Josef Newgarden zamienił pole position na swoje trzecie tegoroczne zwycięstwo w IndyCar Series. Broniący tytułu mistrzowskiego Amerykanin pokonał na torze Road America swojego rodaka Ryana Hunter-Reaya oraz lidera klasyfikacji generalnej Scotta Dixona.
Już na starcie problemy na problemy ze swoim samochodem napotkał Will Power, który spadł z drugiej na ostatnią pozycję i ostatecznie wycofał się po przejechaniu dwóch okrążeń. Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał natomiast Newgarden, za którym znaleźli się Hunter-Reay, Alexander Rossi oraz Takuma Sato i Sebastien Bourdais, którzy wyprzedzili Roberta Wickensa.
Pierwsza piątka zaczęła szybko oddalać się od reszty stawki. Bourdais nie pozostał jednak długo w tej grupie, bowiem w jego samochodzie pojawiły się problemy elektroniczne i musiał zjechać do boksów na dziewiątym okrążeniu, a długi czas spędzony na swoim stanowisku serwisowej oznaczał spadek na koniec stawki.
Jako pierwszy z czołówki na swój planowy postój zjechał na 13. okrążeniu Sato, a na kolejnym okrążeniu dołączyli do niego Newgarden, Hunter-Reay, Rossi i Wickens. Dixon pozostał na torze o okrążenie dłużej, dzięki czemu mógł przyspieszyć podczas swojego drugiego przejazdu.
Drugą serię pistopów również rozpoczął Sato na 27. okrążeniu. Na kolejnym kółku zjechali m.in. Rossi i Wickens, a na 29. okrążeniu w boksach pojawili się Newgarden, Hunter-Reay i Dixon – Nowozelandczyk zrobił doskonały użytek z dodatkowego paliwa i przesunął się z szóstej na trzecią lokatę.
W połowie wyścigu na prowadzeniu był Newgarden, który pomimo założenia podczas swojego drugiego postoju miękkich opon, nie mógł odjechać na więcej niż sekundę od Hunter-Reaya. Dixon podążał za nimi na trzeciej pozycji, a kilka sekund dalej znajdowali się Rossi, Sato i Graham Rahal, który na 34. kółku wyprzedził Wickensa w walce o szóste miejsce. Po starcie z 13. pozycji, Simon Pagenaud przebił się na ósmą lokatę, a pierwszą dziesiątkę uzupełniali Spenger Pigot i Ed Jones.
Rossi stracił czwartą lokatę, kiedy musiał zjechać na nieplanowany postój na 38. okrążeniu. Choć jego zespół początkowo podejrzewał przebitą oponę, jego Honda miała problemy z zawieszeniem. Po dokonaniu napraw, powrócił on na tor na 19. pozycji, pozostając na okrążeniu lidera.
Trzy okrążenia później Sato, Rahal i Wickens rozpoczęli trzecią serię planowych zjazdów do boksów – ta trójka powróciła na tor w niezmienionej kolejności, a już na kolejnym kółku na tankowanie zjechał Dixon. Nowozelandczyk próbował tym samym przeskoczyć zatrzymującą się na kolejnym okrążeniu dwójkę liderów, lecz jego szarża okazała się nieskuteczna.
Po wykonaniu ostatniego postoju, Newgarden zaczął odjeżdżać od Hunter-Reaya i przekroczył linię mety z trzysekundową przewagą nad swoim rodakiem. Dixon uzupełnił podium ze stratą pięciu sekund do zwycięzcy. Na czwartym miejscu linię mety przekroczył Sato, za którym uplasował się Wickens – Kanadyjczyk ponownie znalazł się przed Rahalem, a kolejne pozycje zajęli Pagenaud, Pigot, Jones i Hinchcliffe.
Dzięki trzeciej lokacie, Dixon utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Na drugie miejsce awansował Hunter-Reay, który traci do niego 45 punktów – podobnie jak trzeci w tabeli Rossi. Do 50 punktów swoją stratę do lidera zmniejszył Newgarden, a piąty w tabeli Power traci już 65 punktów. Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się 8 lipca na owalu Iowa.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | 55 okr. | |||
2 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 3,3759 | |||
3 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 5,4902 | |||
4 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 14,8772 | |||
5 | 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 23,8993 | ||
6 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 32,5513 | |||
7 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 42,1868 | |||
8 | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 42,5336 | |||
9 | 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 46,2118 | |||
10 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 47,5359 | |||
11 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 48,1468 | |||
12 | 20 | Jordan King | D | Ed Carpenter Racing | + 53,4242 | ||
13 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 1:00,3249 | |||
14 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 1:05,2583 | |||
15 | 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 1:09,7581 | ||
16 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | + 1:23,4715 | |||
17 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 1:24,3709 | |||
18 | 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 1:43,1557 | |||
19 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 1 okr. | |||
20 | 32 | Alfonso Celis Jr | D | Juncos Racing | + 1 okr. | ||
21 | 19 | Zachary Claman De Melo | D | Dale Coyne Racing | + 1 okr. | ||
22 | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 1 okr. | |||
23 | 12 | Will Power | Team Penske | + 53 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.