Ryan Hunter-Reay zamienił pole position na swoje drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie IndyCar Series. Były mistrz serii triumfował w niedzielnym wyścigu na torze Sonoma Raceway, pokonując Scotta Dixona i Willa Powera.
Kierowca Andretti Autosport złożył się w pierwszy zakręt przed Dixonem oraz Josefem Newgardenem. Za nimi, pretendent do mistrzowskiego tytułu Alexander Rossi wjechał w tył swojego zespołowego kolegi Marco Andrettiego, łamiąc przy tym przednie skrzydło i przebijając oponę. Przymusowy postój sprawił, że Amerykanin spadł na koniec stawki.
Choć Dixon początkowo próbował dotrzymać tempa Hunter-Reayowi, ten systematycznie budował przewagę nad liderem klasyfikacji generalnej. Ta dwójka odjeżdżała z kolei od Newgardena i Andrettiego, a imponujące piąte miejsce próbował utrzymać zaliczający swój pierwszy wyścig w IndyCar Patricio O’Ward. Mistrz serii Indy Lights szybko zużył jednak miękkie opony i od dziesiątego okrążenia zaczął spadać w dół stawki, wyprzedzony przez Powera, Grahama Rahala, Takumę Sato, Simona Pagenauda i Sébastiena Bourdaisa.
Podobnie jak rok wcześniej, Pagenaud postawił na strategię czterech pit-stopów i już na 12. kółku pojawił się w boksach – szybkie okrążenia przejechane na nowym komplecie miękkich opon sprawiły, że Francuz przeskoczył o sześć pozycji i awansował na trzecią lokatę – zamienił się on efektywnie miejscami z Newgardenem, któremu przy ruszaniu ze stanowiska serwisowego zgasł silnik.
Po swoim zjeździe na pierwszym okrążeniu, Rossi starał się jak najdłużej pozostawać na torze i oszczędzać paliwo. Amerykanin nie mógł jednak utrzymać przy życiu miękkich opon i kiedy w końcu ponownie pojawił się w boksach na 25. kółku, powrócił na tor z okrążeniem straty do prowadzących Hunter-Reaya i Dixona.
Rossi prezentował jednak lepsze tempo od liderów wyścigu i najpierw wyprzedził Dixona, a następnie dogonił Hunter-Reaya i powrócił na okrążenie lidera, gdy ten zjechał do boksów na 39. okrążeniu. Dzięki kilku szybkim kółkom, Rossi mógł odbyć swój postój i powrócić na tor przed liderem wyścigu, a następnie skorzystał na jedynej w trakcie wyścigu neutralizacji.
Samochód bezpieczeństwa interweniował na 44. okrążeniu, kiedy to Graham Rahal zatrzymał się z powodu awarii swojego samochodu – wcześniej problemy techniczne miał także jego zespołowy kolega Takuma Sato, który zakończył swój wyścig w chmurze dymu z jednostki napędowej.
Korzystając z neutralizacji, Rossi powrócił do boksów i uzupełnił paliwo w swoim samochodzie, a następnie ustawił się do restartu z 13. pozycji. Kierowca Andretti Autosport już na pierwszym okrążeniu po wznowieniu zyskał dwie pozycje, wyprzedzając Jordana Kinga i Newgardena – z którym w chwili restartu zderzył się Ed Jones – a w przeciągu kolejnych czterech kółek znalazł się również przed Jamesem Hinchcliffem, Pietro Fittipaldim, Tonym Kanaanem i Jonesem.
Prowadzenie po restarcie utrzymał natomiast Hunter-Reay, mimo że jadący za nim Dixon wybrał na ten etap wyścigu szybsze opony z miękkiej mieszanki. Trzeci pozostawał Pagenaud, a na czwartą lokatę wyszedł Power, wyprzedzając Andrettiego.
Ostatnia seria zjazdów do boksów rozpoczęła się za sprawą Rossiego, na 59. okrążeniu. Dixon odpowiedział na ten ruch i już na kolejnym kółku pojawił się u swoich mechaników, a do czasu 64. kółka cała stawka miała już za sobą ostatnie zjazdy w sezonie 2018.
Podczas ostatniej fazy rywalizacji to Hunter-Reay miał do dyspozycji miękkie opony i pewnie zmierzał do mety po swoje 18. zwycięstwo w karierze. Dixon zadowolił się drugim miejscem, które w zupełności wystarczało do zapewnienia piątego tytułu mistrzowskiego w karierze Nowozelandczyka. Podczas ostatniej serii pit-stopów Power przeskoczył Pagenauda w walce o trzecią lokatę, a za dwójką kierowców Team Penske podążał Rossi – szybkie okrążenia po powrocie na tor zemściły się jednak w końcówce i Amerykanin przyjechał na metę siódmy, wyprzedzony w międzyczasie przez Andrettiego i Bourdaisa. Ustępujący mistrz serii Newgarden był ósmy, a czołową dziesiątkę uzupełnili O’Ward i Jones.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
| 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 85 okr. | |||
| 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 2,7573 | |||
| 12 | Will Power | Team Penske | + 3,6550 | |||
| 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 4,6306 | |||
| 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 19,8030 | |||
| 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 21,6393 | |||
| 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | + 34,6288 | |||
| 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 34,6288 | |||
| 8 | Patricio O'Ward | D | Harding Racing | + 42,8662 | ||
| 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 44,2254 | |||
| 39 | Santino Ferrucci | D | Dale Coyne Racing | + 44,6273 | ||
| 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 1:00,4138 | |||
| 20 | Jordan King | D | Ed Carpenter Racing | + 1:04,0637 | ||
| 26 | Zach Veach | D | Andretti Autosport | + 1:05,4899 | ||
| 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 1:12,8026 | |||
| 19 | Pietro Fittipaldi | D | Dale Coyne Racing | + 1:14,2459 | ||
60 | Jack Harvey | D | Meyer Shank Racing | + 1:15,6462 | |||
| 6 | Carlos Muñoz | Schmidt Peterson Motorsports | + 1:18,6345 | |||
| 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 1:22,3819 | ||
| 88 | Colton Herta | D | Harding Racing | + 1:23,4673 | ||
| 59 | Max Chilton | Carlin | + 1 okr. | |||
| 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 9 okr. | |||
| 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 19 okr. | |||
| 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 47 okr. | |||
| 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 70 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.