyczepność i kolejne lokaty, wyprzedzony przez Rossiego, Dixona, O’Warda i Sato, by w końcu zjechać do boksów jako jeden z pierwszych na 29. okrążeniu.
Tuż przed pierwszą rundą pit-stopów Newgarden wyprzedził Harveya w walce o drugie miejsce i pozostał na torze o okrążenie dłużej od prowadzącego Herty. Gdy obaj kierowcy założyli twarde opony na drugi odcinek wyścigu, Herta zaczął systematycznie budować przewagę, która urosła do ponad 10 sekund w momencie ich kolejnego zjazdu na 68. kółku. W międzyczasie z walki o czołowe pozycje odpadli Rahal i Rossi, którzy zderzyli się w piątym zakręcie, z kolei do przodu przebijali się Takuma Sato i Will Power.
Drugą neutralizację również wywołał Jimmie Johnson, obracając się w trzecim zakręcie 74. okrążenia. Newgarden dojechał w tym momencie do Herty i mając miękkie opony, mógł myśleć o ataku po restarcie. Nawet dysponując większą ilością push-to-pass, zwycięzca dwóch poprzednich wyścigu w St. Petersburgu nie potrafił jednak znaleźć sposobu na objechanie Herty, który sięgnął po swoje czwarte zwycięstwo w karierze – wyrównał w ten sposób statystykę swojego ojca Bryana.
Pagenaud podczas drugiej sekwencji pit-stopów wyprzedził Harveya i stanął na najniższym stopniu podium. Za Brytyjczykiem, na piątym miejscu uplasował się aktualny mistrz serii Scott Dixon, a szósty był startujący z 15. pola Takuma Sato. Japończyk pokonał Marcusa Ericssona i Willa Powera, który zyskał najwięcej, bo aż 12 pozycji. Czołową dziesiątkę uzupełnili Rinus Veekay i Sébastien Bourdais.
Zwycięzca wyścigu w Barber Alex Palou finiszował na 17. pozycji, z jednym okrążeniem straty do lidera. Hiszpan utrzymał jednak prowadzenie w klasyfikacji generalnej i ma dwa punkty przewagi nad Powerem i Dixonem. Pomimo nieukończenia pierwszego wyścigu sezonu, Herta po swoim zwycięstwie wskoczył na czwartą lokatę.
Już w kolejny weekend seria IndyCar po raz pierwszy w tym sezonie odwiedzi tor owalny. Obiekt w Teksasie będzie gościć aż dwa wyścigi.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport | 100 okr. | ||||
2 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 2,493 | ||||
3 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 6,149 | ||||
4 | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | + 8,083 | ||||
5 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 8,949 | ||||
6 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 11,680 | ||||
7 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | + 11,939 | ||||
8 | 12 | Will Power | Team Penske | + 13,236 | ||||
9 | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | + 13,719 | ||||
10 | 14 | Sébastien Bourdais | AJ Foyt Racing | + 15,995 | ||||
11 | 3 | Scott McLaughlin | D | Team Penske | + 17,592 | |||
12 | 7 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | + 18,563 | ||||
13 | 51 | Romain Grosjean | D | Dale Coyne Racing with RWR | + 22,727 | |||
14 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 24,127 | ||||
15 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 24,792 | ||||
16 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | + 48,160 | ||||
17 | 10 | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | ||||
18 | 29 | James Hinchcliffe | Andretti Steinbrenner Autosport | + 1 okr. | ||||
19 | 5 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | + 1 okr. | ||||
20 | 18 | Ed Jones | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | + 1 okr. | ||||
21 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 2 okr. | ||||
22 | 48 | Jimmie Johnson | D | Chip Ganassi Racing | + 5 okr. | |||
23 | 4 | Dalton Kellett | AJ Foyt Racing | + 33 okr. | ||||
24 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 82 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.