Alexander Rossi potrzebował tylko jednego okrążenia podczas decydującej sesji Fast 6, aby zapewnić sobie pole position do niedzielnego wyścigu IndyCar Series na torze Mid-Ohio. Amerykanin pokonał zwycięzcę Indianapolis 500 Willa Powera oraz swojego zespołowego kolegę Ryana Hunter-Reaya.
Kierowca Andretti Autosport uzyskał czas 1:04,6802, który był o 0,2137 sekundy lepszy od tego uzyskanego przez kierowcę Team Penske. Hunter-Reay stracił do swojego rodaka 0,3094 sekundy. Czwarty był aktualny mistrz serii Josef Newgarden, a pierwszą szóstkę uzupełnili Robert Wickens oraz Max Chilton, który zapewnił zespołowi Carlin pierwszy awans do Fast 6.
„Samochód był bardzo mocny na pierwszym okrążeniu na miękkich oponach”
– powiedział Rossi. „Czapki z głów dla zespołu, który wywalczył pierwsze i trzecie miejsce. Najważniejsze to odpowiednio zadbać o opony, a samochód był dobry od samego początku. Pole position na torze drogowym zawsze jest ważne”
.
O miejsce w czołowej szóstce zabiegał James Hinchcliffe, lecz na 10 sekund przed końcem rozbił się w 12. zakręcie i zgodnie z regulaminem utracił dwa najlepsze czasy za spowodowanie neutralizacji. Na żółtej fladze stracili m.in. Graham Rahal oraz Scott Dixon, którzy nie mogli ukończyć swoich szybkich okrążeń i znaleźli się poza strefą awansu.
Rahal zajął siódme miejsce, pokonując swojego zespołowego kolegę Takumę Sato. Dixon był dziewiąty, a Hinchcliffe spadł na dziesiątą lokatę. Czołową dwunastkę uzupełnili Ed Jones i Zach Veach. Czerwoną flagę podczas sesji Q1 wywołał Sebastien Bourdais, który wypadł z toru i nie przejechał pomiarowego okrążenia.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Top 12 | Fast 6 | |||
| 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | 1:05,8750 | 1:04,6802 | |||
| 12 | Will Power | Team Penske | 1:05,1891 | 1:04,8939 | |||
| 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 1:05,1573 | 1:04,9896 | |||
| 1 | Josef Newgarden | Team Penske | 1:06,0341 | 1:05,1335 | |||
| 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | 1:06,0450 | 1:05,1747 | ||
| 59 | Max Chilton | Carlin | 1:05,9931 | 1:06,6172 | |||
| 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 1:06,1804 | ||||
| 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 1:06,3755 | ||||
| 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 1:06,4187 | ||||
| 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | 1:06,5549 | ||||
| 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | 1:07,0999 | ||||
| 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | 1:07,2287 | ||||
| 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | |||||
| 88 | Conor Daly | Harding Racing | |||||
| 23 | Charlie Kimball | Carlin | |||||
| 20 | Jordan King | D | Ed Carpenter Racing | ||||
| 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | |||||
| 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | |||||
| 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | |||||
60 | Jack Harvey | D | Meyer Shank Racing | |||||
| 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | ||||
| 19 | Pietro Fittipaldi | D | Dale Coyne Racing | ||||
| 32 | René Binder | D | Juncos Racing | ||||
| 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan |
Źródło: racer.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.